Jim Morrison skrev:Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Jag tycker han är riktigt bra. Ivf om man jämför med Holmström och Ros...
Men skitsamma. Bara vi vinner så får vem somhelst kommentera.
Men för fan det är ju 3-4 dagar mellan matcherna. Köper inte att spelarna är "trötta". I NHL spelar de 82 matcher, jag har inte hört någon spelare gnälla där borta.
Tycker vi spelar alibi-hockey. Gör det minsta som krävs utan att det ser löjligt ut.
Vill vi verkligen spela ikväll?
Försöker vi hålla ned siffrorna och spara energi?
Hoppas vi på att sätta de "chanser som alltid kommer"?
Nej!
Ja!
Ja, men vi tror inte att de kommer!
Inte en helt oväntad matchbild. Vi är inte bättre än så här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag köpte för en gångs skull matchen och kollar över nätet. Känns som ett misstag rent spontant. Men det är mycket kvar. I förra mötet nere i Sillastryparland kom väl nästan alla deras mål först en bit in på andra...
Jim Morrison skrev:Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Bra beskrivet, precis mitt intryck också.
Lite grynig bild, taskig ishall och lokalreklam på sargerna. Det är i sådana här matcher man märker skillnaden på Allsvenskan och Elitserien. Ett bottenmöte mot Timrå alla dagar i veckan före detta.
Glömmer ibland bort att vi spelar i Allsvenskan, sedan hinner verkligheten ifatt mig. Det är så jävla tragiskt och svårt att ta in... fortfarande. Dessa dåliga tv-produktioner, äckliga hallar, äckliga lag utan historia.
pulverapa skrev:Men för fan det är ju 3-4 dagar mellan matcherna. Köper inte att spelarna är "trötta". I NHL spelar de 82 matcher, jag har inte hört någon spelare gnälla där borta.
Dito. Tröttheten kan vara en faktor under en och samma match, eller under en kort turnering, när man spelar med ett decimerat manskap. I kvällens match har vi ändå sju backar, fyra forwardspar och tre centrar. Med andra ord använder vi oss av exakt lika många spelare som i vanliga fall minus en center. Trötta kan de gott vara efter matchen.
Vad är det för jävla pausunderhållning i sändningen, de vevar målet om och om igen, precis som att de vill gnugga in det i ansiktet på en riktigt ordentligt.
pulverapa skrev:Men för fan det är ju 3-4 dagar mellan matcherna. Köper inte att spelarna är "trötta". I NHL spelar de 82 matcher, jag har inte hört någon spelare gnälla där borta.
Ja fäör fan, om de blir trötta med tre-fyra dagars vila mellan matcherna, så kommer de bokstavligen att DÖ i förkvalsserien med match två dagar i rad, en dags vila och sen två dagar i rad igen...