Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
-
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Detta gäller införa sista omgången
Vid DIF-seger (full tid):
I) ÖHK-vinst (full tid/övertid)
4. DIF - 95 p
5. BIK - 93/94 p
6. ÖHK - 92/91 p
II) BIK-vinst (full tid/övertid)
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 95 p (Kommer aldrig ta igen målskillnaden)
6. ÖHK - 89/90 p
Vid DIF-förlust (full tid):
4. BIK - 93/94 p
5/6. DIF - 92 p
5/6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 92 p
6. ÖHK - 89/90 p
Vid DIF-vinst (övertid):
4/5. DIF - 94 p
4/5. BIK - 93/94 p
6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 94 p
6. ÖHK - 89/90 p
Vid DIF-förlust (övertid):
4. BIK - 93/94 p
5. DIF - 93 p
6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 93 p
6. ÖHK - 89/90 p
edit: Inser nu att vi har chans på 3e-platsen än! 4-0 mot Asplöven och VIK torskar borta mot KHK efter full tid samtidigt som ÖHK vinner mot BIK efter full tid eller övertid. Då har vi 3e-platsen. Lär ju inte hända men chansen finns ändå..
Vid DIF-seger (full tid):
4. DIF - 95 p
5. BIK - 93/94 p
6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 95 p (Kommer aldrig ta igen målskillnaden)
6. ÖHK - 89/90 p
Vid DIF-förlust (full tid):
4. BIK - 93/94 p
5/6. DIF - 92 p
5/6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 92 p
6. ÖHK - 89/90 p
Vid DIF-vinst (övertid):
4/5. DIF - 94 p
4/5. BIK - 93/94 p
6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 94 p
6. ÖHK - 89/90 p
Vid DIF-förlust (övertid):
4. BIK - 93/94 p
5. DIF - 93 p
6. ÖHK - 92/91 p
4. BIK - 96/95 p
5. DIF - 93 p
6. ÖHK - 89/90 p
edit: Inser nu att vi har chans på 3e-platsen än! 4-0 mot Asplöven och VIK torskar borta mot KHK efter full tid samtidigt som ÖHK vinner mot BIK efter full tid eller övertid. Då har vi 3e-platsen. Lär ju inte hända men chansen finns ändå..
Senast redigerad av Alberget4A den 2013-02-28 21:51:21, redigerad totalt 1 gånger.
-
Förlorar de andra behöver vi väl inte vinna med 5-0 heller...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Går du igång på att påtala att DIF har den största pressen på sig i världshistorien i de kommande matcherna?Manijock skrev:Jaa och framförallt svagare än Örebro. Grymt imponerad av Örebros försvarsspel den senaste tiden. Såg även matchen idag mot Västerås och tro fan om inte Vik vart totalt utmanövrerade. Kändes inte farligt någon gång och Örebro vinner rättvist. Karlskoga har även dem bättre försvarsspel än DIF. Dock är deras offensiv inte särskilt skrämmande men Bik har en förmåga att kunna komma ihop som grupp när det verkligen gäller. Mm Djurgården har alla blickar mot sig och misslyckas vi i playoffen kommer vi att få en stor fet fiasko-stämpel intryckt i plytet...jensa85 skrev:Va? Svagare än Karlskoga eller vad fan yrar du om?Manijock skrev:Nej då, spöar Örebro Karlskoga medan vi spöar Asplöven så har vi ju för helvete norpat fjärdeplatsen. Ett riktigt rån isåfall då jag anser att vi är det svagare laget!Tibbe skrev:Riktiga skitresultat i övriga matcher idag...
Min fråga är, vilka av våra spelare trivs med denna press på sig? Vilka kan hantera den?
I övrigt; sjukligt tråkig match. Precis samma som SAMTLIGA varit mot alla (90% iaf) bonnlag i den här förbannade skitserien. Usch.
-
Fel av mig där, vi har fler gjorda mål. Om VIK torskar med 1 mål måste vi vinna med 4-0. Redigerar.fanaticbee skrev:Förlorar de andra behöver vi väl inte vinna med 5-0 heller...
I "världshistorien" är det du som lagt till så det får du stå för. Men i övrigt, ljuger jag?-daniel- skrev:
Går du igång på att påtala att DIF har den största pressen på sig i världshistorien i de kommande matcherna?
I övrigt; sjukligt tråkig match. Precis samma som SAMTLIGA varit mot alla (90% iaf) bonnlag i den här förbannade skitserien. Usch.
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-28 21:54:01, redigerad totalt 1 gånger.
-
o 100k till Leksands ungdoms hockey
- -daniel-
Njae men som vanligt överdriver du.Manijock skrev:I "världshistorien" är det du som lagt till så det får du stå för, men i övrigt, ljuger jag?-daniel- skrev:
Går du igång på att påtala att DIF har den största pressen på sig i världshistorien i de kommande matcherna?
DIF har varit uträknade sen i november och har nästan gjort en heroisk upphämtning till en 3:e plats... Att Djurgården skulle få någon favoritstämpel på sig när Örebro var topptippade av de flesta inför säsongen tycker jag blir rätt löjligt.
Tror i det här fallet inte det blir det mentala som avgör; jag är mer orolig för att vi formmässigt inte alls är lika bra nu som i vår bästa period under seriens gång. Det samt att vårt spel i egen zon (och kanske framförallt i mittzon) har tyvärr inte blivit så värst mycket bättre med Tony vid rodret. Det kommer antagligen fälla oss, inte att experter lägger över någon favoritstämpel på laget.
Hur i helvete kan Viasat välja att åka ner till den där pissladan Karlskrona i sista omgången? Hade precis planerat att sitta bänkad framför tvn tittandes på en sjukt spännande match mellan Örebro - Karlskoga??? Lite objektiva kan ni väl ändå försöka vara. Se Vik köra över en helt omotiverad jumbo är ingen jag får bånge av direkt.
Allt hänger ihop. Tror inte att Gustafsson, Granath och Timmy åker runt och gör knattemissar på grund av att de är dåliga hockeyspelare. Jag tror att de gör sådana enorma misstag för att de är så satans jävla rädda att göra bort sig. Få fiaskostämpeln! En fiaskostämpel du inte får om du gör ett liknande misstag i ett meningslöst lag som Karlskoga.-daniel- skrev:Njae men som vanligt överdriver du.Manijock skrev:I "världshistorien" är det du som lagt till så det får du stå för, men i övrigt, ljuger jag?-daniel- skrev:
DIF har varit uträknade sen i november och har nästan gjort en heroisk upphämtning till en 3:e plats... Att Djurgården skulle få någon favoritstämpel på sig när Örebro var topptippade av de flesta inför säsongen tycker jag blir rätt löjligt.
Tror i det här fallet inte det blir det mentala som avgör; jag är mer orolig för att vi formmässigt inte alls är lika bra nu som i vår bästa period under seriens gång. Det samt att vårt spel i egen zon (och kanske framförallt i mittzon) har tyvärr inte blivit så värst mycket bättre med Tony vid rodret. Det kommer antagligen fälla oss, inte att experter lägger över någon favoritstämpel på laget.
Som sagt, allt hänger ihop!
Fy fan.Tobbe_Gotland skrev:o 100k till Leksands ungdoms hockey
Victory is sweetest when you've known defeat.
- -daniel-
Gustafsson gör misstag för han är nonchalant och tror han är bättre än han är.Manijock skrev:Allt hänger ihop. Tror inte att Gustafsson, Granath och Timmy åker runt och gör knattemissar på grund av att de är dåliga hockeyspelare. Jag tror att de gör sådana enorma misstag för att de är så satans jävla rädda att göra bort sig. Få fiaskostämpeln! En fiaskostämpel du inte får om du gör ett liknande misstag i ett meningslöst lag som Karlskoga.-daniel- skrev:Njae men som vanligt överdriver du.Manijock skrev:I "världshistorien" är det du som lagt till så det får du stå för, men i övrigt, ljuger jag?-daniel- skrev:
Som sagt, allt hänger ihop!
Granath tycker jag inte gör så fantastiskt mycket misstag.
Timmy gör misstag för han på senare år blivit en rätt slarvig hockeyspelare (som förövrigt aldrig varit sådär fantastiskt bra).
Vi har dock helt klart haft en riktig fet jävla tyngd på våra axlar, speciellt i början av serien. Sen har det släppt och laget har helt klart kravlat sig upp ur den avgrundsdjupa mentala brunnen med skit. Tämligen övertygad att laget känner de har en reell chans (jämfört med hur det såg ut i början på serien) och ser det kommande perioden lite som en bonus. Tror på allvar inte att det var en endaste spelare som trodde att de skulle vara uppe och nosa på en 3:e plats med en omgång kvar av serien...
Sen som sagt har vi ett för dåligt samarbete i mittzon och egen zon, det är sällan en specifik spelares fel utan ett kollektiv som inte alltid jobbar tillsammans. Det kan bli den förödande faktorn.... vi får helt enkelt se.
Äh det är lugnt Manijock, du ska se att VIK åker på världens smäll och KHK vinner med 3-0, samtidigt spöar vi Asplöven med 4-0 borta och går upp i top 3!
Nej men skämt åsido, sjukt att de inte väljer att sända Örebro-BIK, helt klart den mest intressanta matchen sista omgången.
Dagens match då, fin start av grabbarna och det kändes lugnt med 2-0 ledning, sen bestämde sig domaren att han ville vara med i matchen och utvisningarna haglade åt alla håll under hela matchen. KHK är dock tvär usla i PP och klarar inte att göra mål, medan vi ändå gör 2 PP mål idag.
Rätt tråkigt match som vi vinner enkelt, synd bara att vi inte gjorde ytligare 1-2 mål för målskillnadens skull.
Två saker som stör mig enormt idag:
1. Felpassen när dem gör 2-4 målet, såna jävla misstag får det vara slut på nu, vi har spelat 51 omgångar, nu finns det inga ursäkter längre. Visst en felpass som slutar i icing eller att man missar klubbbladet kan jag köpa. Men att slänga in den till en spelare framför mål när han har en bredvid sig istället för att bara lägga sarg ut gör mig riktigt förbannad.
2. Peter Kalus matchstraff. Det jag och alla andra älskade med Kalus i var att han spelade tufft, hårt och på gränsen. I flera matcher i rad nu har han gått över gränsen och vad det beror på vet ingen. Både Kalus och Sörensen behöver ta ett snack med tränarna. Deras idiot utvisningar som de har tagit på slutet håller på att kosta oss matcherna, dessutom så kan det i värsta fall kosta oss denna säsong om det vill sig illa.
Kalus ska spela hårt och tufft, men inte sitta utvisad flera minuter per match, han måste hitta balansen som han hade de första 10 matcherna, hårt spel men inga onödiga utvisningar.
Nej men skämt åsido, sjukt att de inte väljer att sända Örebro-BIK, helt klart den mest intressanta matchen sista omgången.
Dagens match då, fin start av grabbarna och det kändes lugnt med 2-0 ledning, sen bestämde sig domaren att han ville vara med i matchen och utvisningarna haglade åt alla håll under hela matchen. KHK är dock tvär usla i PP och klarar inte att göra mål, medan vi ändå gör 2 PP mål idag.
Rätt tråkigt match som vi vinner enkelt, synd bara att vi inte gjorde ytligare 1-2 mål för målskillnadens skull.
Två saker som stör mig enormt idag:
1. Felpassen när dem gör 2-4 målet, såna jävla misstag får det vara slut på nu, vi har spelat 51 omgångar, nu finns det inga ursäkter längre. Visst en felpass som slutar i icing eller att man missar klubbbladet kan jag köpa. Men att slänga in den till en spelare framför mål när han har en bredvid sig istället för att bara lägga sarg ut gör mig riktigt förbannad.
2. Peter Kalus matchstraff. Det jag och alla andra älskade med Kalus i var att han spelade tufft, hårt och på gränsen. I flera matcher i rad nu har han gått över gränsen och vad det beror på vet ingen. Både Kalus och Sörensen behöver ta ett snack med tränarna. Deras idiot utvisningar som de har tagit på slutet håller på att kosta oss matcherna, dessutom så kan det i värsta fall kosta oss denna säsong om det vill sig illa.
Kalus ska spela hårt och tufft, men inte sitta utvisad flera minuter per match, han måste hitta balansen som han hade de första 10 matcherna, hårt spel men inga onödiga utvisningar.
Kan någon säga varför Åberg fortfarande är kvar på point i PP? Och idag hade han Guter brevid på blå, helt sinnesjukt. Guter är ju en sån som ska peta in returer framför mål.
- SirDIFalot
Vi har inga andra alternativ är nog det bästa svaret jag kan komma på. Den enda som fungerat där hela säsongen är Erik.Kentta skrev:Kan någon säga varför Åberg fortfarande är kvar på point i PP? Och idag hade han Guter brevid på blå, helt sinnesjukt. Guter är ju en sån som ska peta in returer framför mål.
Expert.
Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Guter såg för övrigt absurt nervös ut när han fick spela med Linkan och Otto i sista.