Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:Hur många av Challes värvningar levererade egentligen på förväntad nivå när det kom till kritan?

Honken? Guter? Kalus? Det är typ dom.

Inte Ljungh, Hank, Lidström, Granath, Timmy, Linkan, Johner, Pickard. Hur låg det egentligen till med scoutingen Challe?
Nu snackar du skit. Hank har visst levererat PRECIS det man hade kunnat förvänta sig. Pickard har varit över förväntan. Johner har varit ungefär som förväntat, Granath likaså. Skärp dig nu!
Allt hänger väl på vad man hade för förväntningarna.

Hank, ok, det kan jag köpa. Hade hoppats att han skulle spela på ett lite mer fysiskt sätt och bli en favorit på det sättet. Nu stack han mest ut genom att vara ganska dålig. Men jag kan tycka att han ändå gjorde det OK.

Mina förväntingar på Pickard var väldigt låga, så okej, vi får väl säga att han överträffat dom.

Granath trodde jag skulle vara en av allsvenska absoluta bästa backar. Så han har för mig varit en jättebesvikelse.

Johner trodde jag skulle vara en förstacenter som gör hela sin kedja bättre. Typ som Jared Aulin. Nu var han istället någon som gör målen i en bra kedja i bra omgivning. Jag håller med om att han var en bra spelare. Jag vill gärna ha kvar honom. Men han var inte vad jag hade förväntat mig.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Granath tycker jag har fått oförtjänt mycket skit. Han har spelat ett ganska stabilt defensiv spel. Till skillnad från alla andra backar i vårt lag spelar han enkelt. Sällan han spelar fast sig i egen zon t.ex. Han har varit bra defensivt. Precis som förväntat.

Du har däremot rätt när det gäller Dustin. Han gör inte sina medspelare bättre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Granath tycker jag har fått oförtjänt mycket skit. Han har spelat ett ganska stabilt defensiv spel. Till skillnad från alla andra backar i vårt lag spelar han enkelt. Sällan han spelar fast sig i egen zon t.ex. Han har varit bra defensivt. Precis som förväntat.

Du har däremot rätt när det gäller Dustin. Han gör inte sina medspelare bättre.
Det trodde jag Granath skulle göra på elitserienivå. På allsvensk nivå trodde jag att han skulle bli en mer dominant defensiv back. Typ som Tollefsen eller Sanny Lindström. Men det är väl mitt eget fel att jag hade för höga förväntningar.

Tror ändå att han tjänar för mycket sett till vad han bidragit med.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det sista skriver jag nog under på. För övrigt tror jag att du underskattade allsvenskan snarare än att du hade för höga förväntningar på spelarna.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Om jag ska vara helt ärlig så känns Challe som styrelsens marionett...
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Metal Machine skrev:Det sista skriver jag nog under på. För övrigt tror jag att du underskattade allsvenskan snarare än att du hade för höga förväntningar på spelarna.
Tror nog att vi alla underskattade allsvenskan omedvetet.
albatross

Inlägg av albatross »

SirDIFalot skrev:Hur många av Challes värvningar levererade egentligen på förväntad nivå när det kom till kritan?

Inte Ljungh, Hank, Lidström, Granath, Timmy, Linkan, Johner, Pickard. Hur låg det egentligen till med scoutingen Challe?
Vet inte vilka matcher du har sett. Pickard har vart otroligt bra i mål. Utan honom hade vi inte nått play off ens. Timmy är lätt vår bästa back och den enda backen som får godkänt av mig den här säsongen
Jacke12

Inlägg av Jacke12 »

Hur fan kan man såga chet?
Praetori

Inlägg av Praetori »

albatross skrev:

Vet inte vilka matcher du har sett. Pickard har vart otroligt bra i mål. Utan honom hade vi inte nått play off ens. Timmy är lätt vår bästa back och den enda backen som får godkänt av mig den här säsongen
Pickard är inte bra. Han har varit katastrof i omställningen till stor is. Till och med bottenlagen i Allsvenskan har kommenterat att han släpper mycket returer och han är för jävla usel på att kommunicera med sina backar.
I ett helt annat lag med ett helt annat spelsätt så hade han kunnat utvecklas. Som det är nu är han på väg käpprätt åt fel håll och kräver så pass mycket specialbehandling för att vara effektiv att våra backar blir handlingsförlamade.
Hans motivation verkar inte alls ligga hos laget (jämför med Kalus) utan verkar enbart se Djurgården som ett steg i karriären.
Vi behöver en riktig gris i mål som inte tänker längre än till nästa avblåsning och som spelar så pass stabilt att backarna inte bajsar ner sig så fort motståndaren kommer in i zon.

Jag skiter fullständigt i att han kan ta fram sin kanadensiska superform till och från och stoppa klara lägen när han i andra matcher släpper in puckar från ingenstans. Han är inte 2m lång och måste stå mer och längre och bli mer konsekvent.
Kan vi behålla honom så skall det vara för en jävligt billig peng, annars tar jag hellre en stabil långtidare.
Senast redigerad av Praetori den 2013-03-13 23:09:41, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jacke12 skrev:Hur fan kan man såga chet?
Jag är förvånad att han inte sågas sett till att samma personer här var tokförbannade på Wesslau ifjol. Som både gjorde en bättre grundserie och bättre kvalserie än Chet.
Expert.
albatross

Inlägg av albatross »

Praetori skrev:
albatross skrev:

Pickard är inte bra. Han har varit katastrof i omställningen till stor is. Till och med bottenlagen i Allsvenskan har kommenterat att han släpper mycket returer och han är för jävla usel på att kommunicera med sina backar.
I ett helt annat lag med ett helt annat spelsätt så hade han kunnat utvecklas. Som det är nu är han på väg käpprätt åt fel håll och kräver så pass mycket specialbehandling för att vara effektiv att våra backar blir handlingsförlamade.
Hans motivation verkar inte alls ligga hos laget (jämför med Kalus) utan verkar enbart se Djurgården som ett steg i karriären.
Vi behöver en riktig gris i mål som inte tänker längre än till nästa match och som spelar så pass stabilt att backarna inte bajsar ner sig så fort motståndaren kommer in i zon.
Att komma trea i målvaktsligan trots våra värdelösa backar är en bragd. I vilket annat lag som helst med normala backar hade han vunnit målvaktsligan
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det får vara slut med inaveln så Challe måste bort - prio nummer ett!!!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Praetori skrev:
albatross skrev:

Vi behöver en riktig gris i mål som inte tänker längre än till nästa avblåsning och som spelar så pass stabilt att backarna inte bajsar ner sig så fort motståndaren kommer in i zon.

Jag skiter fullständigt i att han kan ta fram sin kanadensiska superform till och från och stoppa klara lägen när han i andra matcher släpper in puckar från ingenstans. Han är inte 2m lång och måste stå mer och längre och bli mer konsekvent.
Kan vi behålla honom så skall det vara för en jävligt billig peng, annars tar jag hellre en stabil långtidare.
T.o.m topplag i Allsvenskan har kommenterat Chet, en av seriens bästa målvakter har motståndrna sagt.

Du har jagat Chet hela säsongen samtidigt som du försökt lura i folk att Adam skulle vara bättre attha i mål, du kanske är släkt med Adam?

Chet har efter en trevande inledning (omställning) i serien varit grym, en av seriens bästa målvakter.

Han var inte lika stabil i playoff, men som jag tidigare sagt med backar som Erik och Timmy som skymmer Chet mer än vad motståndarna gör så är det inte lätt.
Senast redigerad av Caveman den 2013-03-13 23:16:30, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Haha Timmy bra - men för fan gubben behöver ju en rullator på isen - avsluta kontraktet omedelbart
Praetori

Inlägg av Praetori »

albatross skrev: Att komma trea i målvaktsligan trots våra värdelösa backar är en bragd. I vilket annat lag som helst med normala backar hade han vunnit målvaktsligan
Har du ens insett hur mycket energi som laget tvingats lägga var och varannan match på att rensa upp efter Chets returer? Ibland har det lagt sig som någon psykotisk dimma över hela den defensiva laginsatsen och givit motståndarna hur mycket yta som helst kring vår egen blå. Hela jävla laget trängs kring buren för att vår käre kanadick favoriserar att jobba med skydden längs isen trots sin ringa längd. För att kompensera så måste han hålla sig jävligt upprätt och det har han drillats hårt att göra genom åren men det ger honom noll flexibilitet eller möjlighet att få fatt i pucken.
Det finns en anledning till att han inte fick förtroendet som förstekeeper i JVM och att det gått utåt sedan dess. Han utvecklas i fel riktning och har fastnat i en spelstil som väldigt få lag är trygga med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar