Nostalgi!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mitt bästa minne är nog final match 3 mot färjestad i globen 91.
Det var helt underbart drag i klacken då
MrMoDo

Inlägg av MrMoDo »

Det var bättre förr!

Apropå nostalgi, jag vill minnas att jag såg på sporten på tv någon gång i mitten av 80-talet, från ett derby där klackarna satt och sköt fyrverkerier mot varandra inne på Hovet. Någon som minns detta? Var det vid någon speciell match eller hände det flera gånger? Eller är det jag som minns fel, det var ju trots allt ett tag sedan? Skulle vara kul att se rörliga bilder igen men det är nog inte så lätt att hitta såna.
MAP

Inlägg av MAP »

Jag har femte sm-finalen 1983 på video och den matchen är fantastisk. Arne och Virus kommenterar och det är fanimej helt jävla underbart att se hur Loob och co trasas sönder.
Synd att man inte sparat fler finaler, de flesta har ju försvunnit i diverse flyttar och annat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

MAP skrev:Jag har femte sm-finalen 1983 på video och den matchen är fantastisk. Arne och Virus kommenterar och det är fanimej helt jävla underbart att se hur Loob och co trasas sönder.
Synd att man inte sparat fler finaler, de flesta har ju försvunnit i diverse flyttar och annat.
Ahh, du är en lycklig människa! :D
1983, faan va åren går

Som du säger, tänk om man hade det mesta av det bästa med DIF hockey (helst på DVD då).
Skulle kunna tänka mig att betala en bra slant för en sån skiva.
MAP

Inlägg av MAP »

Håller med om att det skulle varit kul om det släpptes lite gamla godingar på DVD. Typ en årsvideo eller liknande för varje guldår som fotbollen har gjort. Borde väl finnas i svt´s arkiv eller kanske till och med på kansliet.
Den enda video som jag vet har släppts så är videon om slutspelet 91/92 med Ulf Elfwing som kommentator (!). Den försvann dock för 10 år sen.. saknar den!:)
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Artikel och bilder på Aftonbladet om Klassiska finaler...

http://www.aftonbladet.se/vss/special/b ... 02,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 94,00.html

"Håkan suger peters kuk!!!"
Hovet är DIF!
Skriv svar