Jag tycker exakt som du. Budgeten borde hålla för det.
Ziga Pavlin är ingen defensiva klippa, kan ju vara det som är orsaken?Jim Morrison skrev:Varför nämner du två offensiva backar som orsak till att vi ska skita i Ziga Pavlin? SAMT skriver att vi måste få in en defensiv klippa?diftobbe89 skrev:Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.
Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.
Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning.
På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
Så resonerade jag förra sommaren också.jensa öhling skrev:Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.
jensa öhling skrev:Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.
Klok det du skriver ! Tycker att många har gjort en felaktig bedömning på Lidströms första år i DIF. Personligen tycker jag att han fått bära skulden för det dåliga spelet tillsammans med Timmy när Challe ledde laget och var den som fick straffet fast det borde ha varit delvis även Timmy. Han hade en statistik på jag tror -12 ,men spelade upp sig efter jul och landade på + 3 ? osäker ? Han var definitivt den backen från jan och framåt som spelade mest stabilt då tillsammans med Holm . Holm tröttnade lite på slutet tyvärr .Nu spelar det ingen roll för Erik har tydligen lämnat DIF ,men jag undrar hur mycket minus han drog på sig på slutet ?#10 skrev:Jag tycker Lidström ska vara kvar, för övrigt så tycker jag det är ganska svårt att bena ut vem som har varit dålig denna säsong för så här i efterhand så har ju hela laget underpresterat, tror faktiskt att många spelare är bättre än dom visat i år, det kan nog se helt annars ut nästa år för vissa som får vara kvar jämfört med hur det såg ut detta år.
Jag tycker du underskattar Printz förmåga, i början när han precis kom till Djurgårn hade jag köpt den beskrivningen alla dagar i veckan.jensa öhling skrev:Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.
Pavlin är en defensiv klippa på 195 cm, 93 kg, som råkar ha ett jävligt hårt skott också och gör därför även lite poäng i power-play. Är det bättre att ha någon som är lika bra defensivt men sämre offensivt? "Renodlat defensiv" eller hur var det?diftobbe89 skrev:Ziga Pavlin är ingen defensiva klippa, kan ju vara det som är orsaken?Jim Morrison skrev:Varför nämner du två offensiva backar som orsak till att vi ska skita i Ziga Pavlin? SAMT skriver att vi måste få in en defensiv klippa?diftobbe89 skrev:Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.
Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.
Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning.
På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
David Printz är en defensiv klippa och skiter i allt annat, han har jag i mitt lag.
Pettersson - Lofquist
Printz - Andersson
Holm - Arnesson
Falk
Borde inte vara as dyrt men jämt och bra fördelat på rollerna.