Lockout 2012
Re: Lockout 2012
Ja, Strålman och Girardi på blålinjen skulle ju inte vara fel... 

Å andra sidan har Giradi en pojke som är runt 2 år gammal. Kanske svårt att bara lämna allt och sticka till Sverige...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Här kommer ett förslag från mig.
Tomas Kopecky (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9642)
Är oerhört förtjust i denna ishockeyspelare. Har sett honom live några gånger och hajjat till rejält. En gigant med närvaro på isen och sinne för nätet. Kan det bli bättre?
Sen vet jag inget mer. Han verkar alltså spela i något Slovakiskt lag just nu. Kanske kan Stockholm locka?
Är oerhört förtjust i denna ishockeyspelare. Har sett honom live några gånger och hajjat till rejält. En gigant med närvaro på isen och sinne för nätet. Kan det bli bättre?
Sen vet jag inget mer. Han verkar alltså spela i något Slovakiskt lag just nu. Kanske kan Stockholm locka?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Om du ser efter vilket kontrakt han har så förstår du nog att det inte är särskilt aktuellt. Väldig dyr för att vara en relativt begränsad spelare.sensei skrev:Här kommer ett förslag från mig.
Expert.
Hur ser jag det? Är det "relativt begränsat" att göra 0.6 poäng per match i de högsta nivåerna och bidra med tyngd?SirDIFalot skrev:Om du ser efter vilket kontrakt han har så förstår du nog att det inte är särskilt aktuellt. Väldig dyr för att vara en relativt begränsad spelare.sensei skrev:Här kommer ett förslag från mig.

Sen kan man ju också undra hur ett lag i Slovakien kan ha råd (om det nu är försäkring du syftar på), men inte ens aktuellt för oss.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Ja, alltså i allsvenskan skulle han väl göra poäng. Men det är en spelare som ofta kritiserats för att han har rätt usla handleder. Ska vi dega någon sexsiffrig summa i månaden för en lockoutare så går det nog att hitta mer value för pengarna.sensei skrev:Hur ser jag det? Är det "relativt begränsat" att göra 0.6 poäng per match i de högsta nivåerna och bidra med tyngd?SirDIFalot skrev:Om du ser efter vilket kontrakt han har så förstår du nog att det inte är särskilt aktuellt. Väldig dyr för att vara en relativt begränsad spelare.sensei skrev:Här kommer ett förslag från mig.
Sen kan man ju också undra hur ett lag i Slovakien kan ha råd (om det nu är försäkring du syftar på), men inte ens aktuellt för oss.
Expert.
- Jim Morrison
Möjliga, billiga, spelare som vi skulle kunna kolla med;
Krys Kolanos
Richard Panik
Nick Drazenovic
Roman Horak
Ondrej Palat
Eller lite mindre troliga, Mike Zigomanis
Eller den mest otroliga, som vi verkligen skulle behöva extern hjälp till men som skulle vara bäst, Dany Heatley
Krys Kolanos
Richard Panik
Nick Drazenovic
Roman Horak
Ondrej Palat
Eller lite mindre troliga, Mike Zigomanis
Eller den mest otroliga, som vi verkligen skulle behöva extern hjälp till men som skulle vara bäst, Dany Heatley
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag skulle hålla med Jim Morrisson här.
De som han räknar upp borde kunna vara intressanta.
Jag skulle gärna se Zigomanis tillbaka, men kanske inte helt troligt.
Dock inte så dyr och trivdes väl rätt bra förra vändan, efter det dessutom gjort ett par bra säsonger i AHL?
Heatly vore en dröm om det vore så att man kunde få honom men den känns inte realistisk då hans kontrakt på 7.500.000 är dock inte att leka med.... Samtidigt ska man veta att det är en spelare som vunnit NHL poängliga samt snittat 0.99p/match.
Vet inte vad mora pröjsar för Kopitar men hans kontrakt kan nog jämnställas då han har 1 år längre och 700.000 lägre lön.
De som han räknar upp borde kunna vara intressanta.
Jag skulle gärna se Zigomanis tillbaka, men kanske inte helt troligt.
Dock inte så dyr och trivdes väl rätt bra förra vändan, efter det dessutom gjort ett par bra säsonger i AHL?
Heatly vore en dröm om det vore så att man kunde få honom men den känns inte realistisk då hans kontrakt på 7.500.000 är dock inte att leka med.... Samtidigt ska man veta att det är en spelare som vunnit NHL poängliga samt snittat 0.99p/match.
Vet inte vad mora pröjsar för Kopitar men hans kontrakt kan nog jämnställas då han har 1 år längre och 700.000 lägre lön.
- SirDIFalot
Nick Kypreos ?@RealKyper
#CBA meeting over. No progress. #NHL remains firm on "take it or leave it" last offer to #NHLPA.
#CBA meeting over. No progress. #NHL remains firm on "take it or leave it" last offer to #NHLPA.
Expert.
Känns bäst ifall NHL kan dra igång men nu när den inte verkar göra det måste man ju försöka utnyttja det, snackades det nåt om det på mötet?
- SirDIFalot
Vad menar du?Alexander skrev:Känns bäst ifall NHL kan dra igång men nu när den inte verkar göra det måste man ju försöka utnyttja det, snackades det nåt om det på mötet?
Expert.
Lockout 2012
Det Challe och Kaarel sa gällande nyförvärv överlag är att man givetvis alltid letar spelare men att vi inför säsongen hade full trupp, att tillskotten endast skulle ses som bonus och alltså inga som ska ersättas, att man fyllt icke EU-kvoten vilket givetvis ger oss ett mindre urval och att man inte gärna tigger mer pengar från sponsorerna för närvarande. Det finns lite pengar kvar då Nils inte kostar oss något för närvarande men detta lär inte vara några större summor som skulle kunna resultera i lockoutvärvningar.Alexander skrev:Känns bäst ifall NHL kan dra igång men nu när den inte verkar göra det måste man ju försöka utnyttja det, snackades det nåt om det på mötet?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... litserien/
SPORT-Expressen kan avslöja att importregeln med två icke EU-spelare skrotas - nästa säsong kan samtliga klubbar värva ett fritt antal amerikaner och kanadensare.
Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Det här beslutet kommer ju troligen på grund av lockouten.
SPORT-Expressen kan avslöja att importregeln med två icke EU-spelare skrotas - nästa säsong kan samtliga klubbar värva ett fritt antal amerikaner och kanadensare.
Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Det här beslutet kommer ju troligen på grund av lockouten.
Avskaffa tre mot tre.
Petter Rönnqvist hintade ju om en annan förändring på twitter.Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... litserien/
Petter Rönnqvist ?@ronnqvist32
Väldigt snart har vi fler lag och ett annorlunda upplägg på nedflyttningsspel. Mycket kommer att hända.
Vad tror ni kommer ske totalt sett?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fyfan vad lycklig jag skulle bli med 14 lag och där sista laget alltid åker ut. Men jag vill inte få några förhoppningar nu, så jag tänker glömma att jag läste det där.
Avskaffa tre mot tre.