Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12
Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12
Djurgården ser och lär så här spelas en hockey match :
http://youtu.be/wp5HzFHaar4
http://youtu.be/wp5HzFHaar4
Håller faktiskt med och dessutom har LHO en poäng i att det räcker att käka puck så vinner oerhört medelmåttiga lag över ett DIF som mentalt ännu inte har hajat grejen.Caveman skrev:Det alldeles för många menlösa spelare i DIF!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sa dom att Troja hade 3 raka förluster?? Satan vilket flyt dom hade som fick möta DIF
- Jim Morrison
Måste dock säga att det är lag som Troja-Ljungby som förstör den här sporten och dödar intresse. Hur många tror ni hade gått på hockey om alla lag spelade som dom? Inte en jävel kan jag lova. Det är det värsta 1-3-1 laget jag någonsin har sett, utan tvekan. Får Luleå att se ut som forna Sovjet. Jag tycker det är jävligt synd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kan lova att DIF skulle förlora med minst sex-sju mål om vi spelade med J20-laget.Högdalen skrev:Ne, bänka lite skitgubbar och mata in halva J20 istället? Kan lova att många där skulle åka skiten ur troja..
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
"fett" bättre än vårat 1 x 2Jim Morrison skrev:Måste dock säga att det är lag som Troja-Ljungby som förstör den här sporten och dödar intresse. Hur många tror ni hade gått på hockey om alla lag spelade som dom? Inte en jävel kan jag lova. Det är det värsta 1-3-1 laget jag någonsin har sett, utan tvekan. Får Luleå att se ut som forna Sovjet. Jag tycker det är jävligt synd.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bingo (Rimér).-daniel- skrev:Det är antagligen dags för en förlust, om jag känner mitt DIF väl. Finns dock en grej som talar för ett bättre resultat; vi har förlorat 2 av 2 mot Troja / Ljungby vilket borde göra att åtminstone inställningen är på topp. Men jag är rädd att fokus redan nu ligger på lördagsmatchen och att vi därför kommer förlora här...
Gäsp.
- Jim Morrison
Utveckla.Degear skrev:"fett" bättre än vårat 1 x 2Jim Morrison skrev:Måste dock säga att det är lag som Troja-Ljungby som förstör den här sporten och dödar intresse. Hur många tror ni hade gått på hockey om alla lag spelade som dom? Inte en jävel kan jag lova. Det är det värsta 1-3-1 laget jag någonsin har sett, utan tvekan. Får Luleå att se ut som forna Sovjet. Jag tycker det är jävligt synd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Faaan vad synd att vi inte skippade att re-signa Tim och gick efter en målskytt istället. Tim är ju nere i en fjärdekedja nu och gör noll nytta precis som han gjorde i ES. De pengarna hade kunnat investerats bättre.
Timmy måste fan skärpa sig snart. Han lyfter förmodligen högst lön av alla våra backar och förstör ju bara offensivt och är hur klen som helst framför eget mål.
Timmy måste fan skärpa sig snart. Han lyfter förmodligen högst lön av alla våra backar och förstör ju bara offensivt och är hur klen som helst framför eget mål.
Expert.
Må så vara men nog fan hade dom visat en större kampvilja än vad jag bevittnade ikväll.Mäklaren skrev:Kan lova att DIF skulle förlora med minst sex-sju mål om vi spelade med J20-laget.Högdalen skrev:Ne, bänka lite skitgubbar och mata in halva J20 istället? Kan lova att många där skulle åka skiten ur troja..
Seriöst, är det nån på fullaste allvar som tror att Djurgården går upp, Eller ens till kval.
Om man skruvar ner förväntningarna ett par tusen snäpp, ungefär som när Sverige mötte Ryssarna på 70-talet, allt under 10-0 jublade man över
Faktum är att det här laget borde släppa målet att gå upp i år och inse att man inte är annat än ett lag som harvar på den undre halvan.
Nästan så att man borde ringa Martin Timell och Fuskbyggarna, Bra material men åt hvete fel ihopsatt
Om man skruvar ner förväntningarna ett par tusen snäpp, ungefär som när Sverige mötte Ryssarna på 70-talet, allt under 10-0 jublade man över
Faktum är att det här laget borde släppa målet att gå upp i år och inse att man inte är annat än ett lag som harvar på den undre halvan.
Nästan så att man borde ringa Martin Timell och Fuskbyggarna, Bra material men åt hvete fel ihopsatt

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja idag var Timmy tillbaka "i vinnarspåret" igen. Lätt en av de sämsta för kvällen, det smärtar då jag som sagt tycker han varit väldigt mycket bättre senaste tiden i övrigt...SirDIFalot skrev:Faaan vad synd att vi inte skippade att re-signa Tim och gick efter en målskytt istället. Tim är ju nere i en fjärdekedja nu och gör noll nytta precis som han gjorde i ES. De pengarna hade kunnat investerats bättre.
Suck.
1 x 2 = stryktipsetJim Morrison skrev:Utveckla.Degear skrev:"fett" bättre än vårat 1 x 2Jim Morrison skrev:Måste dock säga att det är lag som Troja-Ljungby som förstör den här sporten och dödar intresse. Hur många tror ni hade gått på hockey om alla lag spelade som dom? Inte en jävel kan jag lova. Det är det värsta 1-3-1 laget jag någonsin har sett, utan tvekan. Får Luleå att se ut som forna Sovjet. Jag tycker det är jävligt synd.
- SirDIFalot
Man letar ju verkligen ljuspunkter med honom och intalar sig själv att han är på väg uppåt så fort han gjort någonting bra. För att man viiiiill så gärna att han ska vara bra och det behövs ju så jävla mycket. Men han är kanske inte tillräckligt bra för att få en "stor roll" på någon nivå satt säga. Hör hemma i en anonymare roll i ett andra eller tredje backpar.-daniel- skrev:Ja idag var Timmy tillbaka "i vinnarspåret" igen. Lätt en av de sämsta för kvällen, det smärtar då jag som sagt tycker han varit väldigt mycket bättre senaste tiden i övrigt...SirDIFalot skrev:Faaan vad synd att vi inte skippade att re-signa Tim och gick efter en målskytt istället. Tim är ju nere i en fjärdekedja nu och gör noll nytta precis som han gjorde i ES. De pengarna hade kunnat investerats bättre.
Suck.
Expert.
Lite spelarbetyg
Bästa spelaren i matchen: Ja, den enda som egentligen spelade var Pickard och var klart bäst i laget.
Matchens zombie: Tim Eriksson och Henrik Eriksson hade båda tyvärr missat matchen och ersatts av valfria zombies.
Matchens Houdini: Patric Hörnqvist försökte visa upp sitt nya trolleritrick där man trollar bort målchanser och ersätter dem med maratonlopp runt kassen.
Matchens snällaste: Tycker nästan synd om David Lidström, han är verkligen en rekokille. Han vill inte göra någon illa och tar det därför försiktigt i varje närkamp så att alla vill vara hans kompis. Härlig kille!
Matchens junior: Tycker att Timmy Pettersson visade framfötterna till Roger Rönnberg till nästa års JVM.
Matchens fartkula: Hade Jimmie Ölvestad tävlat i fart hade få slagit honom. Tyvärr är det inte en tävling i vem som nuddar sargen först utan vem som vinner matcher.
Mest kreativ: Marcus Ljungh som istället för att spela hockey studerade reklamen vid sargkanterna
Närmast NHL: Pontus Åberg imponerar med sitt skott, det är riktigt hårt. Synd att han inte vet hur man siktar.
Vill rikta en känga mot Zabel idag som låter David Lidström spela boxplay. Man stoppar inte in lagets sämsta back i boxplay. David Lidström får Erik Ryman att verka som Niklas Kronwall. Fyfan vad dålig du är!!!
Bästa spelaren i matchen: Ja, den enda som egentligen spelade var Pickard och var klart bäst i laget.
Matchens zombie: Tim Eriksson och Henrik Eriksson hade båda tyvärr missat matchen och ersatts av valfria zombies.
Matchens Houdini: Patric Hörnqvist försökte visa upp sitt nya trolleritrick där man trollar bort målchanser och ersätter dem med maratonlopp runt kassen.
Matchens snällaste: Tycker nästan synd om David Lidström, han är verkligen en rekokille. Han vill inte göra någon illa och tar det därför försiktigt i varje närkamp så att alla vill vara hans kompis. Härlig kille!
Matchens junior: Tycker att Timmy Pettersson visade framfötterna till Roger Rönnberg till nästa års JVM.
Matchens fartkula: Hade Jimmie Ölvestad tävlat i fart hade få slagit honom. Tyvärr är det inte en tävling i vem som nuddar sargen först utan vem som vinner matcher.
Mest kreativ: Marcus Ljungh som istället för att spela hockey studerade reklamen vid sargkanterna
Närmast NHL: Pontus Åberg imponerar med sitt skott, det är riktigt hårt. Synd att han inte vet hur man siktar.
Vill rikta en känga mot Zabel idag som låter David Lidström spela boxplay. Man stoppar inte in lagets sämsta back i boxplay. David Lidström får Erik Ryman att verka som Niklas Kronwall. Fyfan vad dålig du är!!!