Årets Järnkamin 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Jaja men ska vi bara bedömma dessa kriterier så borde det stå mellan Fimpen, Ölvestad, Kalus och Hank.... Varje säsong! Njaa, årets Järnkamin handlar inte för mig vem som täcker mest skott, bäst på att flörta och brunkar mest, utan vilken Djurgårdare som sticker ut mest denna säsong. Otto har aldrig varit blek! För att vara denna säsong är det förbannat konstigt, då ALLA andra haft en blek period. Chets horribla början, Ölvestad har känts relativt blek denna säsongen för att vara honom, Åberg har först de senaste 5-10 matcherna börjat visa varför han klassas som "lovande".

Otto är det självklara valet och om han inte vinner så blir jag oerhört besviken och förvånad. Känns som ett rent slag i ansiktet på Mr Djurgården! Den enda som passar in på epitetet "lite finare, lite bättre"...
Fast Ottos formkurva har ju faktiskt gått lite i takt med Åbergs. Otto var väldigt blek i ET och precis som Åberg de första 5-6-7 matcherna på säsongen någonting. Vilket många verkar glömma.

Usch, nu låter det som jag verkligen dissar Otto. Jag vill återigen poängtera att jag tycker han vår bästa spelare den här säsongen. Wennberg och Chet ett bit efter.
Nu när du nämner det, var fan är Wennberg? Borde gå klart före Åberg om man frågar mig. Sen var ju Åberg dålig betydligt längre än de första 5-6-7 matcherna det är ett som är säkert...
Var det verkligen längre än så? Så minns jag det inte.

Jag har nog inget emot att Wennberg inte är med. Tycker Åbergs transformering till lagspelare (som beskrivningen lyder) är värd en nominering.
Expert.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Ottosson är otroligt given för mig. Han inte bara jobbar hårdast, han är smartast, gör flest mål och går alltid in 100 procent i alla närkamper. En riktig järnkamin.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
MGC

Inlägg av MGC »

Lagt min röst på Otto. Jobbar jämt över hela planen, hänger sällan med huvudet och gör poäng. Ser ingen annan som konkurrerar med Otto denna säsong.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är lite, lite frestad att rösta på Åberg faktiskt. Tycker han verkligen insett vad som gör en hockeyspelare framgångsrik den här säsongen.

Men det går liksom inte att förbise Otto. Det han betyder för det här laget är obeskrivligt stort. En nestor både på isen samt utanför. I defensiv zon som i offensiv. Kung Otto får således min röst!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vågar mig på en Leffla. Otto blir årets järnkamin.

\o/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Malto

Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av Malto »

Magnutz skrev:Vågar mig på en Leffla. Otto blir årets järnkamin.

\o/
Det hoppas vi!
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Självklart Otto! Kung på alla plan, på och utanför isen. En hjälte och ledstjärna.
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Lägger självklart min röst på Åberg. Ni vet varför.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Sjöwall skrev:Lägger självklart min röst på Åberg. Ni vet varför.
Pga hans otroliga NHL-skott?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nummer19 skrev:
Sjöwall skrev:Lägger självklart min röst på Åberg. Ni vet varför.
Pga hans otroliga NHL-skott?
Ligger lågt med de skämten just nu när faktiskt Åberg för första gången känns RIKTIGT het :lol:

Galet bra skott sist, men hade å andra sidan ett halvt sekel på sig att sikta och skjuta i den situationen...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev: Jag jag håller med dig om att Otto alltid kommer till jobbet, tar alltid rätt beslut, är smart, lugn och enorm ledare. Men nej, det är inte de huvudsakliga egenskaperna jag förknippar med en järnkamin. Men det får givetvis du göra om du vill.
Vad är en järnkamin då? Låt inte din förkärlek till nya favoritspelare förblinda dig i frågan, även om det stod mellan Otto och Chet. Jag har tänkt som du förmodligen också tänker, att man röstar på en ny spelare för att chansen att de stannar ett år till blir högre om de vinner. Men här är det tyvärr helt solklart.
Men som jag skrev har "Järnkamin", för mig, handlat mer om att gå i bräschen och visa en attityd på isen som utstrålar att man alltid ger max och skulle offra en hörntand för att täcka ett skott. Typ så.
Otto går i bräschen. Otto har attityd. Otto har, bland annat, täckt skott med munnen (har jag för mig).

Nuff said.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Otto betyder allt för oss det här året och är given som järnkamin #1 för mig.
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Otto. Det finns inget alternativ överhuvudtaget.

Visst finns det spelare som har varit väldigt bra(Chet, Wennberg, Åberg osv) men ingen har haft det som Otto har. Det är Pappa Otto hela tiden. Han har tagit kanske totalt fem dåliga beslut på hela säsongen.

Det kniper ihop sig i magen när jag tänker på att han inte ens var tilltänkt i truppen inför säsongen...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tycker att det är helt fantastiskt underbart att Otto har täppt till munnen på oss "skeptiker" i år 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Även för mig finns det bara ett vettigt alternativ.

Angående definitionen järnkamin håller jag lojalitet väldigt högt i den ekvationen, tillsammans med ära och hårt jobb. (Hur många gånger har Ottosson tackat nej till NHL, 2?)

Nu ska visserligen inte förra våren tas med i beaktning, då omröstningen avser säsong 12/13, men Otto var den enda i mitt tycke som gick ur degraderingen med huvudet högt. Det var Otto som tog de riktigt tunga intervjuerna, och förde talan för laget gentemot fansen. Därefter hamnade Otto i blåsvädret när nya kontrakt skulle skrivas. Vi lär aldrig få veta hur snacket gick, men faktum var att Djurgården stod beredda att köra igång utan vår #9.. Under den insamlingen blev han ju i allra högsta grad fansens spelare, och snacka om att han har gett oss valuta för pengarna.

Kristofer Ottosson, tidernas järnkamin.
Du är med oss överallt, Stefan.
Skriv svar