Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12
Denna match måste vi vinna så laget känner att vi är med i matchen och går upp över strecket. Kom igen nu DIF. Förmodligen 1-2.
Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12
Får skitdåliga vibbar inför matchen.
Blir stryk, 4-2.
Blir stryk, 4-2.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- Lee Harvey Oswald
Får inga vibbar alls
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- zetterberg_88
Quotar mig själv, 1-2 betyder ju vinst för Djurgården ville bara förklara det för de som inte tänker på hemma/borta. Vi leder med 1-0 hela matchen som idag. I tredje släpper vi in 1-1 men vi lyckas vinna med 2-1 när wennberg avgör i slutminuterna av 3e.zetterberg_88 skrev:Denna match måste vi vinna så laget känner att vi är med i matchen och går upp över strecket. Kom igen nu DIF. Förmodligen 1-2.
Vibbar? Känslor?
Jag har inte känt någonting de senaste matcherna. Igår på Hovet efter tre poäng kände jag i princip, "Jaha, det var väl bra.. antar jag?" Var aldrig nervös, arg eller känslofylld på något sätt igår. Känns jättetråkigt.
Inför matchen mot Troja har jag inte heller några känslor. Vet att min polares lillebror spelar i deras J20-lag. Dom har en målvakt från Stockholmsområdet i Bengtsberg och att vi torskat mot dom tidigare.
Fy fan va ruttet tråkig hockeyallsvenskan är.
Tror dock vi torksar denna matchen med 4-2
Åberg stänker in ett NHL-skott från slottet i denna match också. Han känner att han verkligen vill bevisa för Rönnberg vilket fatalt misstag det var att inte ta med honom till JVM.
Jag har inte känt någonting de senaste matcherna. Igår på Hovet efter tre poäng kände jag i princip, "Jaha, det var väl bra.. antar jag?" Var aldrig nervös, arg eller känslofylld på något sätt igår. Känns jättetråkigt.
Inför matchen mot Troja har jag inte heller några känslor. Vet att min polares lillebror spelar i deras J20-lag. Dom har en målvakt från Stockholmsområdet i Bengtsberg och att vi torskat mot dom tidigare.
Fy fan va ruttet tråkig hockeyallsvenskan är.
Tror dock vi torksar denna matchen med 4-2
Åberg stänker in ett NHL-skott från slottet i denna match också. Han känner att han verkligen vill bevisa för Rönnberg vilket fatalt misstag det var att inte ta med honom till JVM.
Det finns bara en sak som gäller nu, tre poäng. Vi måste fortsätta vinna. Med vinster kommer poäng och respekt. Det är väl det sista de andra lagen vill, att vi ska få lite medvind och att mesta mästarna reser sig igen. Nu är det dags att bli en oslagbar jävla maskin som kör över de meningslösa lagen i den här korpenligan.
Helvete. Dags för lite attityd nu, visa att ni vill upp i år. Nu är det fan färdigplottrat.
Helvete. Dags för lite attityd nu, visa att ni vill upp i år. Nu är det fan färdigplottrat.
- minalman
Sv: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12
Precis som flera skrivit börjar man resignera. Inga känslor kvar att mobilisera. Går det så går det.
Hoppas det är likadant i laget. För om anspänning, nervositet och uttalade/outtalade krav varit ett ok för killarna kanske det lossnar när de nu kommit in i en normal serielunk utan känslor utanpå matchtröjan. 5-1! (Till oss).
Hoppas det är likadant i laget. För om anspänning, nervositet och uttalade/outtalade krav varit ett ok för killarna kanske det lossnar när de nu kommit in i en normal serielunk utan känslor utanpå matchtröjan. 5-1! (Till oss).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
- AdamPickard
Bara Linkan fortsätter vara skadad blir det 3 nya poäng.
0-3. Målskyttar: Hank, Åberg och Bengan.
Chet i mål
Chet i mål
- SirDIFalot
Aa just fan. Kedjorna som satt så mot Almtuna kommer ju möbleras om nu... Tyvärr. Förhoppningsvis håller Zabel kvar exakt samma bara det att Linkan ersätter Gabbe med Otto och Hörnqvist typ.AdamPickard skrev:Bara Linkan fortsätter vara skadad blir det 3 nya poäng.
Chet i mål
Expert.
Menar du att Linkan ska få förstöra ännu en framgångsrik kedja?SirDIFalot skrev:Aa just fan. Kedjorna som satt så mot Almtuna kommer ju möbleras om nu... Tyvärr. Förhoppningsvis håller Zabel kvar exakt samma bara det att Linkan ersätter Gabbe med Otto och Hörnqvist typ.AdamPickard skrev:Bara Linkan fortsätter vara skadad blir det 3 nya poäng.
Chet i mål
Victory is sweetest when you've known defeat.
- SirDIFalot
Förhoppningsvis inte. Men vill se minimal förändring i kedjorna till nästa match och gilla läget eller ej, men vår framtid den här säsongen hänger mycket på att få igång Linkan.Henke95 skrev:Menar du att Linkan ska få förstöra ännu en framgångsrik kedja?SirDIFalot skrev:Aa just fan. Kedjorna som satt så mot Almtuna kommer ju möbleras om nu... Tyvärr. Förhoppningsvis håller Zabel kvar exakt samma bara det att Linkan ersätter Gabbe med Otto och Hörnqvist typ.AdamPickard skrev:Bara Linkan fortsätter vara skadad blir det 3 nya poäng.
Chet i mål
Expert.
Då är jag med. Men hur ser skadeläget för Linkan ut just nu?SirDIFalot skrev:Förhoppningsvis inte. Men vill se minimal förändring i kedjorna till nästa match och gilla läget eller ej, men vår framtid den här säsongen hänger mycket på att få igång Linkan.Henke95 skrev:Menar du att Linkan ska få förstöra ännu en framgångsrik kedja?SirDIFalot skrev:Aa just fan. Kedjorna som satt så mot Almtuna kommer ju möbleras om nu... Tyvärr. Förhoppningsvis håller Zabel kvar exakt samma bara det att Linkan ersätter Gabbe med Otto och Hörnqvist typ.AdamPickard skrev:Bara Linkan fortsätter vara skadad blir det 3 nya poäng.
Chet i mål
Kontinuitet i kedjorna känns som A och O för laget just nu.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Tycker att skitsnacket mot Linkan varit kraftigt överdrivet. Vet inte om medspelarna helt plötsligt slutar backchecka bara för att Bremberg är med, men Fredrik i sig, har absolut inte varit sämst när han väl varit med. Dessutom har han haft extrem otur med skador den här säsongen så han har knappast fått tillfälle att komma i matchform. Man ser stundtals i matcherna att han fortfarande har det i sig, med briljanta passningar. Mora borta exempelvis när bakom ryggen ger Honken öppen kasse. Även mot Karlskrona hade han en enorm macka som tyvärr inte förvaltades. Det är bara han som har den extra växeln kvalitetsmässigt.
Skulle han nu kunna lira i övermorgon så låt honom ta Landeskogs plats med Bengan och Otto. Ge honom en match med MYCKET powerplay. Där har vi verkligen ett sparkapital! Jag har inte tappat hoppet gällande Linkan än...
Skulle han nu kunna lira i övermorgon så låt honom ta Landeskogs plats med Bengan och Otto. Ge honom en match med MYCKET powerplay. Där har vi verkligen ett sparkapital! Jag har inte tappat hoppet gällande Linkan än...