och dispens för Timrå som liksom oss tror att spelet sitter i tröjan snarare än (i detta fallet) sopan som bär den..pulverapa skrev:Denna regel gäller alla lag utom Rögle...
Vilken matchtröja skall DIF använda?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Fast Hörnqvist kan inte ha 27 i DIF då den hänger i taket. Sen lär Krüger säkert återta 32:an om han skulle lira här, då 16 är lite speciellt i DIF(tämligen övertygad om att Falk åker upp i taket till slut). Bara lite tankarTessan skrev:När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...

Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Det hänger två #2 i taket, jag tror inte man pensionerar numren i DIF, bara namnet. Detta kanske har gjorts om?Manijock skrev:Fast Hörnqvist kan inte ha 27 i DIF då den hänger i taket. Sen lär Krüger säkert återta 32:an om han skulle lira här, då 16 är lite speciellt i DIF(tämligen övertygad om att Falk åker upp i taket till slut). Bara lite tankarTessan skrev:När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Mm, kring milleniumskiftet typ.pulverapa skrev:Det hänger två #2 i taket, jag tror inte man pensionerar numren i DIF, bara namnet. Detta kanske har gjorts om?Manijock skrev:Fast Hörnqvist kan inte ha 27 i DIF då den hänger i taket. Sen lär Krüger säkert återta 32:an om han skulle lira här, då 16 är lite speciellt i DIF(tämligen övertygad om att Falk åker upp i taket till slut). Bara lite tankarTessan skrev:När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...
Expert.
Jag antar att vi använder samma matchtröjor nästa säsong, brukar väl köra tre år sedan byta? Hur som helst hoppas jag att vi kan flytta upp namnlappen ovanför numret och istället sälja reklamen där namnet står idag. Tror ni detta går? Är det kanske så att man kan ta högre pris för reklamen om den sitter på övre rygg än om den sitter på lägre?
Väldigt besviken över att den röda inte använts ett dugg i Allsvenskan i år? Inte ens något rött December eller dylikt. Lite tråkigt eftersom det säljs röda i Souvenirshopen och allt. Tyckte de var vansinnigt snygga när de användes i European Trophy. Fram med dem i Play off/Kvalserien nu 

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Djurgårdens IF = blått.
Inte rött.
Väldigt simpelt!
Inte rött.
Väldigt simpelt!
Japp, platsen över siffran är betydligt mer dyrbar än platsen under. Annars håller nog de flesta med om att det är snyggare med namnet ovanför.Sjöwall skrev:Jag antar att vi använder samma matchtröjor nästa säsong, brukar väl köra tre år sedan byta? Hur som helst hoppas jag att vi kan flytta upp namnlappen ovanför numret och istället sälja reklamen där namnet står idag. Tror ni detta går? Är det kanske så att man kan ta högre pris för reklamen om den sitter på övre rygg än om den sitter på lägre?
Avgå Jocke.
Manijock skrev:Väldigt besviken över att den röda inte använts ett dugg i Allsvenskan i år? Inte ens något rött December eller dylikt. Lite tråkigt eftersom det säljs röda i Souvenirshopen och allt. Tyckte de var vansinnigt snygga när de användes i European Trophy. Fram med dem i Play off/Kvalserien nu
Samma här, tycker den röda tröjan är riktigt tung och någonting som vi definitivt borde använde när det drar ihop sig!
de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
Dom blåa vi har i år är ju riktigt jävla snygga. Ser ingen anledning att använda någon annan.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller med om att dom röda borde användas som bortatröjor. Men det får inte tyvärr i hockeyn. En gammal regel sen svartvit TV säger att bortalaget ska spela i ljusa färger.Serathas skrev:de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
Avskaffa tre mot tre.
finns den verkligen kvar, gäller ju inte i fotbollen och Luleå hade väll gula tröjor för nått år sen som bortaMattias_87 skrev:Håller med om att dom röda borde användas som bortatröjor. Men det får inte tyvärr i hockeyn. En gammal regel sen svartvit TV säger att bortalaget ska spela i ljusa färger.Serathas skrev:de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilken färg får gult i sv/v? Svart eller vitt?Nyberabb skrev:finns den verkligen kvar, gäller ju inte i fotbollen och Luleå hade väll gula tröjor för nått år sen som bortaMattias_87 skrev:Håller med om att dom röda borde användas som bortatröjor. Men det får inte tyvärr i hockeyn. En gammal regel sen svartvit TV säger att bortalaget ska spela i ljusa färger.Serathas skrev:de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)