Vilka kedjor spelade de i tredje när man gick ner på folk? (Utomlands och kunde bara följa live rapporten som inte funkade i tredje)Mäklaren skrev:DIF går återigen ner på tre kedjor, i en match som dittills sett risig ut på fyra kedjor, och VIPS så levererar vi ett fantastiskt klapp-klapp-spel i tredje.
Jag tror på att gå på kortare med folk. Låt våra lirare få mer speltid.
Beröm till Hank för matchen igår förresten. Ett helt gäng fina tacklingar! Att han sedan tappar pucken varje gång han rör den, behöver inte ältas när han bidrar så mycket i det fysiska spelet som han gjorde igår.
Jag måste få erkänna att Tim inte gör någon bra match. Han har, enligt mig, varit fantastiskt bra på slutet, men igår fick han inte till det överhuvudtaget.
Återigen vill jag framhäva Berglinds och Gustafssons insatser. Vet inte hur många riktigt bra passningar Erik sätter idag, men nog fan har han på slutet växt ut till vår bäste back. Berglind har vad Bohman och Lennhammer saknar - smidighet. Dessutom ett fantastiskt spelsinne och en fin förmåga att fylla på i anfallen. Återstår att se om han kan vara lika bra framöver. Challe jobbar, enligt en säker källa, hårt på att få låna honom under resten av säsongen.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Jag tror inte det var så enkelt (har dock inte sett 3:e i repris än)
Hank spelade sporadiskt, möjligen pg a någon form av skavank, spelade dock pp
Fimpen utgick pg a otränad (?) och Kalus tog hans plats
Ljungh vet jag inte riktigt, men han är verkligen inte bra just nu och förtjänar inte speciellt mycket istid.
Hank spelade sporadiskt, möjligen pg a någon form av skavank, spelade dock pp
Fimpen utgick pg a otränad (?) och Kalus tog hans plats
Ljungh vet jag inte riktigt, men han är verkligen inte bra just nu och förtjänar inte speciellt mycket istid.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jimmie-Otto-ÅbergMalto skrev:Vilka kedjor spelade de i tredje när man gick ner på folk? (Utomlands och kunde bara följa live rapporten som inte funkade i tredje)Mäklaren skrev:DIF går återigen ner på tre kedjor, i en match som dittills sett risig ut på fyra kedjor, och VIPS så levererar vi ett fantastiskt klapp-klapp-spel i tredje.
Beröm till Hank för matchen igår förresten. Ett helt gäng fina tacklingar! Att han sedan tappar pucken varje gång han rör den, behöver inte ältas när han bidrar så mycket i det fysiska spelet som han gjorde igår.
Jag måste få erkänna att Tim inte gör någon bra match. Han har, enligt mig, varit fantastiskt bra på slutet, men igår fick han inte till det överhuvudtaget.
Återigen vill jag framhäva Berglinds och Gustafssons insatser. Vet inte hur många riktigt bra passningar Erik sätter idag, men nog fan har han på slutet växt ut till vår bäste back. Berglind har vad Bohman och Lennhammer saknar - smidighet. Dessutom ett fantastiskt spelsinne och en fin förmåga att fylla på i anfallen. Återstår att se om han kan vara lika bra framöver. Challe jobbar, enligt en säker källa, hårt på att få låna honom under resten av säsongen.
Bremberg-Johner-Kalus (varför ändrade de ens den från start)
Tim-Honken-Sörensen
Hank gjorde några byten.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänk att en del har förmågan att i en enda mening sammanfatta allt.Caveman skrev:>Såg ni vad jag såg, felpass, sen så tappade han pucken TVÅ gånger i samma byte, klart att vissa här inne inte såg det, men vi som kan hockey såg det, eller hur BomBomBuchard (eller vad fan du heter)...?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker lite synd om Kalus då det syntes tydligt att han gärna hade fått vara på isen när det var ca 20-30 sek kvar och Sörensens bofors-kille kom in igen. Det är viktigt att vi avslutar skit som andra startar, backning där på Zabel. Till hans försvar så hade vi i och för sig vunnit matchen redan på alla tänkbara plan.
Berglinds alla pass från egen zon satt på bladet, långa som korta. Otroligt. Bäcklin har koll på spelare och vad som behövs. Själv jobbade jag natt, men spelade in matchen och kom hem imorse och låtsades som om det var live. Grymt kul!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tack!Mäklaren skrev:Jimmie-Otto-ÅbergMalto skrev:Vilka kedjor spelade de i tredje när man gick ner på folk? (Utomlands och kunde bara följa live rapporten som inte funkade i tredje)Mäklaren skrev:DIF går återigen ner på tre kedjor, i en match som dittills sett risig ut på fyra kedjor, och VIPS så levererar vi ett fantastiskt klapp-klapp-spel i tredje.
Bremberg-Johner-Kalus (varför ändrade de ens den från start)
Tim-Honken-Sörensen
Hank gjorde några byten.
Helt jävla magisk match. Två mediokra perioder och islossning i tredje. Fan vad hockey kan vara sjukt ibland!
Berglind såg riktigt vass ut, en speltyp som vi saknar i och med Nisses skada. Vore kul att se han mer än tre matcher. Grym debut!
Kalus, vad säger man? Fy fan vad jag älskar killen. Han spelar som en riktig järnkamin och måste vara sjukt jobbig att möta. Underbart när han skriker in i kameran efter matchen när dom är påväg ut i spelargången
Bra jobbat Challe!
Erik G, du har växt något oerhört i mina ögon. Hoppas det fortsätter så.
Åberg, riktigt bra emellanåt.
Sörensen, vilken driv killen har när han tuggar på. När han dessutom kombinerar detta med att skapa målchanser som han sedan förvaltar på bästa sätt, ja då är han riktigt bra!
Dustin, börjar leva upp till förväntningarna som man hade inför säsongen! Riktigt vass när han kommer till avslut allt som oftast. Underbart att äntligen ha en Djurgårdare på topp 15 i skytteligan
Linkan, det här lovar gott inför framtiden!
Och sist, men inte minst, Chet! Killen bara växer och växer. Han börjar växa till den målvakten som ett lag som ska ta sig upp behöver. Han känns mycket tryggare nu än tidigare, samtidigt som han kan göra idioträddningar emellanåt. Grymt!
Berglind såg riktigt vass ut, en speltyp som vi saknar i och med Nisses skada. Vore kul att se han mer än tre matcher. Grym debut!
Kalus, vad säger man? Fy fan vad jag älskar killen. Han spelar som en riktig järnkamin och måste vara sjukt jobbig att möta. Underbart när han skriker in i kameran efter matchen när dom är påväg ut i spelargången

Erik G, du har växt något oerhört i mina ögon. Hoppas det fortsätter så.
Åberg, riktigt bra emellanåt.
Sörensen, vilken driv killen har när han tuggar på. När han dessutom kombinerar detta med att skapa målchanser som han sedan förvaltar på bästa sätt, ja då är han riktigt bra!
Dustin, börjar leva upp till förväntningarna som man hade inför säsongen! Riktigt vass när han kommer till avslut allt som oftast. Underbart att äntligen ha en Djurgårdare på topp 15 i skytteligan

Linkan, det här lovar gott inför framtiden!
Och sist, men inte minst, Chet! Killen bara växer och växer. Han börjar växa till den målvakten som ett lag som ska ta sig upp behöver. Han känns mycket tryggare nu än tidigare, samtidigt som han kan göra idioträddningar emellanåt. Grymt!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Inga kommentarer om Eriks fantastiska snurrfint? 
bik-killen var ju ute och köpte korv!

bik-killen var ju ute och köpte korv!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SkönaDjurgårn
Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Chets tavlor är som bortblåsta, i början bjöd han ju på ett mål per match.
Linkan blir mer och mer delaktig, iaf i målprotokollet. Gårdagens kasse var enormt snygg.
Kan vi sluta förstöra fungerande kedjor nu tack?
Linkan blir mer och mer delaktig, iaf i målprotokollet. Gårdagens kasse var enormt snygg.
Kan vi sluta förstöra fungerande kedjor nu tack?
Ok snälla Zabel! Inse nu att vi ska spela Kalus med Linkan och Johner! Inget ont om fimpen men han är inte en man för första kedjan!
Sen har vi Jimmie-Otto-Åberg som funkar perfekt!
Wennberg vill jag ha in med Sörensen när han kommer tillbaka! Svårt att se exakt vem som ska vara tredjelänk i den kedjan men skulle vara spännande med Tim! Tror det kan funka!
Sen en fjärdekedja med Fimpen-Honken-Hank! Jobbig kedja att möta. En klassisk fjärdekedja. Kanske ca 10 min/match på dessa killar!
Ljungh får vara extraforward! Det är väl rätt givet när Wennberg är tillbaka! Skönt att vara skadefria på forwardsidan!
Sen har vi Jimmie-Otto-Åberg som funkar perfekt!
Wennberg vill jag ha in med Sörensen när han kommer tillbaka! Svårt att se exakt vem som ska vara tredjelänk i den kedjan men skulle vara spännande med Tim! Tror det kan funka!
Sen en fjärdekedja med Fimpen-Honken-Hank! Jobbig kedja att möta. En klassisk fjärdekedja. Kanske ca 10 min/match på dessa killar!
Ljungh får vara extraforward! Det är väl rätt givet när Wennberg är tillbaka! Skönt att vara skadefria på forwardsidan!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Undra vilken arena Fimpen föredrar.Mäklaren skrev:Ja absolut, men även några säsonger efter Pajas-Peter var vi bra på hemmaplan. DIF ha alltid varit bättre på Globen än Hovet.BaronVonDif skrev:+1Mäklaren skrev:Har ju sagts flera säsonger i rad nu, men det finns nog inget lag i hockey-Sverige som kan vara så tafatta och ofarliga på hemmaplan som DIF.
DIF spelade bättre utan klack,med slipsnissar, 5000 pers i Globen, Pajas-Peter och en Playstation räv på isen.
Wtf?
Christian Eklund ?@Fimpen20
Nät man ser Globen lysa grönt,rött och gult i för daladerbyt vill man ju bara spy. Hoppas Dif aldrig spelar där igen. #längelevehovet
Expert.
Haha underbartBOMBOM BOUCHARD skrev:Tänk att en del har förmågan att i en enda mening sammanfatta allt.Caveman skrev:>Såg ni vad jag såg, felpass, sen så tappade han pucken TVÅ gånger i samma byte, klart att vissa här inne inte såg det, men vi som kan hockey såg det, eller hur BomBomBuchard (eller vad fan du heter)...?

Stört taggad till onsdagsmatchen nu. Underbara känslor efter matchen igår som jag inte känt på länge. Ett Djurgårdssug utan dess like! Hockey är rätt roligt ändå

Johooo du! Tim var absolut bland de sämre igår. Namnge annars sämre spelare igår. Ljungh är nog den enda.Manijock skrev:Haha underbartBOMBOM BOUCHARD skrev:Tänk att en del har förmågan att i en enda mening sammanfatta allt.Caveman skrev:>Såg ni vad jag såg, felpass, sen så tappade han pucken TVÅ gånger i samma byte, klart att vissa här inne inte såg det, men vi som kan hockey såg det, eller hur BomBomBuchard (eller vad fan du heter)...?Nämen Tim gör inte sin bästa match det gör han inte. Dock så är han återigen långt ifrån sämst. En klassisk godkänd match!
Stört taggad till onsdagsmatchen nu. Underbara känslor efter matchen igår som jag inte känt på länge. Ett Djurgårdssug utan dess like! Hockey är rätt roligt ändå
Nu kanske vi inte ska grotta ner oss i vem som är just sämst, men jag tar ju alla tänkbara möjligheter att trycka ner Tim-lovers

Håller annars med om att det var hockeypropaganda igår, tackar hockeygudarna för att det lossnade i 3:e inför en fullsatt arena. Tror många är taggade på fortsättningen.
Kanske är att hoppas på för mycket men Leksand skall möta Mora i vad jag misstänker kommer vara en superhet match ikväll. Vi möter väl leksand på måndag. Vågar man hoppas på en liten baksmälla för masarna efter derbyt?