Fortsätter diskussionen med DIFtobbe89 här angående våra juniorer.
Några jag tycker ser intressanta ut är Tim Vesterberg, Mikkel Höjbjerg och hans bror Martin Höjbjerg. Hur spelar tvillingarna med varann, finns det någon tvillingkemi mellan dem? Hur är de som spelare, spelar de på ett moget sätt så att de kan spela i A-laget eller behöver de spela lite tuffare och enklare? Såg att båda gjort 15 poäng på 19 respektive 18 matcher i J20.
Android, du har ju koll på juniorer har du några svar?
Som många andra skulle jag vilja se Kalin några matcher också. Tyvärr så är det ju svårt att peta någon för att göra plats åt dessa då vi knappt har plats för våra ordinarie spelare och NHL-spelare. Men tror att vi skulle kunna peta Hank, Tim eller Holmqvist någon match för att få se hur de är i A-laget, även om jag tycker att Hank spelat upp sig, Tim spelat helt okej och Holmqvist spelat bättre han med på sistone. Fast Landeskog drar ju snart och likaså Bengan så då finns det nog plats.
Vilka backar ser intressanta ut enligt er då?
Axel Walltott 194 och 94kg, spelar i J18 och gjort 3 matcher i J20. Vad är det som gör att han inte platsar i J20?
Oskar Lindstedt 181 och 87 kg, J20. 7 assist på 19 matcher. Hur är han? Är han en offensiv back som inte fått jättebra utdelning eller en defensiv back som fått hyfsad utdelning?
Oliver Forsberg 197 och 93 kg, spelade i Västerås förra säsongen. Väldigt lite poäng, verkar vara en defensiv back. Rätt så stor även om han borde väga några kilon mer med den längden, lär göra ont att bli tacklad av honom i vilket fall.
Dessa ser intressanta ut, stora backar som antingen är usla offensiva backar eller är defensiva backar. Inte sett någon spela och har ingen aning om +-, men om det är muskler de har så känns det som om att de borde få pröva på att köra en a-lagsmatch såvida de inte är usla defensivt och slarvar.
Får Arnesson spela imorgon tro?