Djurgårdens IF - Frölunda HC, 6/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Kom nyss hem, hes som fan.

RIKTIGT klent med 5600 pers bara, även om det lät oerhört mycket mer vissa stunder! STOR eloge till klacken som trots mindre manskap sjöng ut Frölundaklacken. Det var fanimej inte tvärt om, vi hade ramsor och sånger, allt de kom med var: "Frölunda, klapp klapp klapp, Frölunda, klapp klapp klapp." När våran klack tog i hördes Frölunda knappt.

Frölunda tog kommandot i första pga många PP, men i andra var DIF bättre än VF, och förtjänade 1 eller 2 mål. Tredje var jämn, och Jiri lirade lika lungt som vanligt får man väl säga.

3-2 efter ÖT är dock rättvist, det var en riktigt jämn match. Nästa gång ska jag stå i klacken, längtar redan. Gjorde vad man kunde för att få igång långsidan. Måste ge Lassila beröm också. En riktigt stabil insats av honom! Surt att SAIK tog extrapinnen, dock.

Om man tar bort det faktum att man är enögd - vad fan hände i frilägssituationen som Frölunda hade i slutet? Ingen straff, ingen utvisning, nada. :?
Säg den glädje som varar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Analys: Streckmötet mellan Djurgården och Frölunda präglades av kamp, få öppna målchanser och många utvisningar. Båda lagen var i behov av tre poäng för att knappa in på lagen ovanför slutspelsstrecket samt få lite andrum till Mora på kvalplats. Trots förutsättningarna var det två lag som såg ut att vara mer rädda för att förlora än att våga vinna. Åtminstone fram till förlängningen. Där tog plötsligt Djurgården initiativet, vågade gå framåt och Dragan Umicevics 3–2 mål var fullt rättvist. (TT)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Starkt att komma tillbaka från underläge 2 gånger!
Bonuspoängen satt fint (trodde på 3-3).

Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på Lassilas "tvål-jonglering" med pucken vid 1-2 målet, hade det blivit 3p annars...?

En annan skrämmande men intressant fråga är -Vart/vad hade DIF varit utan "Linkan" Bremberg?

DIF"-Liket" lever några omgångar till.....
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Lee Harvey Oswald skrev: En annan skrämmande men intressant fråga är -Vart/vad hade DIF varit utan "Linkan" Bremberg?
Förmodligen någonstans där Malmö är, fast kanske ännu längre ner...
Lädersliparen

Publiken

Inlägg av Lädersliparen »

Vart var Djurgårn's supportrar, som i lördags sjöng att dom älskar Djurgården?

Klent att inte sluta upp, det är nu vi behövs som mest.

/ Lädersliparen
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Re: Publiken

Inlägg av Diffe89 »

Lädersliparen skrev:Vart var Djurgårn's supportrar, som i lördags sjöng att dom älskar Djurgården?

Klent att inte sluta upp, det är nu vi behövs som mest.

/ Lädersliparen
Jag tycker att vi var många fler än vanligt, men stundtals var sånginsatsen usel om man ser till antalet på plats.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Hade varit ruskigt skönt att kamma hem alla tre poängen men man får väl vara nöjd med de två vi fick.

Klacken var bättre än en normalmatch och när även vi på nedre delen av a18 tog i så lät det några gånger förjävla bra. Men jag hade fan förväntat mig mer efter matchen i torsdags, förstår inte att inte fler fick upp ögonen för hockey än vad som verkade vara fallet. Tror den goda stämningens tid har nått sin kulmen och kommer börja dala nu.

Hv i Globen den sjuttonde lockar nog inte mycket mer klackfolk än vi som har 1/3-kortet. Med lite tur kan vi uppnå Luleåstämning men ytterst tveksamt.

Och så ett måste för att klacken ska utvecklas. Få bort "Henke" från platsen som klackledare. Det var många gånger lite pinsamt på sittplats att höra han dra igång samma jävla ramsor om och om igen och så har det varit i stort sett alla matcher jag varit på.
Han får gärna stanna i klacken men det är dags för killen att inse sina begränsningar.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jag kommer mot HV, fattar inte att folk inte går på matcherna, ja menar om de e nära 2000 går när vi har sammlad trupp, så borde vi kunna ha 500 varge match minst, de e ju bara 1/4 av alla som va i torsdags!
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Någon kommentar om Tomas Johansson, tyckte han gjorde en bra match och förtjänade att sätta en puck. Åtminstone det jag såg han göra.

Sedan tycker jag DIF har höjt sig när det gäller defensiven. Förut var de nästan aldrig med på pucken efter motståndarskott nu hjälps dem åt mer i laget.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Richard DIF Skåne

DIF - V Frölunda 3 - 2 / TACK FÖR EN BRA MATCH!

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Roligt när hela laget kämpar som en man och att även de äldre visar de yngre var "skåpet skall stå". :wink:
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

John älskar DIF! skrev:
Lunkan skrev:Ny match idag efter den grymma publikfesten i förrgår.

En sak undrar jag dock, alla coola hårdingar som stod i klacken och sjung "vi för allt för vårat lag, alltid oavsett", var är dom idag. Fortfarande bakis kanske?

Att bli utsjungda av 3 bussar med göteborgare är ju skapligt pinsamt...
Du ska fan inte sitta hemma vid datan och klaga, om du vill se bättring kan du väll för fan gå på matcherna själv och hjälpa till!!

Tycker det var bra tryck idag, inte i klass med i Torsdas, men de e inte så konstigt heller!

Härligt med 2 poäng, snart uppe på slutspelsplats, jävligt skönt!!!
Jag sitter precis var jag vill och klagar.

Bor 25 mil från Sthlm men tar mig till så många matcher som bara går.
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Lunkan skrev:
John älskar DIF! skrev:
Lunkan skrev:Ny match idag efter den grymma publikfesten i förrgår.

En sak undrar jag dock, alla coola hårdingar som stod i klacken och sjung "vi för allt för vårat lag, alltid oavsett", var är dom idag. Fortfarande bakis kanske?

Att bli utsjungda av 3 bussar med göteborgare är ju skapligt pinsamt...
Du ska fan inte sitta hemma vid datan och klaga, om du vill se bättring kan du väll för fan gå på matcherna själv och hjälpa till!!

Tycker det var bra tryck idag, inte i klass med i Torsdas, men de e inte så konstigt heller!

Härligt med 2 poäng, snart uppe på slutspelsplats, jävligt skönt!!!
Jag sitter precis var jag vill och klagar.

Bor 25 mil från Sthlm men tar mig till så många matcher som bara går.
Okej du kanske inte kunde gå på matchen om du bor 25 mil bort ( även om du kunde gjort de med tanke på att de var lördag), men du ska fan inte sitta hemma framför datan och klaga på oss som är där och försöker!

Vi gör så gott vi kan, sen håller jag med föregående talare att de behövs en ny klackledare! Henke ska ha all cred för vad han gör, men de behövs nån lite äldre som verkligen tar tag i de hela och kör lite mer varierat med sångerna!

Det var allt jag hade att säga!

Krossa kaffebönderna!!!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

John älskar DIF! skrev: Vi gör så gott vi kan, sen håller jag med föregående talare att de behövs en ny klackledare! Henke ska ha all cred för vad han gör, men de behövs nån lite äldre som verkligen tar tag i de hela och kör lite mer varierat med sångerna!
Håller med om att det behövs någon äldre. Men Henke är fortfarande bättre än att ha fjortisarna från UCS som tror att de kan bestämma hur de vill.
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Diffe89 skrev:
John älskar DIF! skrev: Vi gör så gott vi kan, sen håller jag med föregående talare att de behövs en ny klackledare! Henke ska ha all cred för vad han gör, men de behövs nån lite äldre som verkligen tar tag i de hela och kör lite mer varierat med sångerna!
Håller med om att det behövs någon äldre. Men Henke är fortfarande bättre än att ha fjortisarna från UCS som tror att de kan bestämma hur de vill.
Håller med, vadå sjunga för snabbt...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Saint-Adam skrev:
Diffe89 skrev:
Håller med, vadå sjunga för snabbt...
Ja, och då när de "ska visa" så sjunger de i slow motion. Dessutom säger de att "kör inte den där ramsan, vi blir hånade för den!". Vilka blir hånade? Varför i helvete skulle vi bry oss om det? Vi sjunger vad vi vill!
Skriv svar