Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Enough is enough. Krossa KHK!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Är det ni som är coco?
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Denna match ska vi bara vinna. Kommer nog vara rätt så lik Tingsryd matchen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tredje gången gillt då. Lite roligt att vi faktiskt har en chans på tredjeplatsen, men det är sjukt osannolikt.
Avskaffa tre mot tre.
Men för guds skull, kan väl ändå inte finnas folk så envetna att de fortfarande sitter och drömmer om topp 3? Örebro är fienden, den enda fienden med Karlskoga som utmanare. Västerås är det bara att släppa, välförtjänt måste jag säga att gurkorna tar hem det hela. Hade vi lyckats pilla till oss den platsen hade det varit århundradets rån.Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Då länge vi vinner är ju avståndet oförändrat ner till Örebro, då kan de lika gärna vinna. Skulle vara roligt att se om Västerås får lite nervdaller inför sista omgången...Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Grishockey. 4 man i defensiven och en på fisketur. Kan ju önska att både Alsenfelt och Lasse-Maja åker på influensan lagom till slutspelet. Drömmen är att Knäcketofs och Vik trillar ihop fullständigt.supreme skrev:Då länge vi vinner är ju avståndet oförändrat ner till Örebro, då kan de lika gärna vinna. Skulle vara roligt att se om Västerås får lite nervdaller inför sista omgången...Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Matchen? Vinst. 5-0.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Andas nu Manijock.Manijock skrev:Men för guds skull, kan väl ändå inte finnas folk så envetna att de fortfarande sitter och drömmer om topp 3? Örebro är fienden, den enda fienden med Karlskoga som utmanare. Västerås är det bara att släppa, välförtjänt måste jag säga att gurkorna tar hem det hela. Hade vi lyckats pilla till oss den platsen hade det varit århundradets rån.Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.

Tack var det jag ville höraTibbe skrev:Andas nu Manijock.Manijock skrev:Men för guds skull, kan väl ändå inte finnas folk så envetna att de fortfarande sitter och drömmer om topp 3? Örebro är fienden, den enda fienden med Karlskoga som utmanare. Västerås är det bara att släppa, välförtjänt måste jag säga att gurkorna tar hem det hela. Hade vi lyckats pilla till oss den platsen hade det varit århundradets rån.Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Denna match ska vi bara vinna. Kommer nog vara rätt så lik Tingsryd matchen.Trodde Västerås hade 92 pinnar av någon anledning. Kollade tabellen sen och såg att dom ligger på hela 95 bullar. Så självklar önskar jag att VIK vinner.

Usch vad jag inte gillar Örebro. Fanskapen går in helt utan press och kommer leka upp resterande lag i Playoffen, det snudd på garanterar jag. Tror även att de har bra läge i en kvalserie. Ska våga mig på en tippning av kvalserien:
Södertälje
Rögle
------------
Timrå
Örebro
Leksand
Västerås
Ett annat tänkbart scenario är att Elitserielagen faller ihop totalt och att Leksand via lagen av alltings jävlighet tar sig upp i år.
Realist är ju bra att va. Men du måste ju ha med DIF i kvalserien. Så bra är inte Örebro. Sen tror jag Timrå kommer ta sig upp igen. Har spelat upp sig på slutet. Tälje blir nog också rätt vassa. Leksand floppar som vanligt. DIF kan med lite flyt och anfallsinriktad hockey nå rätt långt.Manijock skrev:Tack var det jag ville höraTibbe skrev:Andas nu Manijock.Manijock skrev:Men för guds skull, kan väl ändå inte finnas folk så envetna att de fortfarande sitter och drömmer om topp 3? Örebro är fienden, den enda fienden med Karlskoga som utmanare. Västerås är det bara att släppa, välförtjänt måste jag säga att gurkorna tar hem det hela. Hade vi lyckats pilla till oss den platsen hade det varit århundradets rån.Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Denna match ska vi bara vinna. Kommer nog vara rätt så lik Tingsryd matchen.Trodde Västerås hade 92 pinnar av någon anledning. Kollade tabellen sen och såg att dom ligger på hela 95 bullar. Så självklar önskar jag att VIK vinner.
Nog för att vara optimist är något jag avundar men det där kändes bara galet..
Usch vad jag inte gillar Örebro. Fanskapen går in helt utan press och kommer leka upp resterande lag i Playoffen, det snudd på garanterar jag. Tror även att de har bra läge i en kvalserie. Ska våga mig på en tippning av kvalserien:
Södertälje
Rögle
------------
Timrå
Örebro
Leksand
Västerås
Ett annat tänkbart scenario är att Elitserielagen faller ihop totalt och att Leksand via lagen av alltings jävlighet tar sig upp i år.
Men just det som skrämmer mig. Örebro saknar Aulin och Yetman. Har en rätt dålig målvakt och inga backar som skrämmer. Ingen räknar ens med Örebro utåt sett. Antingen kommer Djurgården spela som mesta mästarna eller så kommer Karlskoga att börja lira som de gjorde under början av serien. personligen är jag livrädd för spelare som Weinstock, Wiklander och Fylle-Conny. Såg skrämmande stabila ut defensivt mot Djurgården. Hmm Örebro är verkligen en Dark Horse i år.Tibbe skrev:Realist är ju bra att va. Men du måste ju ha med DIF i kvalserien. Så bra är inte Örebro. Sen tror jag Timrå kommer ta sig upp igen. Har spelat upp sig på slutet. Tälje blir nog också rätt vassa. Leksand floppar som vanligt. DIF kan med lite flyt och anfallsinriktad hockey nå rätt långt.Manijock skrev:Tack var det jag ville höraTibbe skrev:Andas nu Manijock.Manijock skrev:Men för guds skull, kan väl ändå inte finnas folk så envetna att de fortfarande sitter och drömmer om topp 3? Örebro är fienden, den enda fienden med Karlskoga som utmanare. Västerås är det bara att släppa, välförtjänt måste jag säga att gurkorna tar hem det hela. Hade vi lyckats pilla till oss den platsen hade det varit århundradets rån.Tibbe skrev:Jag sitter mest och tänker på vilka man vill ska vinna imorgon mellan Västerås-Örebro. Men ser nog helst Västerås går segrande ur striden. Topp 3 känns ändå körd.
Nog för att vara optimist är något jag avundar men det där kändes bara galet..
Södertälje
Rögle
------------
Timrå
Örebro
Leksand
Västerås
Visst är det så. Vi är ju inte själva att spela hem det. Men om vi fokuserar på vårt så tror jag vi kan ta hem det. Lätt kommer det knappast bli. Men tycker vi ändå höjer vår nivå i många matcher som betyder något. Även om vi torskat några nu på slutet mot jämnbra lag.
Jag ser det rätt positivt nu ivf. Sen kommer jag säkert hänga några spelare efter mindre bra insatser.
Jag ser det rätt positivt nu ivf. Sen kommer jag säkert hänga några spelare efter mindre bra insatser.
Kommer nog få följa matchen via forumet och goalwire och/eller liknande. Etersom jag sitter på ett tåg uppåt Norrland vill jag inte gärna chansa och beställa matchen över nätet, rätt vad det är kanske uppkopplingen ramlar bort när man kommit riktigt långt in i spenaten...Magnutz skrev:Enough is enough. Krossa KHK!
Nej nu krossar vi de här bönderna, de har tagit nog med poäng från oss i år!
5-0 vinst minst, visa dem vart skåpet ska stå!
Sen hoppas vi att VIK krossar Örebro, Örebro har vunnit tillräckligt nu på slutet, nu får någon gärna stoppa dem!
5-0 vinst minst, visa dem vart skåpet ska stå!
Sen hoppas vi att VIK krossar Örebro, Örebro har vunnit tillräckligt nu på slutet, nu får någon gärna stoppa dem!
Samtidigt vill man ju att Örebro har något att spela för när de möter BIK i sista omgången, så de kan ta poäng. Vi behöver fjärdeplatsen!