Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Inlägg av Manijock »

Det här med fullsatt match mot Beirut intresserar ingen moderator antar jag? Matchtråd för sjuttsingen....
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

"Det är inte så lätt som ni tror att komma till en liten ort och ta 3 poäng"

%&"(%&"(=%&!=%/!)¤!&¤(!%¤(=!
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFtorped skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:Måste dock säga att det är lag som Troja-Ljungby som förstör den här sporten och dödar intresse. Hur många tror ni hade gått på hockey om alla lag spelade som dom? Inte en jävel kan jag lova. Det är det värsta 1-3-1 laget jag någonsin har sett, utan tvekan. Får Luleå att se ut som forna Sovjet. Jag tycker det är jävligt synd.
Värsta 1-3-1 laget någonsin var DIF anno 89-91. Gav oss tre sköna Guld. FBK´s stjärnspelare drömmer nog mardrömmar om Lasse Falk fortfarande.

Tycker Troja gör helt rätt. Det finns inget roligare än att tråka ut bättre lag (på papperet och även så betraktat av många motståndare).

Det är upp till oss att göra allt lite bättre.

Ska vi vara ärliga visade vi stort tålamod, gav inte Troja så många chanser. Vi bränner på tok för många öppna lägen, tyvärr.
Hade vi satt några fler pass på bladet och haft lite mer jävlaranamma i kampsituationerna hade detta gått vägen.
Så jävla dåliga var vi inte. Tycker en del inbillar sig att vi ska vara klasser bättre. Det är vi verkligen inte, även om vi kollar laguppställningarna. Många övervärderar laget för mycket.

Sedan att vi var stressade och avslutade riktigt dåligt är en annan sak. Beror mycket på tabelläget.

Nu tar vi tälje hemma och ser till att bli segersäkra på hemmaplan. Vi kommer kunna ta poäng borta också.

PS, känner mig väldigt osäker på vad jag nu skriver, kanske en härdsmälta på gång.
Jag fick bara en plötslig...ja vad ska säga, ...........sista rycket känsla?
Äntligen en vettig analys, istället för allt jävla gnäll om Trojas tråkiga spel och uthängningar av enskilda spelare, som om detta skulle vara Tims eller Timmys fel, skitsnack!

Kommer också ihåg vad andra tycket om vårt tråkiga och hårda spel då, men va fan vi tog guld.
Tack :D

Ja, det går verkligen till överdrift vid förluster.
Händer att jag låter fingrarna smattra över tangentbordet utan eftertanke, men för det mesta försöker jag se saker nyanserat.

Många här klagar på Aftonblaskans sensationsnyheter. Sedan är man inte sen att själv totalsåga vid förlust och sedan hylla vid vinst.

Ett klart undantag hos aftonblaskan är den suveräne Erik Niva. Synd bara att han inte älskar hockey såsom han älskar fotboll. Han kan analysera och dömer inte ut någon/något enbart utifrån resultat i enstaka matcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar