Vi är några stycken, i nuläget 2 bekräftade som ska åka, men har hört mig för lite här på forumet så är det ju ganska många som är intresserade, dock är det ju längre och därmed dyrare att åka till Sundsvall än t.ex. Linköping.Emil svelander skrev:Några här som drar till Timrå nästa Lördag?
Grymt viktig match.
Bortaresor
Lycka är att vara djurgårdare
Någon som vet om det blir bil eller buss till Linköping på torsdag? Antar att det fortfarande är bil som gäller?Pinocchio skrev:Slänger ut frågan här. Vill kolla lite hur pass stort intresset är för bortamatchen mot Linköping nästa torsdag (18/1). Vad tror ni om en organiserad resa? Hur många här är sugna att åka med? Skulle inte vara fel att lyckas få iväg en buss. Avståndet är inte direkt mördande och motståndet rätt intressant.
Kan vara en skön uppvärmning inför tågresan... Vad tror ni? Vilka är sugna?
Här kommer en lägesrapport:
Linköping 18/1:
Om JKs bussresa inte blir av så rullar vi ett gäng bilar ändå.
I nuläget finns det 2-3 platser kvar.
2 bilar kommer rulla från Gullmarsplan mellan 16.00-16.30, kommer veta exakt tid imorgon efter HV-matchen.
Bensinen kommer ligga på mellan 100-150:- och sen ligger matchbiljetten på 100:-
Timrå 20/1:
Just nu har vi bara en bil och den är mer eller mindre full. Så om nån/några har bil, ska åka från/via Stockholm till Sundsvall, ska kolla på Timrå-DIF och har plats över så finns det folk som är villiga att hänga med och dela bensinkostnaden.
Förhoppningsvis har jag mer info även där efter HV-matchen när jag fått snacka med folk.
Uppskattningsvis får man punga ut med ca 300:- för bensinen och sen 100:- för matchbiljett. Skulle tro att avresan från sthlm blir runt 09.00-snåret, lite beroende på väder och väglag.
Återkommer som sagt så fort jag vet mer, har ni några frågor är det bara att ställa dom här eller PMa mig direkt.
Linköping 18/1:
Om JKs bussresa inte blir av så rullar vi ett gäng bilar ändå.
I nuläget finns det 2-3 platser kvar.
2 bilar kommer rulla från Gullmarsplan mellan 16.00-16.30, kommer veta exakt tid imorgon efter HV-matchen.
Bensinen kommer ligga på mellan 100-150:- och sen ligger matchbiljetten på 100:-
Timrå 20/1:
Just nu har vi bara en bil och den är mer eller mindre full. Så om nån/några har bil, ska åka från/via Stockholm till Sundsvall, ska kolla på Timrå-DIF och har plats över så finns det folk som är villiga att hänga med och dela bensinkostnaden.
Förhoppningsvis har jag mer info även där efter HV-matchen när jag fått snacka med folk.
Uppskattningsvis får man punga ut med ca 300:- för bensinen och sen 100:- för matchbiljett. Skulle tro att avresan från sthlm blir runt 09.00-snåret, lite beroende på väder och väglag.
Återkommer som sagt så fort jag vet mer, har ni några frågor är det bara att ställa dom här eller PMa mig direkt.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Fick precis info om att det blir två minibussar som rullar till Linköping, detta innebär för Rash å grabbarna att dom få ta egen bil. Bussarna är fulla med folk från ett annat forum.taddis skrev:Någon som vet om det blir bil eller buss till Linköping på torsdag? Antar att det fortfarande är bil som gäller?Pinocchio skrev:Slänger ut frågan här. Vill kolla lite hur pass stort intresset är för bortamatchen mot Linköping nästa torsdag (18/1). Vad tror ni om en organiserad resa? Hur många här är sugna att åka med? Skulle inte vara fel att lyckas få iväg en buss. Avståndet är inte direkt mördande och motståndet rätt intressant.
Kan vara en skön uppvärmning inför tågresan... Vad tror ni? Vilka är sugna?
Sju sorters apa!

Verkar som vi blir en del i lkpg. Vi har skrapat ihop 3 bilar och vi har en plats kvar så om ngn är intresserad dra iväg ett PM till mig.Original Frasse skrev: Fick precis info om att det blir två minibussar som rullar till Linköping, detta innebär för Rash å grabbarna att dom få ta egen bil. Bussarna är fulla med folk från ett annat forum.
Men nu är det full fokus på matchen ikväll, KROSSA HV!
Linköping 18/1:
Vi har nu 3 knökfulla bilar som drar söderut på torsdag eftermiddag. Ni som ska med har fått PM av mig.
Timrå 20/1:
I nuläget har vi bara en bil och den är förnärvarande full. Om nån kan ragga upp en bil med chaffis så finns det folk som är intresserad att hänga på.
Vi har nu 3 knökfulla bilar som drar söderut på torsdag eftermiddag. Ni som ska med har fått PM av mig.
Timrå 20/1:
I nuläget har vi bara en bil och den är förnärvarande full. Om nån kan ragga upp en bil med chaffis så finns det folk som är intresserad att hänga på.
Vi är två stycken som är mycket angelägna om att åka upp till Timrå. Så om det är någon som har platser över så går det utmärkt att hojta till. Jag ska även kolla upp möjligheterna att åka tåg, men det lär väl dessvärre kosta en förmögenhet.
Jag tycker att det är skamligt att vi i dagsläget bara har fyllt en bil när det vankas bortamatch mot Timrå på en lördag.
Det är precis som jag har sagt tidigare upp till oss om vi vill att DIF ska ta sig till slutspel eller inte.
Jag tycker att det är skamligt att vi i dagsläget bara har fyllt en bil när det vankas bortamatch mot Timrå på en lördag.
Det är precis som jag har sagt tidigare upp till oss om vi vill att DIF ska ta sig till slutspel eller inte.
- DIFmanglarn
Linköping 18/1:
Vi har trots allt en plats kvar. Den som vill hänga på får PMa mig innan 15.45, 16.00 ska vi plocka upp en resekamrat vid solna pendelstation.
Timrå 20/1:
I dagsläget har vi 2 bilar, en bil är full och i den andra har vi 1 plats kvar.
PMa för intresseanmälan.
Vi har trots allt en plats kvar. Den som vill hänga på får PMa mig innan 15.45, 16.00 ska vi plocka upp en resekamrat vid solna pendelstation.
Timrå 20/1:
I dagsläget har vi 2 bilar, en bil är full och i den andra har vi 1 plats kvar.
PMa för intresseanmälan.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag organiserar en egen sneresa till sista bortamatchen mot Linköping. Ambitionen är att fylla en eller två minibussar med gamla tanter och farbröder som får härja på sittplats.
Dessvärre är det bara en sluten krets som har möjlighet att åka med. Tanken är att dra ihop gänget jag gick med på matcher förr...
Dessvärre är det bara en sluten krets som har möjlighet att åka med. Tanken är att dra ihop gänget jag gick med på matcher förr...
Härligt initiav Andy! Hoppas verkligen ni fyller minibussarna...ser redan framför mig en helt mental bortaklack...och när vi sjungit ner white lions i skorna så fyller vår bortsittplats på så hela Cholkadasken gungar!Andy skrev:Jag organiserar en egen sneresa till sista bortamatchen mot Linköping. Ambitionen är att fylla en eller två minibussar med gamla tanter och farbröder som får härja på sittplats.
- DIFmanglarn