Så jävla rättMitt-i-klacken 1983 skrev:Tips från en som var med på stenåldern när det inte fanns någon tifo-grupp: Förbered dig hemma och strimla konfetti,stoppa i fickorna eller i en påse. Toarulle funkar,men den ska helst vara något upprullad annars riskerar du att få iväg två ark och sen åker hela rullen i huvudet på någon nedanför.Har du en flagga på väggen plockar du ner den och tar med den till Hovet. Halsduken ligger redan om halsen så den kan ingen jävel glömma. Väl på plats delar du med dig till grannen om den inte har något med sig. Sen sjunger du med i sånger och ramsor,du klappar händerna när så åberopas och du skriker,buar och visslar när motståndaren visar sig. Domaren är per automatik värdelös och vi är Mesta Mästarna.
Jag förstår att tifo-gruppen inte vill lägga tiden så det är faktiskt upp till var och en att vara med och skapa stämningen vi efterfrågar. "Någon" som "alla" pratar om är du och jag.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Försäljningen tog ju rejäl fart igår med över 1000 biljetter sålda. Kommer nog bli väldigt nära slutsålt i alla fall.SirDIFalot skrev:Bara 7100 sålda? Vet att DIF hockey inte hypar dessa matcher som de gjorde förut men trodde den här matchen mer eller mindre skulle sälja slut sig själv redan vid nyår.
Når man en siffra närmare 8k är det jävligt bra enligt mig.
Behöver det sägas mer än att matchen måste vinnas?
Behöver det sägas mer än att matchen måste vinnas?
Snart fullsatt och Fimpen tillbaks: http://difhockey.se/artikel/2151/ Undrar vad det innebär för formationerna. Hoppas han har tränat sig i form
Ser verkligen fram emot den här matchen!

Ser verkligen fram emot den här matchen!
Den där intervjun med Erik Gustafsson som nyss kom upp måste vara den mest intetsägande någonsin. Var det någon som ens förstod hans sista svar?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Märks att han inte är så medialt tränadManijock skrev:Den där intervjun med Erik Gustafsson som nyss kom upp måste vara den mest intetsägande någonsin. Var det någon som ens förstod hans sista svar?
Haha sluta hacka på Erik innan matchen ens börjat
Det här har inte ens med hans insats som spelare att göra. Tycker bara att man lika gärna kunnat strunta i att lägga upp den alternativt gjort ett nytt försök. Den där blir bara obekväm för alla parter, såväl reporter, huvudperson och publik.Alexander skrev:Haha sluta hacka på Erik innan matchen ens börjat
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Vet inte om detta är fel tråd, men köpte 2 biljetter till aktiv (konstigt att det ens fanns kvar) , hur fan funkar det när klacken är större? Är aktiv bara flyttat åt sidan eller är allt klack? Fattar 0
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tyvärr är intervjuerna med Erik de absolut värsta jag vet, känns i regel rätt pinsamma. Välj ett annat intervjuobjekt i fortsättningen, tack.Manijock skrev:Den där intervjun med Erik Gustafsson som nyss kom upp måste vara den mest intetsägande någonsin. Var det någon som ens förstod hans sista svar?
Och nej, det har INGENTING med hans spelarprestationer att göra (som förutom en period tidigare varit bra, eller t.om mycket bra).
EDIT: Fan vad elakt det där lät. Ångrar mig lite faktiskt, men det är något med honom och intervjuer som jag inte riktigt klarar.

Sett till resultaten i de andra matcherna hittills så MÅSTE vi vinna imorgon. Helt jävla livsviktigt. Vi i publiken måste ge allt, störa Bofors.
Fimpen och Linkan spelar tydligen tillsammans imorgon. Hmm...
Linkan-Fimpen-Johner kanske?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Varför inte köra vidare på Kalus-Johner-Linkan?Mäklaren skrev:Fimpen och Linkan spelar tydligen tillsammans imorgon. Hmm...
Låter konstigt iaf!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror inte Fimpen syftade på att dom faktiskt skulle spela i samma kedja. Men vi får väl se...Mäklaren skrev:Fimpen och Linkan spelar tydligen tillsammans imorgon. Hmm...
Expert.
Låter ju helt fel. Kör vidare med Linkan-Johner-Kalus för bövelen.Mäklaren skrev:Fimpen och Linkan spelar tydligen tillsammans imorgon. Hmm...
Jimmie-Otto-Åberg
Linkan-Johner-Kalus
Ljungh-Fimpen-Sörensen
Tim-Holmqvist-Hank
Kalin