Djurgården IF - Skellefteå AIK, 4/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Diffe89 skrev:
Stocky skrev:
Diffe89 skrev:Linkan spelar imorgon.

Man ser honom stå och skämta vid sargen i AftonbladetTV:s inslag om publikfesten som spelades in under dagens träning.
Okej kanon!
Kanske inte ska "ta åt mig äran" för att jag såg det i och för sig. Tacka Emil Svelander :)
Man kunde ju fått den infon på http://blogg.aftonbladet.se/5314, där skrev jag om det 22.07 :wink:
Sju sorters apa!
Bild
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Wedd »

Sjung för gamla Djurgårn! Endast 14 Timmar kvar till matchstart!
Alltid Oavsett.
Gripen

Inlägg av Gripen »

NU KÖR VI !!!

Vinst med 8-0 i kväll och lagom nivå på 16-18 promille vid lunchtid... sen ökar vi !!!

Fan vad laddad man är idag... tänk om man kände så här inför varje match... då skulle jobbet gå åt helvete... hehe
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Today is the day! :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Saint-Adam skrev:
Bautabröl skrev:Det är inte direkt första gången det är en diskussion om DIF:s dåliga publiksnitt.

Jag personligen går inte på hockey så mkt dels bor jag en bit ifrån Sthlm, dels eftersom det är så otroligt många matcher mot samma lag så man tappar sugen. Tänk er själva om vi hade haft 3 matcher hemma och 3 matcher borta i fotboll. Hade det kommit 1500+ till MFF-DIF måntro?

Matcher i mängder gör bara att det speciella med just matchen försvinner. Matcherna ska va något man längtar till och inte något man kan bada i. Det kan bli för mkt av det goda och det är just vad hockeyn är för tillfället.

Fotboll
I Stockholm finns tre lag och om vi lägger ihop deras publiksnitt hamnar vi på 40-50 000 Stockholmare per omgång.

I Göteborg finns fyra lag och om man lägger ihop deras på publiksnitt hamnar man på 20-25000 Göteborgare per omgång.

Slutsats: Jämt men vi är lite vassare i Stockholm!

Hockey
I Göteborg finns bara VF och det är dom man hejar på om man gillar hockey. Då har de alltså 500 000 invånare på ett lag.

I Stockholm har vi tre lag som är uppdelade genom fotbollen och rivaliteten mellan klubbarna gör att en gnagare/bajare aldrig skulle gå på en Djurgårdsmatch hur mycket han än gillar hockey. Därför har vi 1000000 invånare delat på tre lag, vilket blir mindre invånare per lag än vad göteborg har.

Så hade vi haft ett gemensamt Stockholms lag så hade vi haft en publik minst lika stor som VF:s.

VF är ett topplag och vi ett botten/mittenlag detta spelar också en stor roll!

Slutsats: Om man ser till omständigheterna så är vi bättre här med!
Du glömmer också att Stockholm består av 50% inflyttade bönder som hejar på andra lag.
Visst!

Ex1: Långt ifrån alla i Stockholm är Djurgårdare.
Nästan alla i norrlandsstäderna håller på bygdens lag.

Ex2: Hockeyintresset har inte varit stort i Stockholm på en herrans massa år, framförallt fotbollen intresserar mer.

Ute på landsbygden finns inte så mycket annan toppidrott som lockar.

Däremot spelar övriga lag lika många matcher som Djurgården. Att skylla på för många omgångar som Djurgårdare, kan jag faktiskt förstå att det kan upplevas som "att vara dryg".

Det känns i varje fall riktigt jobbigt när ens kära Djurgårdslag blir utbuat på hemmaplan, då lider man.

Så blir det emellertid inte idag.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Djurgårdens IF - Skellefteå AIK

HD Robert Lahti, Västerås
LM PeterLyth, Tullinge
LM Per Svensson, Mjölby
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev:Är det någon mer än jag som tror att linkan kände sig liten sliten för det var bortamatch i Övik? :)
Hade det varit en hemmamatch är jag rätt säker på att han skulle ha spelat. Men då kanske influensan (stod i alla fall det någonstans) blivit värre.

Nåja, hoppas han är helt frisk tills idag så vi kan få beskåda världens skickligaste handleder in action.

Original Frasse: Fast jag skrev det ju i min blogg 21:43 :P
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

In magic hands I trust :wink:

KROSSA SAIK!
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-01-04 10:20:36, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
Gäst

Inlägg av Gäst »

gulgul

Inlägg av gulgul »

Hoppas att det funkar..
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tycker det är bra att ledningen har sett de sämre sakerna och agerat, nu vet jag inte vad Garpenlövs starka sida är, men 6 ögon är ju som sagt bättre än 4.
Sjunger avgå Johnny...
KapZ

Inlägg av KapZ »

hardrocker35 skrev:Garpenlöv hoppar in som coach

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 23,00.html
Han kommer sitta på läktaren och titta men visst.. det hjälper nog ändå!
Bra att det händer lite saker i alla fall.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Garpenlöw är kompetent och kan säkert tillföra en del som "tredjetränare". Vi får hoppas det blir till det positiva. Någon större effekt lär vi inte märka idag då vi ändå kommer att vinna mot Skellefteå.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=148862

Bra koll av Skellefteå killen. Marcus Ribbenstrand..hahaha
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Örebroarn skrev:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=148862

Bra koll av Skellefteå killen. Marcus Ribbenstrand..hahaha
"Poängkungen Fredrik Bremberg var borta mot Modo och är troligen inte med på torsdag heller".

Visst, bonde.
Skriv svar