Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av kaminor »

Sjöwall skrev:
kaminor skrev:Finns det nån som vet om Gabbe, Dogge och Hörna har möjlighet att komma tillbaka innan transfer deadline om hela NHL-säsongen nu ställs in. Verkar ju helt omöjligt att räkna ut. De får i alla fall ge fan i att komma hem och fira jul.

GE MIG ANTON STRÅLMAN!
Gabbe kommer inte spela med DIF igen. Hörnqvist kommer inte heller spela med DIF denna säsong.

Murray, kanske.
Betyder det att du vet, eller bara spekulerar?

Gabbe sa ju följande till Marie Hallman:
Finns det några tankar på att komma tillbaka?– Jo det är klart att det finns tankar men å andra sidan måste jag ut ur landet och hur länge, det är oklart just nu. Sedan är jag fortfarande optimist – och tror att det ska gå att få till ett avtal så det blir en säsong där – men jag tar varje dag i taget som jag har gjort senaste tiden så får vi se efter jul och nyår hur det ser ut och vilka alternativ man har men det är klart att Djurgården är ett av dem.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... e-den.html
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Lockout 2012

Inlägg av Sjöwall »

Charles sa det innan matchen mot Almtuna..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Lockout 2012

Inlägg av -daniel- »

Sjöwall skrev:Charles sa det innan matchen mot Almtuna..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jag tror inte Challe kan vara helt säker på det om jag skall vara ärlig, utan tror han inte räknar med det kommer fungera...
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Lockout 2012

Inlägg av pulverapa »

Vad jag vet var ingen av våra lockoutspelare i Sverige mellan januari och april förra året, vilket innebär att de förbrukat sina 183 dagar kalenderåret april-april. :(
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.svenskafans.com/live/program/294.aspx
Sammanfattning av vad som hände under gårdagsnatten av mig, Linus Hugosson och Niclas Viberg.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:http://www.svenskafans.com/live/program/294.aspx
Sammanfattning av vad som hände under gårdagsnatten av mig, Linus Hugosson och Niclas Viberg.
Vill ju hellre veta hur det går med NHL-förhandlingarna än vad ni pysslade med i går natt. ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rolv

Lockout 2012

Inlägg av Rolv »

Sjöwall skrev:
Rolv skrev:
Sjöwall skrev:
Malto skrev:
Rolv skrev:Varför är det bara DIFs spelare som måste "dra" pga skatteregler?? Kan ju inte vara en slump att den slår mot 3 DIF-spelare, medans de andra klarar sig undan.
Utgår från att exempelvis Västerås betalar den eventuella skatt som kan påföras. DIF har väl inte råd...
Åh nej, nu ska vi inte vara så naiva.

Denna skatt påverkar inte bara spelaren i fråga under detta år utan är någonting som kommer följa med spelaren under en period på flera år.

Det är väl helt enkelt så att Berglund inte varit i Sverige lika länge som Bengan Murray och Gabbe?
Låter märkligt alltihop. Någon som vetexakt vad som gäller? Bengan var ju i en annan klubb i Europa innan han krita på för DIF pga av skatteskäl, ändå blir han tvungen att dra nu. Är vad jag vet ingen annan i någon annan klubb det har drabbat.
Är det någon skillnad för spelare utan Svenskt pass?

183 dagar. Sen betalar du svensk skatt i (några år?) framöver..
Bengan spelade VM, var hemma och sommartränade, avvaktade lockouten i Sverige osv.

Hans dagar är räknade.

Berglund spelade inte VM och har säkert inga vänner i Sverige och stannade kvar och ruttnade i St.Louis där han bet sig i läppen tills han skrev på för Västerås.
Tackar, det förklarar saken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SirDIFalot skrev:Scottie Upshall twittrar att spelarna blir behandlade som boskap.

Alltid underhållande när en människa som får typ 30 miljoner om året efter skatt för att spela hockey och resa runt i nordamerika i första klass och på lyxhotell faktiskt klagar på sin tillvaro och säger att de behandlas som boskap....
Och sen instragrammar han denna bild....
http://instagram.com/p/S8SbSXq7ZR/

Snacka om bortskämd jävla snorunge.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:Scottie Upshall twittrar att spelarna blir behandlade som boskap.

Alltid underhållande när en människa som får typ 30 miljoner om året efter skatt för att spela hockey och resa runt i nordamerika i första klass och på lyxhotell faktiskt klagar på sin tillvaro och säger att de behandlas som boskap....

Det är ju en bild på landskapet runt boskapsranchen i New Mexico där han och hans stackars lagkamrater förbereds för slakt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:

Det är ju en bild på landskapet runt boskapsranchen i New Mexico där han och hans stackars lagkamrater förbereds för slakt.
Ja det är ett hårt liv
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Försökte lyssna men ljudkvaliten höll inte acceptabel klass. Skåningen gjorde inte hela saken bättre heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev:
Försökte lyssna men ljudkvaliten höll inte acceptabel klass. Skåningen gjorde inte hela saken bättre heller.
Är verkligen ljudet så dåligt? Någon annan?
Expert.
geten

Inlägg av geten »

Jag lyssnade på hela igår, var tvungen att höja ljudet en hel del (för det var någon, tror Linus) som var lite låg mot de andra. Men gick absolut att lyssna på efter det, inte sämre än Viasats podcast som var inspelad i bilen ljudmässigt.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Är helt värdelöst när alla röster är i högra örat. Panorera till vänster också. Blir vansinnig när man lyssnar annars ^_^
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Är helt värdelöst när alla röster är i högra örat. Panorera till vänster också. Blir vansinnig när man lyssnar annars ^_^
Haha, det är bara för att jag tvingades spela in den här gången. Vet inte varför det blir så just när jag spelar in. Sebbe brukar göra det och han har ljudprogram och redigerar och sånt. Nödlösning när han var sjuk.
Expert.
Skriv svar