Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av SirDIFalot »

Liljegren skrev: Har spelat i samma lag som honom, han har alltid sagt att han har varit Djurgårdare.

Skulle inte ta hans supporterskap på något större allvar då jag aldrig fått känslan av att han egentligen inte är så intresserad utav det, han är mer en älskare utav sporten och kommer göra ett professionellt jobb så länge han är här.
Låter bra. :)
Expert.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Liljegren skrev:
SirDIFalot skrev:
android skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Oscar Bergkvist! Dominerat i J18 i år och fick därför chansen i J20 och har gjort 3 poäng på 4 matcher där nu. Någon mer info på honom? Född 95.
Gnagare :/
Oscar?
Nej nu blandade jag ihop honom med en annan spelare.. (Oskar Lindstedt)
Har spelat i samma lag som honom, han har alltid sagt att han har varit Djurgårdare.

Skulle inte ta hans supporterskap på något större allvar då jag aldrig fått känslan av att han egentligen inte är så intresserad utav det, han är mer en älskare utav sporten och kommer göra ett professionellt jobb så länge han är här.
Är väl lite det jag menade med det jag skriv. Spelarna, även om många har dragningar åt olika håll, är inte supportrar på samma sätt som oss här. Att man sympatiserar med en annan klubb betyder oftast inte speciellt mycket. Med undantag självklart.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Marcus Bohman är utlånad till ettan just nu. Spelar med Helsingborg just nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

förberedles för HA?
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Fortsätter diskussionen med DIFtobbe89 här angående våra juniorer.

Några jag tycker ser intressanta ut är Tim Vesterberg, Mikkel Höjbjerg och hans bror Martin Höjbjerg. Hur spelar tvillingarna med varann, finns det någon tvillingkemi mellan dem? Hur är de som spelare, spelar de på ett moget sätt så att de kan spela i A-laget eller behöver de spela lite tuffare och enklare? Såg att båda gjort 15 poäng på 19 respektive 18 matcher i J20.
Android, du har ju koll på juniorer har du några svar? :wink:

Som många andra skulle jag vilja se Kalin några matcher också. Tyvärr så är det ju svårt att peta någon för att göra plats åt dessa då vi knappt har plats för våra ordinarie spelare och NHL-spelare. Men tror att vi skulle kunna peta Hank, Tim eller Holmqvist någon match för att få se hur de är i A-laget, även om jag tycker att Hank spelat upp sig, Tim spelat helt okej och Holmqvist spelat bättre han med på sistone. Fast Landeskog drar ju snart och likaså Bengan så då finns det nog plats.

Vilka backar ser intressanta ut enligt er då?

Axel Walltott 194 och 94kg, spelar i J18 och gjort 3 matcher i J20. Vad är det som gör att han inte platsar i J20?

Oskar Lindstedt 181 och 87 kg, J20. 7 assist på 19 matcher. Hur är han? Är han en offensiv back som inte fått jättebra utdelning eller en defensiv back som fått hyfsad utdelning?

Oliver Forsberg 197 och 93 kg, spelade i Västerås förra säsongen. Väldigt lite poäng, verkar vara en defensiv back. Rätt så stor även om han borde väga några kilon mer med den längden, lär göra ont att bli tacklad av honom i vilket fall.

Dessa ser intressanta ut, stora backar som antingen är usla offensiva backar eller är defensiva backar. Inte sett någon spela och har ingen aning om +-, men om det är muskler de har så känns det som om att de borde få pröva på att köra en a-lagsmatch såvida de inte är usla defensivt och slarvar.

Får Arnesson spela imorgon tro?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Axel_K skrev:Fortsätter diskussionen med DIFtobbe89 här angående våra juniorer.

Några jag tycker ser intressanta ut är Tim Vesterberg, Mikkel Höjbjerg och hans bror Martin Höjbjerg. Hur spelar tvillingarna med varann, finns det någon tvillingkemi mellan dem? Hur är de som spelare, spelar de på ett moget sätt så att de kan spela i A-laget eller behöver de spela lite tuffare och enklare? Såg att båda gjort 15 poäng på 19 respektive 18 matcher i J20.
Android, du har ju koll på juniorer har du några svar? :wink:

Som många andra skulle jag vilja se Kalin några matcher också. Tyvärr så är det ju svårt att peta någon för att göra plats åt dessa då vi knappt har plats för våra ordinarie spelare och NHL-spelare. Men tror att vi skulle kunna peta Hank, Tim eller Holmqvist någon match för att få se hur de är i A-laget, även om jag tycker att Hank spelat upp sig, Tim spelat helt okej och Holmqvist spelat bättre han med på sistone. Fast Landeskog drar ju snart och likaså Bengan så då finns det nog plats.

Vilka backar ser intressanta ut enligt er då?

Axel Walltott 194 och 94kg, spelar i J18 och gjort 3 matcher i J20. Vad är det som gör att han inte platsar i J20?

Oskar Lindstedt 181 och 87 kg, J20. 7 assist på 19 matcher. Hur är han? Är han en offensiv back som inte fått jättebra utdelning eller en defensiv back som fått hyfsad utdelning?

Oliver Forsberg 197 och 93 kg, spelade i Västerås förra säsongen. Väldigt lite poäng, verkar vara en defensiv back. Rätt så stor även om han borde väga några kilon mer med den längden, lär göra ont att bli tacklad av honom i vilket fall.

Dessa ser intressanta ut, stora backar som antingen är usla offensiva backar eller är defensiva backar. Inte sett någon spela och har ingen aning om +-, men om det är muskler de har så känns det som om att de borde få pröva på att köra en a-lagsmatch såvida de inte är usla defensivt och slarvar.

Får Arnesson spela imorgon tro?
Börjar med tvillingarna då. Dom har bra kemi, ingen sedin-magi kanske och inte heller samma typ av spelare. Både två gör ett bra jobb och vet var målet står. Kanske bara är jag men jag tycker ingen av dom har det lilla extra. Kan säkert bli stabila spelare på sikt, känns väl naturligt så att danskar inte riktigt har samma skolning som svenskar.

Vesterberg tycker jag bli bättre och bättre. Än så länge så har han för mycket dippar i matcherna enligt mig. Kan blixtra till och vara riktigt bra i 3-4 byten på raken. Han är väldigt bra när han får upp farten med pucken. Stor och stark med bra fart och puckkontroll, borde använda det mer.

Bland forwards skulle väl jag testa att spela Kalin eller Lindberg om det var mitt val. Om ett par månader också Anderberg som är väldigt intressant, men skadedrabbad.
Axel Walltott har varit skadad i princip hela säsongen.

Oskar Lindstedt tycker jag har varit överraskande bra. Gillar att smälla på och har rätt bra tajming i tacklingarna. Orädd och följer ofta med offensivt.

Oliver Forsberg blandar och ger en del tycker jag. Borde kunna spela mer fysiskt än vad han gör och missar ofta tacklingar. Duktig runt egna buren dock. Skadad just nu tror jag.

Dom bästa backarna är fortfarande Arnesson, Falk och Bohman. Falk är väl renodlad defensiv, Arnesson bra åt båda håller och Bohman väldigt offensiv.

Personligen gillar jag som sagt Robin Norell som får mer och mer speltid i J20. Ser honom som en defensiv back men har ändå gjort flest poäng av backarna i J18 än så länge.
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mäh, Mora lirar Tyler Gotto mot DIF i J20:s viktiga match. Två mål har han gjort. FUSK (eller nå't).
:(

Edit: Slut, 3-2 till Mora. Jakten på topp-5 fortsätter. Timrå torskade också, vilket var bra. Värt att nämna är väl att varken Falk eller Arnesson var med.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Torsk idag också för J20 mot Mora (5-3).
Timrå vann... aik lirar mot leksand i detta nu och har oavgjort.

Topp-5 fortfarande möjligt så klart men nån poäng mot Mora hade ju varit bra...

1 Skellefteå AIK 24 16 3 5 87:57 (30) 52
2 Brynäs IF 24 16 1 7 102:81(21) 49
3 MODO Hockey 23 14 2 7 81:63 (18) 46
4 Timrå IK 23 12 2 9 97:81 (16) 39
5 AIK 23 11 2 10 89:75 (14) 37
6 Djurgårdens IF 23 10 4 9 75:74 (1) 35
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag tror att J20 tar sig till topp-10. Man slåss mot gnaget och Timrå. Väldigt synd att man inte kunde få med sig en eller två poäng till från dalaresan i helgen. Att förlora dubbelt mot Mora var verkligen inte bra.

DIFs spelschema
Västerås (B) (sist i tabellen) (A-laget spelar ej)
Brynäs (H) (tvåa)
Västerås (H)

Aiks spelschema
Västerås (H)
Brynäs (H)

Timrås spelschema
Leksand (B) (7a)
Leksand (B)
Mora (B) (9)

Aik spelar hemma båda matcherna och man är faktiskt rätt risiga hemma. Dom kan visserligen ha mött svårt motstånd. Timrå har dippat rejält efter en fantastisk höst då man vann i princip allt. Man ska nu spela tre tuffa matcher mot Leksand och Mora som kan spela utan press och säkert gärna petar ner Timrå. DIF har Västerås två matcher. VIK som endast tagit fem poäng (varav tre mot DIF). Sedan har man Brynäs hemma.

Otroligt viktig match för J20 mot VIK den femte december. Vinner man den klättrar man förbi både gnaget och Timrå och kan sätta rejäl press på dessa två lag inför helgen. Man borde kunna använda alla spelare då A-laget spelar först dagen efter.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Aldrig sida två!

J20 spelar just nu mot Brynäs och har 2-0 efter första. Vinner man den matchen så är chansen väldigt stor att man lyckas ta sig till topp-10. Förlorar man så finns fortfarande chansen men man har det inte i egna händer längre.

Timrå leder med 1-0 mot Leksand. Det ultimata är att DIF vinner och Timrå förlorar, då vågar jag nästan säga att topp-10 placeringen är klar.

Mycket skador, sjukdomar och landslagsläger som stör DIF. Danskbröderna är med danska landslaget. Bohman lirar forward.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Aldrig sida två!

J20 spelar just nu mot Brynäs och har 2-0 efter första. Vinner man den matchen så är chansen väldigt stor att man lyckas ta sig till topp-10. Förlorar man så finns fortfarande chansen men man har det inte i egna händer längre.

Timrå leder med 1-0 mot Leksand. Det ultimata är att DIF vinner och Timrå förlorar, då vågar jag nästan säga att topp-10 placeringen är klar.

Mycket skador, sjukdomar och landslagsläger som stör DIF. Danskbröderna är med danska landslaget. Bohman lirar forward.
Är Bohman väldigt svag defensivt eller? Annars kan jag inte förstå varför man sätter bästa(?) backen som forward.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
android skrev:Aldrig sida två!

Är Bohman väldigt svag defensivt eller? Annars kan jag inte förstå varför man sätter bästa(?) backen som forward.
Det tycker jag inte. Inte på juniornivå i alla fall. Dock har man många backar just nu och gjorde väl bedömningen att Bohman skulle göra forwardsrollen bäst.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oliver Kylington har 3 mål och 5 assist och makalösa +18 på 17 st J20-matcher med SSK.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Oliver Kylington har 3 mål och 5 assist och makalösa +18 på 17 st J20-matcher med SSK.
Ska bli kul att se var han hamnar nästa säsong.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Fattar jag rätt om vi har VIK kvar i dubbelmöte och kommer garanterat topp 10 om vi tar sex pinnar?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar