Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012

Inlägg av kaminor »

Så här vill jag ha det:

Jimmie - Otto - Åberg
Sörensen - Hari - Söder
Linkan - Johner - Kalus
Tim - Holmqvist - Hank
Extra: Ljungh

Holm - Gustafsson
Lidström - Granath
Timmy - Bohman
Extra: Falk

Chet
(Reideborn)

Seger: 4-2
Användarvisningsbild
dutti
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

Jävlar vilken viktig match. 3poäng här samtidigt som Mora missar full poäng imorrn och vi är top 7 på riktigt...

Tyvärr blir det torsk. Jag är på plats på hovet för första gången på säsongen, självklart blir det då en riktig våldtäkt som ett "Välkommen hem".
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

dutti skrev:Jävlar vilken viktig match. 3poäng här samtidigt som Mora missar full poäng imorrn och vi är top 7 på riktigt...

Tyvärr blir det torsk. Jag är på plats på hovet för första gången på säsongen, självklart blir det då en riktig våldtäkt som ett "Välkommen hem".
Okej då vet vi vem vi ska skylla på när det går åt helvete :)
Nej fan jag tror på 4-1
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev:Så här vill jag ha det:

Jimmie - Otto - Åberg
Sörensen - Hari - Söder
Linkan - Johner - Kalus
Tim - Holmqvist - Hank
Extra: Ljungh

Holm - Gustafsson
Lidström - Granath
Timmy - Bohman
Extra: Falk

Chet
(Reideborn)

Seger: 4-2
Ja den uppställningen känns klockren! Kanske inte med Hari som center men Ljungh känns inte som ett bättre alternativ.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Frågan är hur Linkan skall hanteras. Helt osynlig men bidrar ändå till ett avgörande mål. Tyckte i och för sig att det såg mest ut som tur och petande är inte riktigt min bag, men tja han är ändå där och bidrar.

Jag vill också ha en rejäl chans att se Kalus. Petandet må få förekomma på bortaplan när vi måste spela tråkigt disciplinerat med pet, men jag blir galen när vi spelar ofysiskt och anonymt på hemmaplan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

När folk förutser seger då blir jag nervös, skulle kännas säkrare ifall alla trodde vi skulle förlora, brukar nästan gå bättre då
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

1-7 vet inte varför.
Bara känns så
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Challen skrev:1-7 vet inte varför.
Bara känns så
That's the spirit!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Frågan är hur Linkan skall hanteras. Helt osynlig men bidrar ändå till ett avgörande mål. Tyckte i och för sig att det såg mest ut som tur och petande är inte riktigt min bag, men tja han är ändå där och bidrar.

Jag vill också ha en rejäl chans att se Kalus. Petandet må få förekomma på bortaplan när vi måste spela tråkigt disciplinerat med pet, men jag blir galen när vi spelar ofysiskt och anonymt på hemmaplan.
Håller med dig här, Linkan är knepig. Han var fullständigt urusel igår men ändå med där framme när det avgörs. Men vi måste få igång Bremberg, känns som vi mer eller mindre står och faller med det den här säsongen...

Vill också se Kalus från start på fredag. Finns inget annat.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nämns denna matchen överhuvudtaget på hemsidan, haussas den, matchen är bara några dagar innan Jul, så det borde vara lite "driv" för att locka åskådare till DIF-Oik..
Senast redigerad av Caveman den 2012-12-20 10:54:16, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Caveman skrev:Nämns denna matchen överhuvudtaget på hemsidan, haussas den, matchen är bara några dagae innan Jul, så borde vara lite "driv" för att locka årskådare till DIF-Oik..
Tror man gett upp den matchen rent publikmässigt. Mitt i julhandeln är det inte så attraktivt! Personligen finns det inte en chans i helvetet att jag kan åka upp för stunden. Alla är ju inte som Sjöwall och hans NHL-skott, ekonomiskt oberoende :wink: Satsar mer på Örebro och Karlskoga!

Tippar på kring 5000 mot OIK med andra ord
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Manijock skrev:
Caveman skrev:Nämns denna matchen överhuvudtaget på hemsidan, haussas den, matchen är bara några dagae innan Jul, så borde vara lite "driv" för att locka årskådare till DIF-Oik..
Tror man gett upp den matchen rent publikmässigt. Mitt i julhandeln är det inte så attraktivt! Personligen finns det inte en chans i helvetet att jag kan åka upp för stunden. Alla är ju inte som Sjöwall och hans NHL-skott, ekonomiskt oberoende :wink: Satsar mer på Örebro och Karlskoga!

Tippar på kring 5000 mot OIK med andra ord
Åk upp imorgon och slå mig en signal så bjuder jag dig på matchen.

Jag tror givetvis på torsk i denna match. Slutresultatet skrivs till 2-3 där Tim Eriksson och Pontus Åberg står för våra mål.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Udrar om inte detta rent publikt kan bli den sämsta matchen på hela säsongen? En fredag mot ett lag som Oskarshamn tre dagar före jul.

Lyckas vi nå upp i över 4k åskådare skulle jag bli förvånad.

Just av dessa enkla anledningar lär vi väl spela en kanonmatch för det brukar oftast bli rejäla bottennapp när arenan är fullsatt.
Staten

Inlägg av Staten »

Det är enkelt för mig det här. Vinner vi imorgon kommer jag börja tro på att det är möjligt att nå kvalserien. Förlorar vi känns det som att egentligen ingenting har förändrats och vi kommer fortsätta vår kräftgång säsongen ut.
Staten

Inlägg av Staten »

Kall-El skrev:Udrar om inte detta rent publikt kan bli den sämsta matchen på hela säsongen? En fredag mot ett lag som Oskarshamn tre dagar före jul.

Lyckas vi nå upp i över 4k åskådare skulle jag bli förvånad.

Just av dessa enkla anledningar lär vi väl spela en kanonmatch för det brukar oftast bli rejäla bottennapp när arenan är fullsatt.
What? Vi har ju vunnit varenda match det varit fullsatt eller nära fullsatt. Dvs Almtuna, Leksand och Södertälje?
Skriv svar