Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:
Manijock skrev:Den där intervjun med Erik Gustafsson som nyss kom upp måste vara den mest intetsägande någonsin. Var det någon som ens förstod hans sista svar?
Tyvärr är intervjuerna med Erik de absolut värsta jag vet, känns i regel rätt pinsamma. Välj ett annat intervjuobjekt i fortsättningen, tack.

Och nej, det har INGENTING med hans spelarprestationer att göra (som förutom en period tidigare varit bra, eller t.om mycket bra).

EDIT: Fan vad elakt det där lät. Ångrar mig lite faktiskt, men det är något med honom och intervjuer som jag inte riktigt klarar. :|
Precis. Erik liksom Tim Eriksson är inga intervjuobjekt och bör i största möjliga mån undvikas...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag har svårt att få igång rätt taggning inför imorron. Känns som den mörka sidan håller på att vinna i föreningen och ishockeyn rent generellt.. det gör mig deprimerad.

Laget kommer ju ändå bara peta med klubban och dutta känns det som. När man hellre letar utubeklipp på dåtidens hjältar, mål och tacklingar än att tagga till morgondagens drabbning så är det illa ställt.

Anyway, jag kör uppvärmning på saltisarenan kl 13 imorron, fri åkning, så får vi se om det blir bättre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Jag har svårt att få igång rätt taggning inför imorron. Känns som den mörka sidan håller på att vinna i föreningen och ishockeyn rent generellt.. det gör mig deprimerad.

Laget kommer ju ändå bara peta med klubban och dutta känns det som. När man hellre letar utubeklipp på dåtidens hjältar, mål och tacklingar än att tagga till morgondagens drabbning så är det illa ställt.
...och detta pga att DIF lånar en spelare som inte uppfyller dina kriterier under 3 matcher, när vi har backkris flera ordinarie borta? Eller har jag missat något?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev: ...och detta pga att DIF lånar en spelare som inte uppfyller dina kriterier under 3 matcher, när vi har backkris flera ordinarie borta? Eller har jag missat något?
Berglind är den mörka sidan personifierad!
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Inlägg av android »

Får vi se en filmning från Brynäs-killen?
Född till sportchef.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Men va fan? Hur få saker har ni att bekymra er om när ni klagar på Erik Gustavssons svar i en intervju på nån minut. Det är väl ingenting att klaga på? Vem fan bryr sig om han levererar något halvknepigt svar på någon fråga. Skärp er för fan.

Edit: Angående matchen så skulle en vinst sitta galet fint. Det skulle ge oss 5 poäng upp till Västerås!! Iofs 7 poäng upp till 3:e platsen om Södertälje tar hem 3 pinnar mot Karlskrona imorgon. Men vi skulle närma oss i alla fall!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Jag har svårt att få igång rätt taggning inför imorron. Känns som den mörka sidan håller på att vinna i föreningen och ishockeyn rent generellt.. det gör mig deprimerad.

...och detta pga att DIF lånar en spelare som inte uppfyller dina kriterier under 3 matcher, när vi har backkris flera ordinarie borta? Eller har jag missat något?
Mörka sidan har vunnit. Både i föreningen och hockeyn generellt.
(Sensei efter att DIF lånat in en spelskicklig back.)

Kan bli en forum hall of fame?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Mörka sidan har vunnit. Både i föreningen och hockeyn generellt.
(Sensei efter att DIF lånat in en spelskicklig back.)

Kan bli en forum hall of fame?
Coach sensei måste menat något annat också. Jag antar han syftar på det ovan samt någon annan händelse som han var upprörd över i dagens hockey i övrigt. Någon anmäld tackling? Mesigt spel? För småväxta tomtar på isen? För få goaliefights? Vägrar tro att ett lån av en liten back ensamt är upphov till denna domedagspessimism. :shock:

Frågorna många, svaren få.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:

Se det mer som en vågskål med företeelser.

Det är ju inget snack om att DIF satsar på spelartyper som jag inte tycker att det är så kul att se.
När man drömmer sig tillbaks till 2004-05 med Mattson så är det rätt talande. Jag gillar ju det djuriska i spelet. Att spelarna i 2-3 timmar varannan kväll lägger bort det vanliga livet och ilsket men respektfullt går in i fajten. Aggressionen, pressen, fysiska spelet, att "käka puck". Att hjälpa och stötta sina medspelare som ett lag. Det är för övrigt sånt som ironiskt nog skapar ytor för de snyggaste passningarna och målen. Dagens duttande och petande är inte min bag helt enkelt.

Ishockeyn i europa som vi känner den är illa ute. Alla märkliga game penaltys i JVM. I elitserien. I allsvenskan. Nu senast i sm-liiga --

Så fort det sker en tackling så analyseras det till förbannelse, men inte ens en sekund funderar någon på varför motståndaren tittar ner i isen. Det är alltså så att vi som åskådare utgår ifrån att tacklingar i grunden är fula. Skribenterna tävlar om vem som kan blogga fyndigast om hur hemskt det är med tacklingar, och i rubrikerna heter det nästan alltid "överfall".

Så ja, det känns som antagonisterna har fått ett ganska rejält inflytande över hockeyn i europa och Sverige.
Senast redigerad av sensei den 2013-01-03 23:19:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Med andra ord hade jag rätt i min gissning ovan. ;)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Med andra ord hade jag rätt i min gissning ovan. ;)
Haha, jajjemän. Det känns lite bättre nu när jag fått skriva av mig lite. Men i sak så står jag fast vid att det måste till en förändring i synsättet -- bland fans, media, hockeyligan och på europanivå om inte hockeyn skall bli en seg och gäspig axelryckning i framtiden.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Med andra ord hade jag rätt i min gissning ovan. ;)
Haha, jajjemän. Det känns lite bättre nu när jag fått skriva av mig lite. Men i sak så står jag fast vid att det måste till en förändring i synsättet -- bland fans, media, hockeyligan och på europanivå om inte hockeyn skall bli en seg och gäspig axelryckning i framtiden.
Faktum är ju att jag håller med dig till viss del, men ser kanske inte det hela som ett lika stort problem...

Aja, vi besudlar inte JK-dag tråden med en diskussion om detta. Känns som den diskussionen hör hemma någon annanstans. Upp med smilbanden; imorgon blir det åka av (åtminstone på läktarna). ;)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Alberget4A skrev:Men va fan? Hur få saker har ni att bekymra er om när ni klagar på Erik Gustavssons svar i en intervju på nån minut. Det är väl ingenting att klaga på? Vem fan bryr sig om han levererar något halvknepigt svar på någon fråga. Skärp er för fan.
Hur stora problem har du som har tid att svara på våra små by the way-inlägg?? Intresserar det dig inte, så låt det glida förbi. Så slipper du många förstoppningar och magsår när du blir äldre!

Förtydligande, personligen tycker jag inte att det är särskilt intressant med en "välkommen" tråd till ett lån på tre matcher(Victor Berglind, Söder, Hari)), men tycker trådskaparen och trådens skribenter att detta förgyller vardagen, ja men låt de välkomna korttidslånet då. Rör mig inte i ryggen! På detta forum kan allt som rör DIF diskuteras. Tex DIF TV!

Nog med moralpredikningar för idag, var är den där nattmackan?
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Manijock skrev:
Alberget4A skrev:Men va fan? Hur få saker har ni att bekymra er om när ni klagar på Erik Gustavssons svar i en intervju på nån minut. Det är väl ingenting att klaga på? Vem fan bryr sig om han levererar något halvknepigt svar på någon fråga. Skärp er för fan.
Hur stora problem har du som har tid att svara på våra små by the way-inlägg?? Intresserar det dig inte, så låt det glida förbi. Så slipper du många förstoppningar och magsår när du blir äldre!

Förtydligande, personligen tycker jag inte att det är särskilt intressant med en "välkommen" tråd till ett lån på tre matcher(Victor Berglind, Söder, Hari)), men tycker trådskaparen och trådens skribenter att detta förgyller vardagen, ja men låt de välkomna korttidslånet då. Rör mig inte i ryggen! På detta forum kan allt som rör DIF diskuteras. Tex DIF TV!

Nog med moralpredikningar för idag, var är den där nattmackan?
Jag har väl tydligen inte tillräckligt stora bekymmer för att ha tid att uttrycka att jag tycker att det är onödigt mycket gnäll på saker som har noll betydelse. Förstår verkligen inte mentaliteten att klaga och klanka ner på en spelare i DIF för något sådant oväsentligt. Det är ju en jävla hetsjakt på vissa spelare på det här forumet ibland. Tråkig mentalitet tycker jag att det är.
Inser också att dessa två inlägg inte direkt var fria från gnäll men va fan. Gnäll på gnäll är väl lite mer okej? :roll:

Nattmacka på det var det ja..
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Wtf?! Uppenbarligen har man på fyllan på nyår lovat att gå på parmiddag ikväll. Nu kunde jag ju inte vara på plats men soffan var ju spikad med några bira. Aja får bli mobilen med viaplay och skylla på rännskita så man kan vara på toaletten hela kvällen.

Tror på något så osexigt som 1-1.
Skriv svar