Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

Håller med. Kul att någon här inne förstår mig. 8)

Jag tycker exakt som du. Budgeten borde hålla för det.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Jag tycker Lidström ska vara kvar, för övrigt så tycker jag det är ganska svårt att bena ut vem som har varit dålig denna säsong för så här i efterhand så har ju hela laget underpresterat, tror faktiskt att många spelare är bättre än dom visat i år, det kan nog se helt annars ut nästa år för vissa som får vara kvar jämfört med hur det såg ut detta år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag kan tycka att Lidström förtjänar en chans till. Men samtidigt är det ju komplicerat med bara ett fåtal platser kvar och vi behöver få in åtminstone en back som är av en helt annan spelartyp än vad han är. Klurigt. Hade Granaths kontrakt gått ut hade en förlängning med Lidström varit helt okej för mig. Nu beror det lite på vad som händer med övriga backbesättningen.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan, jag skulle vilja höra att vi i alla fall var intresserade av Martin Strandfeldt. Så långsökt är det väl ändå inte?

Snart får de gärna presentera ett par sköna förlängningar med Jimmie och Kalus exempelvis.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.

Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.

Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning :shock:.
På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
Varför nämner du två offensiva backar som orsak till att vi ska skita i Ziga Pavlin? SAMT skriver att vi måste få in en defensiv klippa?
Ziga Pavlin är ingen defensiva klippa, kan ju vara det som är orsaken?

David Printz är en defensiv klippa och skiter i allt annat, han har jag i mitt lag.

Pettersson - Lofquist
Printz - Andersson
Holm - Arnesson
Falk

Borde inte vara as dyrt men jämt och bra fördelat på rollerna.
Spela fult
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Jag skulle tycka en värvning av Printz vore bra, men inte helt hundra i en defensiv roll. Skulle vilja ha en defensiv back som är lite rappare på grillorna första skären än han.

Men i vår situation så skulle jag ändå anse att det vore bra med en ansluten Printz.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.
Så resonerade jag förra sommaren också.

Jag hoppas nu att Printz kan bli en Tollefsen på allsvensk nivå. Men det är kanske att hoppas för mycket? Oavsett vilket så behöver vi en back som kan gå i ett första backpar med Lofquist.
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

jensa öhling skrev:Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.

Jag är inne på samma linje. Alla backar kan lägga sarg-ut. Jag vill se backar som faktiskt kan slå en passning. Det har vi saknat hela säsongen i år.
Göran

Inlägg av Göran »

#10 skrev:Jag tycker Lidström ska vara kvar, för övrigt så tycker jag det är ganska svårt att bena ut vem som har varit dålig denna säsong för så här i efterhand så har ju hela laget underpresterat, tror faktiskt att många spelare är bättre än dom visat i år, det kan nog se helt annars ut nästa år för vissa som får vara kvar jämfört med hur det såg ut detta år.
Klok det du skriver ! Tycker att många har gjort en felaktig bedömning på Lidströms första år i DIF. Personligen tycker jag att han fått bära skulden för det dåliga spelet tillsammans med Timmy när Challe ledde laget och var den som fick straffet fast det borde ha varit delvis även Timmy. Han hade en statistik på jag tror -12 ,men spelade upp sig efter jul och landade på + 3 ? osäker ? Han var definitivt den backen från jan och framåt som spelade mest stabilt då tillsammans med Holm . Holm tröttnade lite på slutet tyvärr .Nu spelar det ingen roll för Erik har tydligen lämnat DIF ,men jag undrar hur mycket minus han drog på sig på slutet ?
Lidström bör få en chans till och visa hur nära en elit serie back han är och han kommer han göra mycket nytta för DIF nästa säsong . Lidström syns inte mycket ,men är nästan omöjlig att gå förbi i en mot en situition .Han har bra skridskoåkning ,ett bra skott ,bra speluppfattning ,väldigt mycket mer rörlig i pp än i spelet 5-5 ,skaplig i box -spelet med sin speluppfattning. En viktg detalj han är sällan eller aldrig skadad och tar väldigt lite utvisningar och definitivt inga dumma sådana .
I grund och botten ligger mycket i hur laget spelar för att den ensklida spelaren skall lyckas och synas .
Behåll Lidström !!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag har inte sett en enda som skrivit att vi ska dumpa Lidström för att han varit för dålig. Däremot finns det ju ett begränsat antal platser kvar och vi behöver få in vissa egenskaper som just han kanske inte sitter på.

Är det två platser kvar så säger jag förläng, finns det bara en plats kvar så vill jag definitivt inte förlänga. Ska Timmy prompt ha en plats så vill jag inte ge Lidström den andra platsen. Då har vi ju bara ersatt Erik med Sam och då är vi ju inte så mycket bättre.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag tycker du underskattar Printz förmåga, i början när han precis kom till Djurgårn hade jag köpt den beskrivningen alla dagar i veckan.

Tycker faktiskt han kunde slå ett förstapass och ett pass på bladet ju fler säsonger han fick i bagaget och blev stabilare och stabilare..
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.

Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.

Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning :shock:.
På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
Varför nämner du två offensiva backar som orsak till att vi ska skita i Ziga Pavlin? SAMT skriver att vi måste få in en defensiv klippa?
Ziga Pavlin är ingen defensiva klippa, kan ju vara det som är orsaken?

David Printz är en defensiv klippa och skiter i allt annat, han har jag i mitt lag.

Pettersson - Lofquist
Printz - Andersson
Holm - Arnesson
Falk

Borde inte vara as dyrt men jämt och bra fördelat på rollerna.
Pavlin är en defensiv klippa på 195 cm, 93 kg, som råkar ha ett jävligt hårt skott också och gör därför även lite poäng i power-play. Är det bättre att ha någon som är lika bra defensivt men sämre offensivt? "Renodlat defensiv" eller hur var det?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Guter klar för nästkommande säsong!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag kanske är något optimistisk, men min dröm vore att få behålla:

Holm - Lidström
(Lofquist) - Granath
Arnesson - Andersson
Falk (Inte dessa backpar, nödvändigtvis)

MEN! Ändå värva en back till. Då skulle jag vilja ha en stor, tuff, stabilt spelande back, som är riktigt elak. Som kan inge respekt och ta en fight om så krävs och stå upp framför eget mål.

Han ska vara på gränsen till ett svin alltså. Fast utan att ta alltför många dumma utvisningar.
Senast redigerad av Metal Machine den 2013-03-19 20:22:39, redigerad totalt 2 gång.
Låst