Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Jag tycker matchen visar vårt rätta ansikte. Vi är ett så mycket bättre lag än övriga i HA. Vi har varit tungviktsboxaren som mött mellanviktare och inte hittat igenom motståndarnas fanatiska gard och förlorat på poäng. Nu i kväll i tredje perioden sänkte karlskoga garden och vi gick igång helt hänsynslöst. Vi har varit för snälla hela säsongen fram till och med andra perren i kväll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Hmm, svårt att sätta ett helhetsbetyg denna match. De två första perioderna var högst mediokra. Förutom Åbergs två-mot-en läge hade vi i princip inte en vettig målchans. Målexplosionen i tredje saknar dock motstycke. Den fart och vilja som varenda spelare visade upp värmde ett plågat djurgårdshjärta.
Skönt att se Linkan och Sören fortsätta leverera.
Skönt att se att Chet fortsätter spela stabilt.
Skönt med tre poäng.
Skönt att se Linkan och Sören fortsätta leverera.
Skönt att se att Chet fortsätter spela stabilt.
Skönt med tre poäng.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Precis hemkommen från Hovet.. satt på A21 och fick se 6 mål från första parkett i en sjuk jävla period... TACK DJURGÅRDEN!
Efter 2 perioder satt man bara och undrade om vi skulle kunna gneta oss till 1-1... men när klockan passerat typ 15:00 på matchuret i sista så stod hela Hovet upp och sjöng i kör! Mäktigt!
Efter 2 perioder satt man bara och undrade om vi skulle kunna gneta oss till 1-1... men när klockan passerat typ 15:00 på matchuret i sista så stod hela Hovet upp och sjöng i kör! Mäktigt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Återigen glad att vi värvade Johner och Chet.
- -daniel-
Den här nya backen, han var ju dålig... sjukt imponerad.
Bästa debut jag sett en back göra i Djurgården någonsin tror jag.
Helt sinnessjuk match. Galen. Förstår fortfarande inte vad som hände...kändes lite som vi trampade igång på allvar i upptakten på 3:e. SÅ JÄVLA ENKELT! (nåja).

Helt sinnessjuk match. Galen. Förstår fortfarande inte vad som hände...kändes lite som vi trampade igång på allvar i upptakten på 3:e. SÅ JÄVLA ENKELT! (nåja).
Bättre än Lassen? Det här bådar inte gott..-daniel- skrev:Den här nya backen, han var ju dålig... sjukt imponerad.![]()
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- -daniel-
Haha... men det var ju inte debuten väl? Han hade väl man sett på försäsongen.JohanPez skrev:Bättre än Lassen? Det här bådar inte gott..-daniel- skrev:Den här nya backen, han var ju dålig... sjukt imponerad.![]()
HahahaJohanPez skrev:Bättre än Lassen? Det här bådar inte gott..-daniel- skrev:Den här nya backen, han var ju dålig... sjukt imponerad.![]()
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Brynäsbacken Berglind hade vart sjukt nyttig i vårat lag kan jag säga, vilken jävla debut av ynglingen!
Håller helt med. Riktigt jobbig jävel att möte, lite som när Ölvestad var som bäst. Vet någon hur länge Kalus är kvar i Dif?#10 skrev:Jag älskar killen, signa upp han på livstid, han tuggar ju sönder sargen om man ber han om det, tacklar som en demon, inte jordens bästa lirare men inte oduglig på nåt sätt!!!super djurgårn skrev:Kalus står upp för laget, Bra!
Sen står han ju upp för sina medspelare, STORT!
Har Berglind Twitter?
- minalman
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Vi har sådana usla backar annars så en petad brynäsare som kan leverera en passning liknar en gud. Behåll!-daniel- skrev:Den här nya backen, han var ju dålig... sjukt imponerad.![]()
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Härligt!!!!
Och för mig känns det otroligt bokstavligen. Eftersom jag var tvungen att gå och handla i andra periodpausen, och det drog ut på tiden, så missade jag DIF:s första 4 mål och kom innanför dörren lagom till det femte. Så för mig känns det som två olika matcher.
Ska aldrig gå och handla igen.
När det är match alltså.
Leksand, here we come!
Och för mig känns det otroligt bokstavligen. Eftersom jag var tvungen att gå och handla i andra periodpausen, och det drog ut på tiden, så missade jag DIF:s första 4 mål och kom innanför dörren lagom till det femte. Så för mig känns det som två olika matcher.
Ska aldrig gå och handla igen.
När det är match alltså.
Leksand, here we come!
- -daniel-
Jag förstår inte varför inte Kalus får speltid i PP, istället för exempelvis Honken (som förövrigt skall hyllas efter dagens match!).