Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Tibbe »

Jim Morrison skrev:Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Jag tycker han är riktigt bra. Ivf om man jämför med Holmström och Ros...

Men skitsamma. Bara vi vinner så får vem somhelst kommentera.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Men för fan det är ju 3-4 dagar mellan matcherna. Köper inte att spelarna är "trötta". I NHL spelar de 82 matcher, jag har inte hört någon spelare gnälla där borta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Seeeeeegt!

Tycker vi spelar alibi-hockey. Gör det minsta som krävs utan att det ser löjligt ut.
Vill vi verkligen spela ikväll?
Försöker vi hålla ned siffrorna och spara energi?
Hoppas vi på att sätta de "chanser som alltid kommer"?

Nej!
Ja!
Ja, men vi tror inte att de kommer!

Inte en helt oväntad matchbild. Vi är inte bättre än så här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Göran

Inlägg av Göran »

Det verkar inte vara den bästa inställningen ! Men vi har ju Zabel !
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Göran skrev:Det verkar inte vara den bästa inställningen ! Men vi har ju Zabel !
Ska folk börja gnälla på honom nu också..?
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag köpte för en gångs skull matchen och kollar över nätet. Känns som ett misstag rent spontant. Men det är mycket kvar. I förra mötet nere i Sillastryparland kom väl nästan alla deras mål först en bit in på andra...
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Jim Morrison skrev:
elklingo skrev:
Jim Morrison skrev:Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Bra beskrivet, precis mitt intryck också.
Lite grynig bild, taskig ishall och lokalreklam på sargerna. Det är i sådana här matcher man märker skillnaden på Allsvenskan och Elitserien. Ett bottenmöte mot Timrå alla dagar i veckan före detta.
Glömmer ibland bort att vi spelar i Allsvenskan, sedan hinner verkligheten ifatt mig. Det är så jävla tragiskt och svårt att ta in... fortfarande. Dessa dåliga tv-produktioner, äckliga hallar, äckliga lag utan historia.

Detta är en lång mardröm.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

pulverapa skrev:Men för fan det är ju 3-4 dagar mellan matcherna. Köper inte att spelarna är "trötta". I NHL spelar de 82 matcher, jag har inte hört någon spelare gnälla där borta.
Dito. Tröttheten kan vara en faktor under en och samma match, eller under en kort turnering, när man spelar med ett decimerat manskap. I kvällens match har vi ändå sju backar, fyra forwardspar och tre centrar. Med andra ord använder vi oss av exakt lika många spelare som i vanliga fall minus en center. Trötta kan de gott vara efter matchen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Vad är det för jävla pausunderhållning i sändningen, de vevar målet om och om igen, precis som att de vill gnugga in det i ansiktet på en riktigt ordentligt.
norpish

Inlägg av norpish »

Känns lite fel att gnälla i mitt andra inlägg på forumet men ärligt vad är detta?

Har varit Djurgårdare i över 30 år och aldrig varit med om ett mer uppgivet Djurgården än detta.

Trodde ärligt att det inte kunde bli värre än mot Tingsryd senast. Jag hade tydligen fel.

Tycker ändå att de som får chansen att spela borde visa att de har något att säga till om men tydligen inte.

Skiter ärligt talat i att vi har massor med spelare borta. Vi ligger 21 poäng före det här skräplaget och kan inte prestera bättre.

Torsk denna match och jag säger upp S24, torsk nästa och jag säger upp Viasat.

Snälla gå ut och kör över det här skitlaget nu i andra och tredje.

//Nicke
Isabo

Inlägg av Isabo »

pulverapa skrev:Men för fan det är ju 3-4 dagar mellan matcherna. Köper inte att spelarna är "trötta". I NHL spelar de 82 matcher, jag har inte hört någon spelare gnälla där borta.
Ja fäör fan, om de blir trötta med tre-fyra dagars vila mellan matcherna, så kommer de bokstavligen att DÖ i förkvalsserien med match två dagar i rad, en dags vila och sen två dagar i rad igen...
Göran

Inlägg av Göran »

Är det inte Zabel som har det yttersta ansvaret för laget ?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

hahahahhaha vafan
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Haha. Alltså..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så gör man diff, lägg pucken på mål
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar