En defensiv back som är osynlig det klassar jag som en bra backRix skrev:Håller med dig helt och hållet Sir.SirDIFalot skrev:Fast i år har ju de yngre backarna klivit fram och levererat stort. Och ifjol satsade vi på mycket rutin men som inte klarade av att leverera och ett gäng yngre backar fick kliva fram istället. Kan inte hålla med om att DIF har någon historia av att ha för unga backar. Det här är väl det första året vi har haft det och just de spelarna har ju som sagt fallit väl ut. Så dom kan man ju knappast beskylla. Däremot har vi ju knappast värvat rätt äldre spelare.Mäklaren skrev:Och samma misstag görs år efter år efter år - vi har en alldeles för ung och tunn backsida som drabbas av skador och sedan blir än svagare.SkönaDjurgårn skrev:Alltså vår backsida, vad i helv... Hahaha, det där ser så vekt ut att det knappt kan vara sant (fast sant är det ju tyvärr).
De backarna man är besvikna på är dem äldre. Timmy har inte levt upp till förväntan, Granath är stundtals osynlig och Lidström gör mer felpass än alla våra yngre backar tillsammans.
Det kanske låter konstigt men våra två bästa och säkraste backar är just nu Holm och Gustafsson. Snacka om att DIF är i behov av en backgeneral ala Ragnarsson
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Fast många trodde nog att Granath inte skulle vara särskilt osynlig. Mer en väldigt bra defensiv back som markerar sin närvaro och håller rent. Likt Sanny Lindström gör i Färjestad. Som Printz stundtals gjorde i DIF.johan_80 skrev:En defensiv back som är osynlig det klassar jag som en bra backRix skrev:Håller med dig helt och hållet Sir.SirDIFalot skrev:Fast i år har ju de yngre backarna klivit fram och levererat stort. Och ifjol satsade vi på mycket rutin men som inte klarade av att leverera och ett gäng yngre backar fick kliva fram istället. Kan inte hålla med om att DIF har någon historia av att ha för unga backar. Det här är väl det första året vi har haft det och just de spelarna har ju som sagt fallit väl ut. Så dom kan man ju knappast beskylla. Däremot har vi ju knappast värvat rätt äldre spelare.Mäklaren skrev:Och samma misstag görs år efter år efter år - vi har en alldeles för ung och tunn backsida som drabbas av skador och sedan blir än svagare.SkönaDjurgårn skrev:Alltså vår backsida, vad i helv... Hahaha, det där ser så vekt ut att det knappt kan vara sant (fast sant är det ju tyvärr).
De backarna man är besvikna på är dem äldre. Timmy har inte levt upp till förväntan, Granath är stundtals osynlig och Lidström gör mer felpass än alla våra yngre backar tillsammans.
Det kanske låter konstigt men våra två bästa och säkraste backar är just nu Holm och Gustafsson. Snacka om att DIF är i behov av en backgeneral ala Ragnarsson
Expert.
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
Jag och en till tänkte dra på den här matchen men ser att det är många platser som är upptagna.. Vilka 2 platser ska man ta av det som finns kvar? vad är bäst?
Tacksam för snabbt svar
Det finns ju bara platser runt 1-5 sen överst. Och ska man sitta på sidan eller mitt framför?
Tacksam för snabbt svar

Det finns ju bara platser runt 1-5 sen överst. Och ska man sitta på sidan eller mitt framför?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Plats 1-5 på Hovet är ju värdelöst enligt mig. Högst upp tycker jag är ganska bra, speciellt på långsidan. Jag gillar att sitta precis emot offensiv blå.
Avskaffa tre mot tre.
Mattias_87 skrev:Plats 1-5 på Hovet är ju värdelöst enligt mig. Högst upp tycker jag är ganska bra, speciellt på långsidan. Jag gillar att sitta precis emot offensiv blå.
Men i mitten är bäst?
Så du tycker jag ska boka högst upp? ser man verkligen där ifrån?
Och vilken sektion ska jag välja?
Boka så nära klacken som möjligt (typ A20) och hellre högt upp än långt ner tycker jag. Kul att det är så mycket biljetter sålda. Kan nog bli fullsatt igen 
Sen är det bara att ladda rösten och ta i utav hel.ete för nu ska de där eländiga bönderna krossas en gång för alla. Jag gillar inte alls Bofors. De påminner för mycket om kaffelaget, skitjobbiga att möta, ettriga som fasen och gnäller alltid på domaren. Och sen slog de oss alldeles för många gånger förra året...
Nu plockar vi ner dem på jorden, men det blir tight som attan. 3-2 till oss efter en riktigt stökig match.

Sen är det bara att ladda rösten och ta i utav hel.ete för nu ska de där eländiga bönderna krossas en gång för alla. Jag gillar inte alls Bofors. De påminner för mycket om kaffelaget, skitjobbiga att möta, ettriga som fasen och gnäller alltid på domaren. Och sen slog de oss alldeles för många gånger förra året...
Nu plockar vi ner dem på jorden, men det blir tight som attan. 3-2 till oss efter en riktigt stökig match.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är en smaksak. Men ja mitten är ju bäst eftersom period två kan bli lite trist om man sitter nära kortsidan. Ja man ser definitivt bra högst upp, men såklart är ju rad 10 det ultimata men dom är slut nu. Hellre för högt upp än för långt ner.lefflan skrev:Men i mitten är bäst?Mattias_87 skrev:Plats 1-5 på Hovet är ju värdelöst enligt mig. Högst upp tycker jag är ganska bra, speciellt på långsidan. Jag gillar att sitta precis emot offensiv blå.
Så du tycker jag ska boka högst upp? ser man verkligen där ifrån?
Och vilken sektion ska jag välja?
Av dom biljetter som finns kvar på Ticnet just nu skulle jag välja högst upp på A9.
Avskaffa tre mot tre.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så otroligt tråkigt att det inte blir nåt tifo denna match, brukar vara en av årets höjdpunkter.
DIF!
Inte? Vad tråkigt finns det nån anledning?Daniel942 skrev:Så otroligt tråkigt att det inte blir nåt tifo denna match, brukar vara en av årets höjdpunkter.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
- SirDIFalot
Trodde alla kände till det men konflikten mellan Djurgårdens tifo-killar och DIF hockey är ju ännu inte löst. I alla fall inte till den graden att kidsen är villiga att lägga hela jullovet på att ordna ett tifo. På 30-årsdagen tog det ju verkligen sjukt lång tid att göra och flera av dom sov inte på flera dagar. Det dröjer nog ett tag innan det är villiga att lägga så mycket energi på DIF hockey igen. Även om inte alla bojkottar matcherna.Sotarn skrev:Inte? Vad tråkigt finns det nån anledning?Daniel942 skrev:Så otroligt tråkigt att det inte blir nåt tifo denna match, brukar vara en av årets höjdpunkter.
Expert.
Hur ser det ut med vanliga flaggor? Är det Fabriken som äger dom eller har JK dessa? Helt klart bättre än inget alls (+ konfetti).
Fabriken gör och äger väl majoriteten av flaggorna skulle jag tro, JK satsar ju på halsdukshav, vilket kan vara maffigt, men fyfan va trist att det inte är något tifo, även om jag förstår anledningen till varför.lajjnus skrev:Hur ser det ut med vanliga flaggor? Är det Fabriken som äger dom eller har JK dessa? Helt klart bättre än inget alls (+ konfetti).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tips från en som var med på stenåldern när det inte fanns någon tifo-grupp: Förbered dig hemma och strimla konfetti,stoppa i fickorna eller i en påse. Toarulle funkar,men den ska helst vara något upprullad annars riskerar du att få iväg två ark och sen åker hela rullen i huvudet på någon nedanför.Har du en flagga på väggen plockar du ner den och tar med den till Hovet. Halsduken ligger redan om halsen så den kan ingen jävel glömma. Väl på plats delar du med dig till grannen om den inte har något med sig. Sen sjunger du med i sånger och ramsor,du klappar händerna när så åberopas och du skriker,buar och visslar när motståndaren visar sig. Domaren är per automatik värdelös och vi är Mesta Mästarna.
Jag förstår att tifo-gruppen inte vill lägga tiden så det är faktiskt upp till var och en att vara med och skapa stämningen vi efterfrågar. "Någon" som "alla" pratar om är du och jag.
Jag förstår att tifo-gruppen inte vill lägga tiden så det är faktiskt upp till var och en att vara med och skapa stämningen vi efterfrågar. "Någon" som "alla" pratar om är du och jag.
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013
UNDERBART +1Mitt-i-klacken 1983 skrev:Tips från en som var med på stenåldern när det inte fanns någon tifo-grupp: Förbered dig hemma och strimla konfetti,stoppa i fickorna eller i en påse. Toarulle funkar,men den ska helst vara något upprullad annars riskerar du att få iväg två ark och sen åker hela rullen i huvudet på någon nedanför.Har du en flagga på väggen plockar du ner den och tar med den till Hovet. Halsduken ligger redan om halsen så den kan ingen jävel glömma. Väl på plats delar du med dig till grannen om den inte har något med sig. Sen sjunger du med i sånger och ramsor,du klappar händerna när så åberopas och du skriker,buar och visslar när motståndaren visar sig. Domaren är per automatik värdelös och vi är Mesta Mästarna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Bara 7100 sålda? Vet att DIF hockey inte hypar dessa matcher som de gjorde förut men trodde den här matchen mer eller mindre skulle sälja slut sig själv redan vid nyår.
Expert.