Edler? Han är inte skadad tror jag... Tänker du på Öhlund eller Lilja?Alberget4A skrev:Är Edler fortfarande skadad? Om inte, var befinner han sig nu? Sen får ju Edler lön från Vancouver eftersom pga skada. Så vet inte hur aktuellt det skulle vara?
Lockout 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Lockout 2012
Expert.
Nu är jag inte med här. Hur kan Landeskog, Murray och Hörnqvist vara avskrivna om det blir lockout över hela säsongen? Då har de ju inga inkomster från maj 2012 - maj 2013 att skatta på?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Lockout 2012
Jag tror inte de är avskrivna om NHL ställs in. Men de är portade från Sverige i sommar om de inte vill riskera att skatta i Sverige för NHL-inkomster hösten 2013. Men egentligen vet vare sig jag eller någon annan vad som kommer hända då sådant här brukar få gå till skattedomstol.Staten skrev:Nu är jag inte med här. Hur kan Landeskog, Murray och Hörnqvist vara avskrivna om det blir lockout över hela säsongen? Då har de ju inga inkomster från maj 2012 - maj 2013 att skatta på?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Han hade problem med ryggen för ett tag sedan..SirDIFalot skrev:Edler? Han är inte skadad tror jag... Tänker du på Öhlund eller Lilja?Alberget4A skrev:Är Edler fortfarande skadad? Om inte, var befinner han sig nu? Sen får ju Edler lön från Vancouver eftersom pga skada. Så vet inte hur aktuellt det skulle vara?
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... adad-edler
-
Re: Sv: Re: Lockout 2012
Men om de kommer tillbaka till Sverige inom perioden april 2012 -april 2013 så får de väl skatta på tidigare inkomst?minalman skrev:Jag tror inte de är avskrivna om NHL ställs in. Men de är portade från Sverige i sommar om de inte vill riskera att skatta i Sverige för NHL-inkomster hösten 2013. Men egentligen vet vare sig jag eller någon annan vad som kommer hända då sådant här brukar få gå till skattedomstol.Staten skrev:Nu är jag inte med här. Hur kan Landeskog, Murray och Hörnqvist vara avskrivna om det blir lockout över hela säsongen? Då har de ju inga inkomster från maj 2012 - maj 2013 att skatta på?
so i dagsläget enbart är april-juni, ingen lön under strejkAlberget4A skrev:Men om de kommer tillbaka till Sverige inom perioden april 2012 -april 2013 så får de väl skatta på tidigare inkomst?minalman skrev:Jag tror inte de är avskrivna om NHL ställs in. Men de är portade från Sverige i sommar om de inte vill riskera att skatta i Sverige för NHL-inkomster hösten 2013. Men egentligen vet vare sig jag eller någon annan vad som kommer hända då sådant här brukar få gå till skattedomstol.Staten skrev:Nu är jag inte med här. Hur kan Landeskog, Murray och Hörnqvist vara avskrivna om det blir lockout över hela säsongen? Då har de ju inga inkomster från maj 2012 - maj 2013 att skatta på?
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
-
Men om man tolkar det så, varför var de tvungna att lämna Sverige nu?Nyberabb skrev:so i dagsläget enbart är april-juni, ingen lön under strejkAlberget4A skrev:Men om de kommer tillbaka till Sverige inom perioden april 2012 -april 2013 så får de väl skatta på tidigare inkomst?minalman skrev:Jag tror inte de är avskrivna om NHL ställs in. Men de är portade från Sverige i sommar om de inte vill riskera att skatta i Sverige för NHL-inkomster hösten 2013. Men egentligen vet vare sig jag eller någon annan vad som kommer hända då sådant här brukar få gå till skattedomstol.Staten skrev:Nu är jag inte med här. Hur kan Landeskog, Murray och Hörnqvist vara avskrivna om det blir lockout över hela säsongen? Då har de ju inga inkomster från maj 2012 - maj 2013 att skatta på?
ifall NHL drar igång och dom får betalt så måste dom även skatta Januari-AprilAlberget4A skrev:Men om man tolkar det så, varför var de tvungna att lämna Sverige nu?Nyberabb skrev:so i dagsläget enbart är april-juni, ingen lön under strejkAlberget4A skrev:Men om de kommer tillbaka till Sverige inom perioden april 2012 -april 2013 så får de väl skatta på tidigare inkomst?minalman skrev:Jag tror inte de är avskrivna om NHL ställs in. Men de är portade från Sverige i sommar om de inte vill riskera att skatta i Sverige för NHL-inkomster hösten 2013. Men egentligen vet vare sig jag eller någon annan vad som kommer hända då sådant här brukar få gå till skattedomstol.Staten skrev:Nu är jag inte med här. Hur kan Landeskog, Murray och Hörnqvist vara avskrivna om det blir lockout över hela säsongen? Då har de ju inga inkomster från maj 2012 - maj 2013 att skatta på?
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
-
Ahh då är jag med. Men är det verkligen så enkelt? För då skulle ju Hörnqvist kunna bli aktuell igen så fort (om) NHL ställs, och så verkade det inte i intervjun med honom efter SSK-matchen tyvärr. Men du kanske har helt rätt. Jag är verkligen inte insatt i dessa skatteregler.Nyberabb skrev: ifall NHL drar igång och dom får betalt så måste dom även skatta Januari-April
Dan Girardi är också han en spelare vi kunnat satsa på under lockouten:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11025
Hade i runda slängar kostat 50000:- att försäkra per månad, något vi bör ha råd med..
Väntar mig ett expertutlåtande från SirDIFalot inom 2h.
Hade i runda slängar kostat 50000:- att försäkra per månad, något vi bör ha råd med..
Sv: Re: Lockout 2012
Tvåårskontrakt med 3,3 mille i cap låter lite mer än 50 000 kr, dock helt klart en superintressant spelare.Sjöwall skrev:Dan Girardi är också han en spelare vi kunnat satsa på under lockouten:
Han skulle kosta som Gabbe, dom har nästan identiska kontrakt.pulverapa skrev:Tvåårskontrakt med 3,3 mille i cap låter lite mer än 50 000 kr, dock helt klart en superintressant spelare.Sjöwall skrev:Dan Girardi är också han en spelare vi kunnat satsa på under lockouten:
Sv: Lockout 2012
Det enda man behöver veta är att det blir ett helvetes påslag om man befunnit sig inom Sveriges gränser mer än 183 dagar under en 12-månadersperiod.
Våra tre killar har förbrukat de dagarna nu. Då tänker vi efter lite.
Befann sig någon av dem i Sverige perioden mellan den 11 december-10 april det senaste året? Varför är detta viktigt att veta? Det är under denna period i år vi vill att de ska beta av dagar de befunnit sig i Sverige förra året.
Både Bengan och Murray spelade i lag som gick långt under säsongen. Vad jag vet var de inte hemma under sina ev. skadeperioder.
Landeskogs Colorado gick väl inte till slutspel, alltså finns chansen att han var hemma ganska tidigt på säsongen. Men inte förrän i mars då, antar jag.
Summan av detta blir att ingen av dem lär spela mer för oss under säsongen.
Sen kan man fråga sig varför Patrik Berglund verkar ha varit bättre förberedd på lockout än våra killar.
Våra tre killar har förbrukat de dagarna nu. Då tänker vi efter lite.
Befann sig någon av dem i Sverige perioden mellan den 11 december-10 april det senaste året? Varför är detta viktigt att veta? Det är under denna period i år vi vill att de ska beta av dagar de befunnit sig i Sverige förra året.
Både Bengan och Murray spelade i lag som gick långt under säsongen. Vad jag vet var de inte hemma under sina ev. skadeperioder.
Landeskogs Colorado gick väl inte till slutspel, alltså finns chansen att han var hemma ganska tidigt på säsongen. Men inte förrän i mars då, antar jag.
Summan av detta blir att ingen av dem lär spela mer för oss under säsongen.
Sen kan man fråga sig varför Patrik Berglund verkar ha varit bättre förberedd på lockout än våra killar.
- SirDIFalot
Nä, det var ju bara Gabbas grundlön som räknades in. Inte hans eventuella bonusar som höjde hans cap hit. Dan Girardi har ett liknande kontrakt som Hörnqvist. Fast ett år extra kvar på det. Och Hörnqvist kostade 70.000 kr i månaden.Sjöwall skrev:Han skulle kosta som Gabbe, dom har nästan identiska kontrakt.pulverapa skrev:Tvåårskontrakt med 3,3 mille i cap låter lite mer än 50 000 kr, dock helt klart en superintressant spelare.Sjöwall skrev:Dan Girardi är också han en spelare vi kunnat satsa på under lockouten:
Expert.
Nu har han väl snart 1,5 år kvar på kontraktet så det borde bli billigare?SirDIFalot skrev:Nä, det var ju bara Gabbas grundlön som räknades in. Inte hans eventuella bonusar som höjde hans cap hit. Dan Girardi har ett liknande kontrakt som Hörnqvist. Fast ett år extra kvar på det. Och Hörnqvist kostade 70.000 kr i månaden.Sjöwall skrev:Han skulle kosta som Gabbe, dom har nästan identiska kontrakt.pulverapa skrev:Tvåårskontrakt med 3,3 mille i cap låter lite mer än 50 000 kr, dock helt klart en superintressant spelare.Sjöwall skrev:Dan Girardi är också han en spelare vi kunnat satsa på under lockouten: