Årets Järnkamin 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.jarnkaminerna.se/2013/02/02/ ... -20122013/

Chet Pickard
Den kanadensiske målvakten har inte bara räddat helt omöjliga puckar, han har också stått upp för laget när motståndarna gett sig på honom eller hans lagkamrater.

Kristofer Ottosson
De flesta är nog glada att veteranen till slut stannade i DIF. Han har burit laget på sina axlar hela säsongen och dessutom producerat mest av alla.

Jimmie Ölvestad
Många matcher har det blåst riktigt snålt i år. Men när det varit som mörkast har det oftast varit den gode Jimmie som fått igång de andra spelarna med sina tacklingar och sitt DIF-hjärta.

Pontus Åberg
Han skulle vara målskytten – han blev lagspelaren. Åberg har gjort det mesta det här året och varit en av lagets stöttepelare. Spelar för sin lagkamrater – i varje byte.

Vi skippar omröstning i tråden för att inte "avslöja" hur det kommer gå.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror min röst faller på Chet.

Det är ju inte en "bästa spelaren" omröstning. Annars hade det nog blivit Otto.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Otto. Gör alltid, alltid sitt jävla bästa. Viker aldrig någonsin ner sig. Otto är mitt val.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev:Otto. Gör alltid, alltid sitt jävla bästa. Viker aldrig någonsin ner sig. Otto är mitt val.
Jag är garanterat med på ditt förslag, vad vore vi utan Otto i år.
Staten

Inlägg av Staten »

Jag tänkte strategiskt med mitt val helt enkelt. Otto och Ölvestad vet att vi uppskattar dem, Otto har fått en insamling och Ölvestad har vunnit utmärkelsen två gånger. Det här delas väl ut sista hemmamatchen i serien om jag inte minns helt fel? Utmärkelsen kan alltså tända någon av Åberg eller Chet extremt mycket inför förkval/kval. Jag tror att Åberg, som har lite mer förankring till klubben, hade fått mer tändvätska av "årets järnkamin" än Chet.

Valet föll alltså på Åberg i hopp om att han höjer sig ytterligare av att bli utsedd till "årets järnkamin" :wink:
Viktory

Inlägg av Viktory »

Priset kommer att delas ut mot Leksand den 20 februari förmodligen.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Jimmie, för mig är du alltid Årets Järnkamin. Du får min röst.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Manijock

Inlägg av Manijock »

Inte ens en tävling. Otto har glänst till lite extra på ålderns höst, och är den enda av kandidaterna som gjort en HELT bra säsong. Briljant i intervjuerna, lika smart på isen som vid sidan av. Solklar vinnare!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Känns som ett ganska enkelt val i år. Otto har varit larvigt bra i år och burit laget på egen hand mer eller mindre.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Inget snack om saken att Otto ska vinna. Han har visat hela säsongen genom den höga nivån han har hållit att han vill spela i elitserien igen.
i
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Otto!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Otto har aldrig vunnit utmärkelsen vilket är helt sjukt. Självklart ska Otto ha min röst med tanke på att det kan bli hans sista säsong.

I princip alltid nominerad men har aldrig vunnit. Smått skamligt faktiskt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Otto har aldrig vunnit utmärkelsen vilket är helt sjukt. Självklart ska Otto ha min röst med tanke på att det kan bli hans sista säsong.

Har väl alltid funnits andra där epitetet "järnkamin" stämt in bättre. Det är ju som sagt ingen omröstningen om "bästa spelaren".

Har nästan alltid varit någon given vinnaren åren tidigare, som att Mattias Jonson inte vann i fotbollen förrän efter typ 6-7 säsonger.
Expert.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Detta är Ottos år. Han förtjänar verkligen detta. Höll på att bli utelämnad men vi slöt upp och fixade det tillsammans i familjen, och som han levererat.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Otto har aldrig vunnit utmärkelsen vilket är helt sjukt. Självklart ska Otto ha min röst med tanke på att det kan bli hans sista säsong.

Har väl alltid funnits andra där epitetet "järnkamin" stämt in bättre. Det är ju som sagt ingen omröstningen om "bästa spelaren".

Har nästan alltid varit någon given vinnaren åren tidigare, som att Mattias Jonson inte vann i fotbollen förrän efter typ 6-7 säsonger.
Otto är och har alltid varit urtypen av en Järnkamin, så jag vet inte vad du dillar om här.
Ovanpå det är han vår bäste spelare och lagkapten utan C. Detta skall vara solklart.
Säg den glädje som varar
Skriv svar