Årets Järnkamin 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av Magnutz »

Inställning, anda, kunskap, framträdande, prestation, Djurgårds-ambassadör.. Han är topp i allt.

Ingen kommer nära. Jimmie kommer starkt som #2 men i mina ögon är det en bit upp till nivån Otto befinner sig på.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix

Inlägg av Rix »

DIF_Soldier skrev:Otto har aldrig vunnit utmärkelsen vilket är helt sjukt. Självklart ska Otto ha min röst med tanke på att det kan bli hans sista säsong.

I princip alltid nominerad men har aldrig vunnit. Smått skamligt faktiskt.
Håller med, självklart ska Otto få vinna!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Otto har aldrig vunnit utmärkelsen vilket är helt sjukt. Självklart ska Otto ha min röst med tanke på att det kan bli hans sista säsong.

Har väl alltid funnits andra där epitetet "järnkamin" stämt in bättre. Det är ju som sagt ingen omröstningen om "bästa spelaren".

Har nästan alltid varit någon given vinnaren åren tidigare, som att Mattias Jonson inte vann i fotbollen förrän efter typ 6-7 säsonger.
Otto är och har alltid varit urtypen av en Järnkamin, så jag vet inte vad du dillar om här.
Ovanpå det är han vår bäste spelare och lagkapten utan C. Detta skall vara solklart.
För mig kommer en järnkamin-typ alltid vara spelare som Ölvestad. Så har svårt att se Otto som det. Men han är förmodligen spelaren man har störst respekt för.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Årets Järnkamin 12/13

Inlägg av minalman »

En järnkamin som outtröttligt brinner för Djurgården. Otto är självklar! Han står för allt jag förknippar med en järnkamin.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

Har väl alltid funnits andra där epitetet "järnkamin" stämt in bättre. Det är ju som sagt ingen omröstningen om "bästa spelaren".

Har nästan alltid varit någon given vinnaren åren tidigare, som att Mattias Jonson inte vann i fotbollen förrän efter typ 6-7 säsonger.
Otto är och har alltid varit urtypen av en Järnkamin, så jag vet inte vad du dillar om här.
Ovanpå det är han vår bäste spelare och lagkapten utan C. Detta skall vara solklart.
För mig kommer en järnkamin-typ alltid vara spelare som Ölvestad. Så har svårt att se Otto som det. Men han är förmodligen spelaren man har störst respekt för.
Är Otto INTE en järnkamin? Jösses. Det låter som att du definierar en järnkamin som någon som bufflar och har hett temperament, vilket isåfall vore sjukt snedvridet.

Nej, Otto har inte hett temperament och gapar inte kärlek till fansen i var och varannan match. Men han kommer ALLTID till jobbet, tar ALLTID rätt beslut (enda misstaget jag sett från honom i år var i PP igår), är smart, lugn och en enorm ledare. Vad mer begär du? På dessa kriterier låter det som att en kille som Micke J inte heller är någon järnkamin.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Är enig med er andra om att otto borde få priset. Men det är knappast skamligt att han inte fått det tidigare, det här är ju hand bästa säsong sen guldåren?

Sen tycker jag både Jimmie 09/10 och Wesslau 11/12 var mer självklara än vad det är i år.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

Är Otto INTE en järnkamin? Jösses. Det låter som att du definierar en järnkamin som någon som bufflar och har hett temperament, vilket isåfall vore sjukt snedvridet.

Nej, Otto har inte hett temperament och gapar inte kärlek till fansen i var och varannan match. Men han kommer ALLTID till jobbet, tar ALLTID rätt beslut (enda misstaget jag sett från honom i år var i PP igår), är smart, lugn och en enorm ledare. Vad mer begär du? På dessa kriterier låter det som att en kille som Micke J inte heller är någon järnkamin.
Jag jag håller med dig om att Otto alltid kommer till jobbet, tar alltid rätt beslut, är smart, lugn och enorm ledare. Men nej, det är inte de huvudsakliga egenskaperna jag förknippar med en järnkamin. Men det får givetvis du göra om du vill.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enkelt. Finns bara ett alternativ som jag ser det.

Otto.

Var hade vi varit utan honom denna säsong?
Hemsk tanke.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Som dom flesta andra så är Otto given.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev: Jag jag håller med dig om att Otto alltid kommer till jobbet, tar alltid rätt beslut, är smart, lugn och enorm ledare. Men nej, det är inte de huvudsakliga egenskaperna jag förknippar med en järnkamin. Men det får givetvis du göra om du vill.
Vad är en järnkamin då? Låt inte din förkärlek till nya favoritspelare förblinda dig i frågan, även om det stod mellan Otto och Chet. Jag har tänkt som du förmodligen också tänker, att man röstar på en ny spelare för att chansen att de stannar ett år till blir högre om de vinner. Men här är det tyvärr helt solklart.

EDIT: Tycker Tony och Mats har förtjänat en nominering tillsammans.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev: Jag jag håller med dig om att Otto alltid kommer till jobbet, tar alltid rätt beslut, är smart, lugn och enorm ledare. Men nej, det är inte de huvudsakliga egenskaperna jag förknippar med en järnkamin. Men det får givetvis du göra om du vill.
Vad är en järnkamin då? Låt inte din förkärlek till nya favoritspelare förblinda dig i frågan, även om det stod mellan Otto och Chet. Jag har tänkt som du förmodligen också tänker, att man röstar på en ny spelare för att chansen att de stannar ett år till blir högre om de vinner. Men här är det tyvärr helt solklart.
Alla har väl mer eller mindre en egen uppfattning om vad en "Järnkamin" är. Du har din och den stämmer givetvis in väl in på Otto om de är just de egenskaperna du eftersöker.

Men som jag skrev har "Järnkamin", för mig, handlat mer om att gå i bräschen och visa en attityd på isen som utstrålar att man alltid ger max och skulle offra en hörntand för att täcka ett skott. Typ så.

Smartness är givetvis en viktigare egenskap som hockeyspelare, men för mig handlar begreppet järnkamin om annat. Ungefär en lite mer "unsung hero" grej. Att nödvändigtvis inte den bästa spelaren för säsongen får priset. Hade det handlar om bästa spelaren hade Otto fått min röst.

Nu vill jag inte få det att framstå som att jag dissar Otto på något sätt. Men ville bara förtydliga att vi alla har en egen uppfattning om vad eptitet järnkamin står för.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jaja men ska vi bara bedömma dessa kriterier så borde det stå mellan Fimpen, Ölvestad, Kalus och Hank.... Varje säsong! Njaa, årets Järnkamin handlar inte för mig vem som täcker mest skott, bäst på att flörta och brunkar mest, utan vilken Djurgårdare som sticker ut mest denna säsong. Otto har aldrig varit blek! För att vara denna säsong är det förbannat konstigt, då ALLA andra haft en blek period. Chets horribla början, Ölvestad har känts relativt blek denna säsongen för att vara honom, lite varannan match där, Åberg har först de senaste 5-10 matcherna börjat visa varför han klassas som "lovande".

Otto är det självklara valet och om han inte vinner så blir jag oerhört besviken och förvånad. Känns som ett rent slag i ansiktet på Mr Djurgården! Den enda som passar in på epitetet "lite finare, lite bättre"...
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-02 16:16:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Håller med dig SirDIFalot. Precis så jag definerar en järnkamin.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Jaja men ska vi bara bedömma dessa kriterier så borde det stå mellan Fimpen, Ölvestad, Kalus och Hank.... Varje säsong! Njaa, årets Järnkamin handlar inte för mig vem som täcker mest skott, bäst på att flörta och brunkar mest, utan vilken Djurgårdare som sticker ut mest denna säsong. Otto har aldrig varit blek! För att vara denna säsong är det förbannat konstigt, då ALLA andra haft en blek period. Chets horribla början, Ölvestad har känts relativt blek denna säsongen för att vara honom, Åberg har först de senaste 5-10 matcherna börjat visa varför han klassas som "lovande".

Otto är det självklara valet och om han inte vinner så blir jag oerhört besviken och förvånad. Känns som ett rent slag i ansiktet på Mr Djurgården! Den enda som passar in på epitetet "lite finare, lite bättre"...
Fast Ottos formkurva har ju faktiskt gått lite i takt med Åbergs. Otto var väldigt blek i ET och precis som Åberg de första 5-6-7 matcherna på säsongen någonting. Vilket många verkar glömma.

Usch, nu låter det som jag verkligen dissar Otto. Jag vill återigen poängtera att jag tycker han vår bästa spelare den här säsongen. Wennberg och Chet ett bit efter.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Jaja men ska vi bara bedömma dessa kriterier så borde det stå mellan Fimpen, Ölvestad, Kalus och Hank.... Varje säsong! Njaa, årets Järnkamin handlar inte för mig vem som täcker mest skott, bäst på att flörta och brunkar mest, utan vilken Djurgårdare som sticker ut mest denna säsong. Otto har aldrig varit blek! För att vara denna säsong är det förbannat konstigt, då ALLA andra haft en blek period. Chets horribla början, Ölvestad har känts relativt blek denna säsongen för att vara honom, Åberg har först de senaste 5-10 matcherna börjat visa varför han klassas som "lovande".

Fast Ottos formkurva har ju faktiskt gått lite i takt med Åbergs. Otto var väldigt blek i ET och precis som Åberg de första 5-6-7 matcherna på säsongen någonting. Vilket många verkar glömma.

Usch, nu låter det som jag verkligen dissar Otto. Jag vill återigen poängtera att jag tycker han vår bästa spelare den här säsongen. Wennberg och Chet ett bit efter.
Nu när du nämner det, var fan är Wennberg? Borde gå klart före Åberg om man frågar mig. Sen var ju Åberg dålig betydligt längre än de första 5-6-7 matcherna det är ett som är säkert...
Skriv svar