Vilken matchtröja skall DIF använda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket hemmaställ föredrar du?

1. Blåa tröjan
113
50%
2. Röda tröjan
111
50%

Antal röster: 224

Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:Denna regel gäller alla lag utom Rögle...
och dispens för Timrå som liksom oss tror att spelet sitter i tröjan snarare än (i detta fallet) sopan som bär den..
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...
Manijock

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Manijock »

Tessan skrev:När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...
Fast Hörnqvist kan inte ha 27 i DIF då den hänger i taket. Sen lär Krüger säkert återta 32:an om han skulle lira här, då 16 är lite speciellt i DIF(tämligen övertygad om att Falk åker upp i taket till slut). Bara lite tankar :wink:
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av pulverapa »

Manijock skrev:
Tessan skrev:När matchtröjan väl säljs i shopen har jag funderat över namn och nummer #9 #20 #19 #23 #37 Pickard? Vid lockout kan det bli än mer intressant att fundera; #3 Murray #27 Hörnqvist #16 Kruger #55 Kronwall. Alla helt gångbara...
Fast Hörnqvist kan inte ha 27 i DIF då den hänger i taket. Sen lär Krüger säkert återta 32:an om han skulle lira här, då 16 är lite speciellt i DIF(tämligen övertygad om att Falk åker upp i taket till slut). Bara lite tankar :wink:
Det hänger två #2 i taket, jag tror inte man pensionerar numren i DIF, bara namnet. Detta kanske har gjorts om?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Manijock skrev:
Det hänger två #2 i taket, jag tror inte man pensionerar numren i DIF, bara namnet. Detta kanske har gjorts om?
Mm, kring milleniumskiftet typ.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag antar att vi använder samma matchtröjor nästa säsong, brukar väl köra tre år sedan byta? Hur som helst hoppas jag att vi kan flytta upp namnlappen ovanför numret och istället sälja reklamen där namnet står idag. Tror ni detta går? Är det kanske så att man kan ta högre pris för reklamen om den sitter på övre rygg än om den sitter på lägre?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Väldigt besviken över att den röda inte använts ett dugg i Allsvenskan i år? Inte ens något rött December eller dylikt. Lite tråkigt eftersom det säljs röda i Souvenirshopen och allt. Tyckte de var vansinnigt snygga när de användes i European Trophy. Fram med dem i Play off/Kvalserien nu :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Djurgårdens IF = blått.

Inte rött.

Väldigt simpelt!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Sjöwall skrev:Jag antar att vi använder samma matchtröjor nästa säsong, brukar väl köra tre år sedan byta? Hur som helst hoppas jag att vi kan flytta upp namnlappen ovanför numret och istället sälja reklamen där namnet står idag. Tror ni detta går? Är det kanske så att man kan ta högre pris för reklamen om den sitter på övre rygg än om den sitter på lägre?
Japp, platsen över siffran är betydligt mer dyrbar än platsen under. Annars håller nog de flesta med om att det är snyggare med namnet ovanför.
Avgå Jocke.
Bamsefar

Inlägg av Bamsefar »

Manijock skrev:Väldigt besviken över att den röda inte använts ett dugg i Allsvenskan i år? Inte ens något rött December eller dylikt. Lite tråkigt eftersom det säljs röda i Souvenirshopen och allt. Tyckte de var vansinnigt snygga när de användes i European Trophy. Fram med dem i Play off/Kvalserien nu :wink:

Samma här, tycker den röda tröjan är riktigt tung och någonting som vi definitivt borde använde när det drar ihop sig!
Serathas

Inlägg av Serathas »

de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Dom blåa vi har i år är ju riktigt jävla snygga. Ser ingen anledning att använda någon annan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Serathas skrev:de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
Håller med om att dom röda borde användas som bortatröjor. Men det får inte tyvärr i hockeyn. En gammal regel sen svartvit TV säger att bortalaget ska spela i ljusa färger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Mattias_87 skrev:
Serathas skrev:de röda tröjorna borde användas som borta tröjor, och typ i kvalserien, eller slutspelet i es, om vi kommer så långt, och europaean trophy
Håller med om att dom röda borde användas som bortatröjor. Men det får inte tyvärr i hockeyn. En gammal regel sen svartvit TV säger att bortalaget ska spela i ljusa färger.
finns den verkligen kvar, gäller ju inte i fotbollen och Luleå hade väll gula tröjor för nått år sen som borta
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Nyberabb skrev:
Mattias_87 skrev:
finns den verkligen kvar, gäller ju inte i fotbollen och Luleå hade väll gula tröjor för nått år sen som borta
Vilken färg får gult i sv/v? Svart eller vitt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar