Bortaresor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Bortaresor

Inlägg av Rash »

Ämnet om bortaresor har ju varit uppe på tapeten lite lätt för en tid sen.
Intresset för hockeyn inom Djurgårdsfamiljen växer oavbrutet och stödet på hemmaplan blir bara bättre och bättre. Det är säkert flera härinne som åker land och rike runt på egen hand redan nu. JK arrangerar också resor och nu senast borta mot Brynäs behövdes den inte ställas in pga bristande intresse vilket är otroligt kul med tanke på intresset de senaste åren!

Men efter ett inlägg av Mitt-i-klacken 1983 så inser man att engagemanget hos oss supportrar är bra, men det kan bli bättre.
Varför måste allt styras upp åt oss, varför inte ta saken i egna händer och dra iväg på en egen sneresa!? Dessutom skulle nog spelarna som haft det lite svårt på just bortamatcherna uppskatta att det finns en liten klick som stöttar dom överallt.

Jag har kikat igenom matchschemat och kollat på matcher som man realistiskt sett kan åka på. Kan ju vara lite bökigt att ta sig till Luleå en vardag om man jobbar/pluggar samt att det som alltid handlar om deg. Men med lite uppoffring och engagemang så kan man styra upp nåt till t.ex. Linköping som inte ligger SÅ långt bort.

Nåväl, här är matcherna som man spontant efter en titt på matchschemat borde kunna åka på:

18/1 Linköpings HC (b)
Cloetta Center, 19:00

20/1 Timrå IK (b)
E.ON Arena, 15:00

13/2 Brynäs IF (b)
Läkerol Arena, 19:00

Ett par matcher till som är intressanta följer här nedan. Dock kan det bli lite tradigt pga avståndet. Samtidigt så verkade det ha varit några (fett med c som var nere och kolla på Malmö matchen igår (29/12) så ingenting är omöjligt.

3/2 Skellefteå AIK (b)
Skellefteå Kraft Arena, 15:00

17/2 Malmö Redhawks (b)
Malmö Isstadion, 15:00

Det jag vill undersöka med den här tråden är om det överhuvudtaget finns ett intresse bland djurgårdsbröder och systrar att åka på dom här nämnda bortamatcherna.

Nästa steg är att undersöka vilka som har tillgång till bil/körkort (man kan alltid hyra en minibuss).

När det är gjort behöver vi bara spika en plats och tid att träffas på och sen rullar vi!

Om ni tycker jag missat nåt, fyll på med förslag och idéer!
Vore riktigt kul om det skulle bli nåt av det här.

Vi är med er överallt...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Skulle helt klart vara väldigt, väldigt intressant att följa med på någon sån här bortaresa. Intresse finns!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Det vore jävligt kul! Strålande idè.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Ingen av er två som råkar ha körkort?

Kom precis på att man kanske skulle kunna kolla med JKsyd för nån gemensam satsning till LHC-matchen. Fast samtidigt så ska det ju vara så spontant som möjligt, men meddelande dom kan man ju alltid. Men först ska vi se om intresse finns.
Snacka gärna med polare som kanske inte som vi hänger på forumet dagarna i ända.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

En bil är så vitt jag vet klar till LHC-borta 18/1.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Rash skrev:Ingen av er två som råkar ha körkort?
Har inte körkort, och planerar inte att ta det direkt när jag fyller 18 i februari för den delen. Men det verkar ju lovande att en bil i alla fall är klar till LHC.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Don_T skrev:En bil är så vitt jag vet klar till LHC-borta 18/1.
Don_T, är det en full bil eller finns det någon ledig plats i dagsläget?
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Startade en liknande tråd för några månader sen, men det är bra och jävligt viktigt att ämnet tas upp igen. Som ni kanske hört så kommer JK eventuellt att arrangera en tågresa till Linköping i sista omgången, men det ser även ut att bli den enda "officiella" bortaresan för resten av säsongen. Därför måste vi ta tag i bitarna själva.

Timrå den 20/1 har jag tidigare förespråkat och Brynäs är ju alltid nära och bra. Skellefteå och Malmö däremot är ju en bra jävla bit, tveksam om nån pallar det... Men jag och kanske en polare är på, droppa ett PM!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag o några till är säkerligen på!
Bild
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Matchen mot Timrå den 20/1 känns het, precis som alla de andra helgmatcherna med undantag av Luleå, Skellefteå och Malmö.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Malmö den 17 är vi några som funderar på att ta tåget till
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Rash skrev:
Don_T skrev:En bil är så vitt jag vet klar till LHC-borta 18/1.
Don_T, är det en full bil eller finns det någon ledig plats i dagsläget?
Jag tror att han menar min bil, och där är du inräknad. Kanske. :wink:
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Glad att du inspirerades av mitt inlägg Rash.Bra gjort av Therocket1 att också dra igång nåt i tråden för Modo-matchen
Det är precis så här det måste gå till.Någon börjar,folk hakar på och sedan sprids det med mun-till-mun metoden och vips finns det en klack. Den kommer att vara liten i början,men ge det en chans att växa och låt er inte slås ner av att folk inte hakar på direkt.Fortsätt bara i samma anda.
Utnyttja tillfället vid matchen 4/1 och sprid ordet. Gott slut på er och Gott Nytt DIF år.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Om det går någon buss till gbg någongång så är jag rätt sugen på att hänga med. Bor i Ulricehamn som ligger mellan Borås och Jönköping så om det går buss så är det bara att stanna till. Flyg är desto svårare hehe. :D
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Efter festen på Hovet igår är det tillbaka till "vardagen" igen så jag tänkte passa på och väcka liv i den här tråden.

Snackade lite med folk på matchen igår och som det ser ut nu kan det bli 2 bilar som rullar t linköping 18/1. Finns det intresse funderar vi på att hyra en minibuss.

Visst, det är en vardag, men lkpg är inte långt från hufvudstaden och nu är det hög tid att ge spelarna ett bra stöd på både hemma- som bortaplan.

Vi är med er överallt...
Skriv svar