Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Nyberabb skrev:skulle du lämna din fru sjuk i cancer, nej
lämnar du ditt lag för att tjäna några ronor mer, tydligen
Tror du verkligen Wennberg skulle lämna DIF för pengarna? Han är garanterat miljonär om några år. Han kommer gå högt i draften i sommar. Det handlar väl bara om vad han anser är bäst för hans egen utveckling tills det är dags att åka över.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av JohanPez »

Alla ni med snygga och lediga systrar, döttrar eller polarinnor i någorlunda rätt ålder får helt enkelt försöka med att fånga Wennberg och se till att han stannar kvar i stan.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:
Mattias_87 skrev:Inte Wennberg, snälla!
Åh, kan han inte gå direkt till AHL istället.
Han får inte spela i AHL nästa år.
Nähä. :(
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:
Det är som med Zibanejad 11/12. Han är junior. Dom får testa honom 9 matcher i NHL om de vill, efter det måste de antingen behålla honom där resten av säsongen eller skicka hem honom.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:
Det är som med Zibanejad 11/12. Han är junior. Dom får testa honom 9 matcher i NHL om de vill, efter det måste de antingen behålla honom där resten av säsongen eller skicka hem honom.
Jag förstår.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
William Karlsson fick väl typ 150 lax av HV, något som fick aik att backa rejält... Och han var ju mycket en produkt av Broc Little.

Tror ändå det är det sportsliga och inte det ekonomiska som spelar roll för Wennberg.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Fjärdekedja, dåligt med istid, spel med juniorlaget.

Ja, det är nog vad som väntar Wennberg om han väljer ett ES-lag.

Enormt klokt vore att stanna i DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ruggigt tråkigt med Wennberg, men väldigt väntat och förståeligt. Men jag tycker man skall ge honom ett förslag på uttalad roll som förstacenter samt en schysst lönecheck. Har ändå svårt att se något ES-lag skulle ge honom en fantastiskt hög lön som vi inte kommer kunna matcha, och han skulle definitivt få mindre speltid där uppe...
William Karlsson fick väl typ 150 lax av HV, något som fick aik att backa rejält... Och han var ju mycket en produkt av Broc Little.

Tror ändå det är det sportsliga och inte det ekonomiska som spelar roll för Wennberg.
Tror inte att någon kommer erbjuda Wennberg den summan faktiskt, även fast jag nog personligen håller Wennis högre än Karlsson.

Men det jag menar är att nog alla ES lag kan tänka sig ta in honom, men han är inte mogen en topproll i något ES-lag (möjligen undantaget något bottenlag). Och ES-lagen brukar i regel inte vilja pröjsa för mycket för en spelare som är tänkt längre ner i hierarkin... medan här skulle han kunna bli vår "stjärna".

Tänkte förresten på det häromdagen, det enda Linkan gjort bra den här säsongen är att han förutspådde att Wennberg skulle bli årets stora genombrott....
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Tror inte att någon kommer erbjuda Wennberg den summan faktiskt, även fast jag nog personligen håller Wennis högre än Karlsson.

Men det jag menar är att nog alla ES lag kan tänka sig ta in honom, men han är inte mogen en topproll i något ES-lag (möjligen undantaget något bottenlag). Och ES-lagen brukar i regel inte vilja pröjsa för mycket för en spelare som är tänkt längre ner i hierarkin... medan här skulle han kunna bli vår "stjärna".

Tänkte förresten på det häromdagen, det enda Linkan gjort bra den här säsongen är att han förutspådde att Wennberg skulle bli årets stora genombrott....
Tillsammans med att satte ner foten mot svordomarna på läktaren också! Oerhört viktigt. (Sköt dig själv till att börja med, typ)
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Wennberg har vi tur om vi får behålla, smart av han att stanna absolut, men inte lätt för unga spelare när ES lagen lovar guld och gröna skogar.
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Jag hörde från en göteborgare för nån vecka sen att fisk var nära att plocka in två spelare från oss. En back å en forward, båda skulle vara ledande i vårt lag. EG är ju den ena å den andra kan ju mycket väl vara wennberg. Kan det vara så att han är petad för att han redan skrivit på för fisk. Vad tror ni om de.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Ja-ke den andre skrev:Jag pratade med Blomstrand på krogen i helgen och frågade varför han stack från DIF och undrade om det varit något tjafs mellan honom och Challe. Han sa att det absolut inte varit tjafs dom två emellan och att han drog för mer speltid. Han är urdjurgårdare och kan nog mycket väl tänka sig komma tillbaka.
Skönt att höra. Jag vill VERKLIGEN se Blomstrand blomma ut på riktigt i DIF, och skulle det gud förbjude bli så att vi stannar här ett år till.. då vill jag att han är med på resan tillbaka.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Är säkert äckliga Linköping med Helber i spetsen som står och lockar Wennberg med en stor säck med pengar och tomma ord.

Stick Lhc.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

"Bara några dagar innan Brynäs inleder kvartsfinalspelet mot Skellefteå
kommer uppgifter om att Daniel Widing lämnar klubben efter säsongen.

Varken Daniel Widing eller sportchefen Michael Sundlöv vill kommentera uppgifterna."

Är han välkommen tillbaka? Eller ska vi satsa på att få tillbaka Mika Hannula?
Bild
Låst