Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
http://www.vf.se/sport/ishockey/poangku ... -lang-vila
BIK saknar ett gäng spelare, inklusive sin poängkung.
BIK saknar ett gäng spelare, inklusive sin poängkung.
Expert.
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Vågar man hoppas på vinst? Vi har förlorat båda tidigare matcherna
Ja nu är det fan i mig dags att klå det där jävla bonnagänget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
någon som vet om det blir något tifo denna match? halsduken skall ju med såklart, men utöver det dvs?
För övrigt är nya halsduken riktigt riktigt snygg och får mig att tänka på de gamla blue saints halsdukarna.
För övrigt är nya halsduken riktigt riktigt snygg och får mig att tänka på de gamla blue saints halsdukarna.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
Nej inget tifo.Pogue Mahone skrev:någon som vet om det blir något tifo denna match? halsduken skall ju med såklart, men utöver det dvs?
Expert.
- AdamPickard
fimpen tillbaka till denna match va?
Det var det han sa inför Malmö-matchen. Hoppas på det bästa!AdamPickard skrev:fimpen tillbaka till denna match va?
Serieledarna på andra sidan. Det har gått bra för dom under hela säsongen, och även under kvalserien syntes deras kreativa spel med hård forechecking. Det blir en tuff match, men ingen omöjlig. Låter resultatet vara osagt men spelar vi som vi gjorde fram till mitten av December så är chansen att ta tre poäng stor.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
En match som bara ska vinnas till varje pris. Dags att visa att vi är att räkna med.
Inför Sveriges bästa klack ska vi ta tre viktiga och sköna poäng.
Med denna match tar vi ett avstamp inför det nya året.
Siffrorna spelar mindre roll men slänger iväg ett tips, 4-1.
Kämpa DIF!
Inför Sveriges bästa klack ska vi ta tre viktiga och sköna poäng.
Med denna match tar vi ett avstamp inför det nya året.
Siffrorna spelar mindre roll men slänger iväg ett tips, 4-1.
Kämpa DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tänkte åka ner och kolla matchen på hovet men fan så dyra flygbiljetter, 2800:- tur/retur, sen boende på d, får kolla matchen på tv10 ist:(
-
Om vi torskar i semin (JVM), vågar vi hoppas på att våran egen superstar #10 är tillbaka tills på fredag?
-
Tveksamt väl?1962FenderStrat skrev:Om vi torskar i semin (JVM), vågar vi hoppas på att våran egen superstar #10 är tillbaka tills på fredag?
Edit: Glömmer ju bort att det är bronsmatch. Finns inte en chans att Wennberg lirar.
25/4-2025
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ska vi dra lärdom från tidigare JVM-spelare så ska inte Wennberg lira vare sig mot BIK (visserligen omöjligt) eller Leksand.1962FenderStrat skrev:Om vi torskar i semin (JVM), vågar vi hoppas på att våran egen superstar #10 är tillbaka tills på fredag?
Låt både Wennberg och Arnesson vila hela helgen helt från hockey och sedan vara med senare nästa vecka.
Jag kan lova er två saker:
1. Vi kommer att få se en bättre Wennberg resten av våren om han får vila upp sig, framförallt mentalt.
2. Tragiskt nog kommer aldrig DIF välja detta alternativ. Finns inte den kompetensen/förståelsen inom föreningen är jag rädd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Du verkar säker på din sak, helst vill man ju se dem på is så snart som möjligt men självfallet inte om det missgynnar demBOMBOM BOUCHARD skrev:Ska vi dra lärdom från tidigare JVM-spelare så ska inte Wennberg lira vare sig mot BIK (visserligen omöjligt) eller Leksand.1962FenderStrat skrev:Om vi torskar i semin (JVM), vågar vi hoppas på att våran egen superstar #10 är tillbaka tills på fredag?
Låt både Wennberg och Arnesson vila hela helgen helt från hockey och sedan vara med senare nästa vecka.
1. Vi kommer att få se en bättre Wennberg resten av våren om han får vila upp sig, framförallt mentalt.
2. Tragiskt nog kommer aldrig DIF välja detta alternativ. Finns inte den kompetensen/förståelsen inom föreningen är jag rädd.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag är övertygad om att Wennberg och Arnesson VILL spela så fort de kommer hem. Framgångsrika spelare i deras ålder älskar att spela matcher. Tror inte att de är särskilt fysiskt trötta heller. Det som oroar är den mentala biten. De har flugit, upplevt en massa nya saker och fått en hel del nya intryck.Alexander skrev:Du verkar säker på din sak, helst vill man ju se dem på is så snart som möjligt men självfallet inte om det missgynnar demBOMBOM BOUCHARD skrev:Ska vi dra lärdom från tidigare JVM-spelare så ska inte Wennberg lira vare sig mot BIK (visserligen omöjligt) eller Leksand.1962FenderStrat skrev:Om vi torskar i semin (JVM), vågar vi hoppas på att våran egen superstar #10 är tillbaka tills på fredag?
Låt dem vila upp sig från hockey under ett par dagar så att de hinner landa i dubbel bemärkelse.
En svår uppgift för en ungdomsledare är att våga vila sina adepter.
Nu kommer de nog få spela så fort det bara är möjligt. Jag tror dessutom att de full av inspiration kommer göra det bra första matchen. Men sedan?
Jag vill se Wennberg göra en lika bra vår som höst. Ingen Wennberg som gör en "JVM-vår" likt många andra gjort före honom.
Du har min röst på en plats i styrelsen BomBom.