Tror du verkligen Wennberg skulle lämna DIF för pengarna? Han är garanterat miljonär om några år. Han kommer gå högt i draften i sommar. Det handlar väl bara om vad han anser är bäst för hans egen utveckling tills det är dags att åka över.Nyberabb skrev:skulle du lämna din fru sjuk i cancer, nej
lämnar du ditt lag för att tjäna några ronor mer, tydligen
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Expert.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Alla ni med snygga och lediga systrar, döttrar eller polarinnor i någorlunda rätt ålder får helt enkelt försöka med att fånga Wennberg och se till att han stannar kvar i stan.
Nähä.SirDIFalot skrev:Han får inte spela i AHL nästa år.kaminor skrev:Åh, kan han inte gå direkt till AHL istället.Mattias_87 skrev:Inte Wennberg, snälla!

- SirDIFalot
Det är som med Zibanejad 11/12. Han är junior. Dom får testa honom 9 matcher i NHL om de vill, efter det måste de antingen behålla honom där resten av säsongen eller skicka hem honom.kaminor skrev:Nähä.SirDIFalot skrev:Han får inte spela i AHL nästa år.kaminor skrev:Åh, kan han inte gå direkt till AHL istället.Mattias_87 skrev:Inte Wennberg, snälla!
Expert.
Jag förstår.SirDIFalot skrev:Det är som med Zibanejad 11/12. Han är junior. Dom får testa honom 9 matcher i NHL om de vill, efter det måste de antingen behålla honom där resten av säsongen eller skicka hem honom.kaminor skrev:Nähä.SirDIFalot skrev:Han får inte spela i AHL nästa år.kaminor skrev:Åh, kan han inte gå direkt till AHL istället.Mattias_87 skrev:Inte Wennberg, snälla!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
- SirDIFalot
William Karlsson fick väl typ 150 lax av HV, något som fick aik att backa rejält... Och han var ju mycket en produkt av Broc Little.-daniel- skrev:Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
Tror ändå det är det sportsliga och inte det ekonomiska som spelar roll för Wennberg.
Expert.
Fjärdekedja, dåligt med istid, spel med juniorlaget.
Ja, det är nog vad som väntar Wennberg om han väljer ett ES-lag.
Enormt klokt vore att stanna i DIF.
Ja, det är nog vad som väntar Wennberg om han väljer ett ES-lag.
Enormt klokt vore att stanna i DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Tror inte att någon kommer erbjuda Wennberg den summan faktiskt, även fast jag nog personligen håller Wennis högre än Karlsson.SirDIFalot skrev:William Karlsson fick väl typ 150 lax av HV, något som fick aik att backa rejält... Och han var ju mycket en produkt av Broc Little.-daniel- skrev:Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
Tror ändå det är det sportsliga och inte det ekonomiska som spelar roll för Wennberg.
Men det jag menar är att nog alla ES lag kan tänka sig ta in honom, men han är inte mogen en topproll i något ES-lag (möjligen undantaget något bottenlag). Och ES-lagen brukar i regel inte vilja pröjsa för mycket för en spelare som är tänkt längre ner i hierarkin... medan här skulle han kunna bli vår "stjärna".
Tänkte förresten på det häromdagen, det enda Linkan gjort bra den här säsongen är att han förutspådde att Wennberg skulle bli årets stora genombrott....
- SirDIFalot
Tillsammans med att satte ner foten mot svordomarna på läktaren också! Oerhört viktigt. (Sköt dig själv till att börja med, typ)-daniel- skrev:Tror inte att någon kommer erbjuda Wennberg den summan faktiskt, även fast jag nog personligen håller Wennis högre än Karlsson.SirDIFalot skrev:William Karlsson fick väl typ 150 lax av HV, något som fick aik att backa rejält... Och han var ju mycket en produkt av Broc Little.-daniel- skrev:Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
Men det jag menar är att nog alla ES lag kan tänka sig ta in honom, men han är inte mogen en topproll i något ES-lag (möjligen undantaget något bottenlag). Och ES-lagen brukar i regel inte vilja pröjsa för mycket för en spelare som är tänkt längre ner i hierarkin... medan här skulle han kunna bli vår "stjärna".
Tänkte förresten på det häromdagen, det enda Linkan gjort bra den här säsongen är att han förutspådde att Wennberg skulle bli årets stora genombrott....
Expert.
Wennberg har vi tur om vi får behålla, smart av han att stanna absolut, men inte lätt för unga spelare när ES lagen lovar guld och gröna skogar.
-
Jag hörde från en göteborgare för nån vecka sen att fisk var nära att plocka in två spelare från oss. En back å en forward, båda skulle vara ledande i vårt lag. EG är ju den ena å den andra kan ju mycket väl vara wennberg. Kan det vara så att han är petad för att han redan skrivit på för fisk. Vad tror ni om de.
Skönt att höra. Jag vill VERKLIGEN se Blomstrand blomma ut på riktigt i DIF, och skulle det gud förbjude bli så att vi stannar här ett år till.. då vill jag att han är med på resan tillbaka.Ja-ke den andre skrev:Jag pratade med Blomstrand på krogen i helgen och frågade varför han stack från DIF och undrade om det varit något tjafs mellan honom och Challe. Han sa att det absolut inte varit tjafs dom två emellan och att han drog för mer speltid. Han är urdjurgårdare och kan nog mycket väl tänka sig komma tillbaka.
- Nummer19
Är säkert äckliga Linköping med Helber i spetsen som står och lockar Wennberg med en stor säck med pengar och tomma ord.
Stick Lhc.
Stick Lhc.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
"Bara några dagar innan Brynäs inleder kvartsfinalspelet mot Skellefteå
kommer uppgifter om att Daniel Widing lämnar klubben efter säsongen.
Varken Daniel Widing eller sportchefen Michael Sundlöv vill kommentera uppgifterna."
Är han välkommen tillbaka? Eller ska vi satsa på att få tillbaka Mika Hannula?