Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra de

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:Det tragiska är att vi sitter här och hetsar varandra. Man triggar varandra och bygger upp ett sånt sjukt intresse för klubben och allt runtomkring. Fan. Kan vi inte bara gå upp nästa gång så jag får krama er alla och dricka mig full?
Tänker detsamma, kan vi inte bara gå upp? Skiter i om vi alltid hamnar i ingenmansland. Kommer aldrig mer att sura över ett missat slutspel, det kan jag lova.

Du får en fylla och en kram om vi går upp, var så säker. Men det kan nog dröja en tio år.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av JohanPez »

emilin skrev:
Kungen skrev:
sthlm1891 skrev:
Kungen skrev:Det här med en Djurgårdsöl vore något, jag känner en bryggare som vunnit SM i ölbryggning ett antal år. Frågan är vilket öl som skulle ge bäst resultat, troligtvis en lager. Det skulle säkert bli en öl man får beställa genom beställningssortimentet dock, tveksam på att man får in de på hyllorna på Systemet.

Skulle folk beställa detta?
Om pengar går till Djurgården så ja det är jag säker på att folk skulle :)
Men ja, självklart skulle vinsten (kanske inte all vinst) gå till DIF.
Om vi fick till en öl, vore det i så fall helt omöjligt att den serverades på våra hemma matcher.
Lär finnas ett avtal att endast Norrlands och ett par till får serveras på Globen och hovet, oklart hur det är på tele2 men på WKB och Östra vore det ju kanon. Vidare skulle man säkert kunna få typ Olearys Östermalm att ta in ölen om man som motprestation arrangerar en stor inför säs 13/14-kväll.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av seppuko »

JohanPez skrev:
emilin skrev:
Kungen skrev:
sthlm1891 skrev:
Kungen skrev:Det här med en Djurgårdsöl vore något, jag känner en bryggare som vunnit SM i ölbryggning ett antal år. Frågan är vilket öl som skulle ge bäst resultat, troligtvis en lager. Det skulle säkert bli en öl man får beställa genom beställningssortimentet dock, tveksam på att man får in de på hyllorna på Systemet.

Skulle folk beställa detta?
Om pengar går till Djurgården så ja det är jag säker på att folk skulle :)
Men ja, självklart skulle vinsten (kanske inte all vinst) gå till DIF.
Om vi fick till en öl, vore det i så fall helt omöjligt att den serverades på våra hemma matcher.
Lär finnas ett avtal att endast Norrlands och ett par till får serveras på Globen och hovet, oklart hur det är på tele2 men på WKB och Östra vore det ju kanon. Vidare skulle man säkert kunna få typ Olearys Östermalm att ta in ölen om man som motprestation arrangerar en stor inför säs 13/14-kväll.
Glöm inte Greken. Dom tar nog in öl för detta ändamål :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker öl-idén är riktigt jävla lysande. Frågan är dock om det liksom finns ett tillräckligt stort underlag för försäljning om man ser till "tillverkningskostnader" osv.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det borde finnas ett alkoholfritt alternativ! ;-)
Mina barn dricker mer läsk än vad jag dricker öl.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

-daniel- skrev:Tycker öl-idén är riktigt jävla lysande. Frågan är dock om det liksom finns ett tillräckligt stort underlag för försäljning om man ser till "tillverkningskostnader" osv.
Beror väl på i hur stor omfattning man gör det, men tycker man väl att det borde,om man säljer på sommaren också på fotbollen så lär det ju gå en hel del kan man tycka.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:Tycker öl-idén är riktigt jävla lysande. Frågan är dock om det liksom finns ett tillräckligt stort underlag för försäljning om man ser till "tillverkningskostnader" osv.
Råvarorna för att tillverka öl är billiga, däremot är det rätt tidskrävande. Öl från mikrobryggerier brukar kosta mer än det vanliga skvalpet av naturliga skäl men jag tror verkligen inte att det skulle vara några problem. Tror de flesta skulle betala rätt rejäla summor för ett par pavor.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Angående öl och läsk. Jag har själv varit med att ta fram en specialläsk som såldes under en begränsad tid för kunds räkning. Jag kan inte uttala mig om kostnaderna, men min uppfattning är att kostnaderna var rimliga, vi lyckades dessutom marknadsföra det på ett ganska smart och billigt sätt, men man bör tänka på att det var i en liten ort, så det blev mycket mun till mun. Man skulle nog ganska lätt ta fram olika smaker efter säsong, lite limited edition.

När det gäller öl så har jag läst om att sportbaren (tror jag) ska ha ett stort utbud av öl:

http://www.tele2arena.se/news/tolv-stoc ... lmsarenan/

Antingen har de redan knäckt den här idén, eller så är det nåt man kan sälja in. Det skulle kanske inte hjälpa hockeyn i första hand, det beror på hur långt folk vill ta sig från Hovet. Sen är väl det här med öl en känslig fråga för en idrottsklubb. Jag är tveksam till att det är något som de vill uppmuntra.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av BaronVonDif »

Det krävs bara två saker för en framgångsrik öl:
1.Att den är jäkligt god
2. Tillgänglighet
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Blårand

Inlägg av Blårand »

Det var bättre förr.
Vad gäller DIF hockey är det inget gubbgnäll. Jag har gått på Hovet i ett halvsekel. Sett Tumba. Sett Rolle. Och sett hur den unge Ulf Sterner snurrade upp ett lag som vunnit allt. Då var den epoken över.
Det har gått upp och ned. Lasse Falk och Hardy Nilsson skapade nya om än kortare guldepoker.
Vi vet hur det gick. Guldfavoriterna såg inte faran och ramlade ur serien på en kantboll och lyckades inte kvala in. Därmed uppstod ett helt nytt läge. Nu är DIF ett allsvenskt mittenlag. Det måste man inse. Ölvestad: Vi är inte bättre än så här.

Och nu är det mycket svårare att komma igen än för 30 år sedan. Individuella karriärer går före klubbkänsla. DIF som en gång var den klubb som alla ville spela i är numer ett farmarlag. Dessvärre inte bara till utländska ligor utan även till svenska lag.

Insamlingen till Otto visar på klubbkänsla hos supportrar. Utan Otto hade det väl knappas ens blivit en förkvalserie. Otto är en av de sista i den gamla tiden. När hans tröja åker upp i taket så blir det kanske den sista. Det är slut med spelare om utgör en stomme som kommer tillbaka år efter år.

Likaväl som klubbledningen måste inse att man inte har en friplats i finrummet så måste även supportrarna ställa om till ett liv i allsvenskan.

Och vad är roligast? Att se DIF vinna om än mot Asplöven och Oskarshamn än att ett liv i elitserien blir en ända lång kamp för att hålla sig kvar.

För det är en lång väg att förvandla ett halvhyfsat allsvenskt lag till ett kvalserielag. Och än mycket längre väg att förvandla detta lag till ett slutspelslag.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

NHL
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Jag har en fundering, om hur vi skulle kunna nå ut till flera Djurgårdare, tror nämligen att det bara är en bråkdel av supportrar som faktiskt går in här och läser.

Som det är nu så måste ju vartenda förlag som hjälper oss Djurgården framåt, vara värd sin vikt i guld.
Vi måste göra allt i vår makt att nå så många som möjligt.

Så till mitt förslag.

Som det är idag så finns det ju en massa facebook grupper som har inriktningen på Djurgården, varför inte be alla dessa att kanske frångå inriktningen o under åtminstone en månad vara bered att låta sina följare komma med förslag, som de sen kan föra vidare till denna tråd.

Det har ju egentligen ingen roll hur många följare man har utan det kan ju vara så att, den med 40 st råkar ha just den som sitter på det bästa förslaget.

Jag personligen är inblandad i en sida som är fokuserad på bilder, men skulle gladeligen be de som följer vår sida att komma med förslag till förbättring, som jag i min tur langar vidare till denna tråd så att dennes idé sedan kan diskuteras.

Några förslag på sidor jag hittade som man skulle kunna ta kontakt med (detta är bara en bråkdel)

Djurgården-Oavsett Vad, DIF-Dokumentären, Älska Djurgården, Operation ”Rädda Otto”, Be Right Back, DIF-Selman, Järnkaminerna.

Jag skulle kunna hålla på hela dagen och rabbla upp olika sidor, men jag hoppas att ni fattar principen, ju fler sidor som kan tänka sig att hjälpa till med detta desto mer förslag kan vi vänta oss.

Kanske det är ett av dessa förslag som vänder allt till vår fördel :D.

Skulle vi kunna få till detta så kanske man kan se ett samarbete mellan alla sidor så att i framtiden när man vill nå ut med något viktigt så skulle ju informationen få maximal spridning.

Finns det någon som skulle kunna skriva ihop ett snyggt upprop(skulle även kunna vara någon passande bild till) som man sedan skulle kunna dela ut till de berörda sidorna, tror nämligen att det vore bra om förfrågan på förlag skulle se likadant på varje sida.(är personligen dålig på att uttrycka mig i ord o komma på vad det bör stå)

Jag skulle kunna ta på mig att skicka detta till så många som möjligt, skulle det visa sig att ägaren av sidan inte orkar eller har tid att jobba med detta också, så skulle jag kunna hänvisa till vår sida så om deras följare har förslag så skulle de kunna lämna dessa till oss istället.

Med vänlig hälsning En som fortfarande tror och hoppas på oss = Djurgården.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Fan om våra spelare hade gjort sitt jobb i veckan så skulle vi ikväll ha spelat mot lexand i ett kokande och slutsålt hovet i stället sitter vi här och pratar träningsmatcher mot ajk, öl och chips. HORA! det räcker så,,,,,,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Sotarn skrev:Fan om våra spelare hade gjort sitt jobb i veckan så skulle vi ikväll ha spelat mot lexand i ett kokande och slutsålt hovet i stället sitter vi här och pratar träningsmatcher mot ajk, öl och chips. HORA! det räcker så,,,,,,,
Hade hellret varit på ett kokande Globen just nu, med chips och öl i handen. Och kolla på en träningsmatch mot ajk. Alltså än att möta lexand. Men jag hade ju givetvis hellre varit i KS än att göra det vi gör just nu.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Axel_K skrev:
Sotarn skrev:Fan om våra spelare hade gjort sitt jobb i veckan så skulle vi ikväll ha spelat mot lexand i ett kokande och slutsålt hovet i stället sitter vi här och pratar träningsmatcher mot ajk, öl och chips. HORA! det räcker så,,,,,,,
Hade hellret varit på ett kokande Globen just nu, med chips och öl i handen. Och kolla på en träningsmatch mot ajk. Alltså än att möta lexand. Men jag hade ju givetvis hellre varit i KS än att göra det vi gör just nu.
driver du..måste du göra

det längsta jag kan tänka mig att göra är väll EVENTUELLT dela arena med svinen, allt annat, glöm, kassera, BORT, bästa vore om hel aik konka och med deras ekonomi, då blir det derbyn i ha om 2 år
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Skriv svar