DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Förövrigt, artikeln om Hardy är fantastiskt bra. Han har rätt i allt han säger! Har växt något enormt i mina ögon nu igen. Vi hade verkligen ett skitlag och en bakvänd bäver kunde räkna ut hur det skulle sluta. Tyvärr hade vi ingen bakvänd bäver som sportchef utan bara en bajare.

Sen stör jag mig lite också på när tolvåringar säger "Vi är mesta mästarna, klart vi vinner". Det sitter i skölden, spelarna därnere är inga jävla vinnare. De är förlorare! Vi är förlorare.. Det är vad vi har blivit. För att ta oss ur skiten måste vi inse det, bli ödmjuka och inte leva i en jävla fantasivärld uppmålad av snorungar. Lite finare, lite bättre? Skämtar ni? Inse fakta, vi är ett mediokert allsvenskt brödgäng precis som alla andra.

Trivs ni som det? Jag gör inte det....
Jag håller också med honom i kritiken han lägger mot lagbygget ifjol. Hoppas bara att han också ser sin egen del i det här misslyckandet.

Jag har aldrig hört någon supporter säga "vi är mesta mästarna, klart vi vinner" dock.... Däremot tjatas det rätt mycket om att folk lever i en bubbla om att vi skulle gå runt och tro att vi är bäst? Högst märkligt då kritiken är skarpare än på mycket länge mot den här föreningen. Jag tycker i alla fall att Hardy ska ge fan i att gnälla på publiken som betalat hans lön.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Manijock skrev:För att ta oss ur skiten måste vi inse det, bli ödmjuka och inte leva i en jävla fantasivärld uppmålad av snorungar. Lite finare, lite bättre? Skämtar ni? Inse fakta, vi är ett mediokert allsvenskt brödgäng precis som alla andra.

Tyvärr finns det väldigt många äldre (typ +40) som också lever i den drömvärlden.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:Förslag till mods: kan ni inte skapa en tråd som heter typ "Journalist tråden" och flytta alla dessa inlägg dit. På så sätt kan denna tråd fortsätta handla om DIF i media, även fast detta även berörs av denna diskussion, men nu börjar detta handla mer om journalisterna själva.

Eller är jag ute och cyklar? Trodde mer att den här tråden skulle handla om enskilda artiklar osv och diskussion runt dessa.... :)
Tack för åsikten. Vi kan givetvis ordna en ny tråd. Denna handlar dock om DIF i Media och det är just vad vi pratar om. ;)

Ros skrev en artikel där han hävdade att Otto "krävt" belopp och jag citerar ingressen:
Tomas Ros skrev:Nobbar 70 000 kr – kräver 100 000
Visa en bild till »
”Det har varit flera turer...”

22 jul 2012 Fansen tömmer sina sparkonton för att rädda Kristofer Ottosson kvar i Djurgården.

Men nu kan Sportbladet avslöja att klubben redan före insamlingen erbjöd 36-åringen en lön på 70 000 kronor i månaden.

Djurgårdsveteranens svar: Ett krav på minst 100 000 kronor.
Sen skrivs det vidare:
Tomas Ros skrev:Även efter insamlingen drog i gång har Djurgården försökt komma överens med Ottosson. Då ska ett bud på 44 000 kronor i månadslön plus det som fanns i insamlingen vid tillfället varit för lite.
Detta hade han inte en aning om. Summorna stannade emellan Otto och DIF Hockey.

Det finns enbart någon enstaka % sanning i denna artikel. Det är att de varit i kontakt med Kaarel Lehiste (som var på semester). I övrigt saltas det med ord som "kräver" och "nobbar" TROTS att de inte ens snackat med DIF eller Otto om saken mer än några sekunders telefonkonversation med en semestrande Kaarel.

Artikeln ÄR vinklad för att sätta Otto i dålig dager, att han skulle vara nån girig jävel som bara vill ha så mycket stålar som möjligt. Fattar man inte det är diskussionen slut. Ros vänder kappan efter vinden och jag gillar inte sättet han arbetar på. Han är duktig på att formulera sig i skrift men det gör honom inte per default till en BRA journalist.

Så. DIF Hockey ska akta sig för att beblanda sig med denna sortens sensations/skvaller-press. Det slutar ALDRIG bra för pendeln svänger alltid.

Så är det för min del.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Förövrigt, artikeln om Hardy är fantastiskt bra. Han har rätt i allt han säger! Har växt något enormt i mina ögon nu igen. Vi hade verkligen ett skitlag och en bakvänd bäver kunde räkna ut hur det skulle sluta. Tyvärr hade vi ingen bakvänd bäver som sportchef utan bara en bajare.

Sen stör jag mig lite också på när tolvåringar säger "Vi är mesta mästarna, klart vi vinner". Det sitter i skölden, spelarna därnere är inga jävla vinnare. De är förlorare! Vi är förlorare.. Det är vad vi har blivit. För att ta oss ur skiten måste vi inse det, bli ödmjuka och inte leva i en jävla fantasivärld uppmålad av snorungar. Lite finare, lite bättre? Skämtar ni? Inse fakta, vi är ett mediokert allsvenskt brödgäng precis som alla andra.

Jag håller också med honom i kritiken han lägger mot lagbygget ifjol. Hoppas bara att han också ser sin egen del i det här misslyckandet. Jag har aldrig hört någon supporter säga "vi är mesta mästarna, klart vi vinner" dock.... Jag tycker Hardy ska ge fan i att gnälla på publiken som betalat hans lön.
Läs på forumet bara. Folk säger att vi har ett bra material istället för att bedömma prestationer. Det här materialet suger, så enkelt är det. Tabeller och resultat ljuger inte. Vår backsida är katastrof. Herregud förra säsongen spelas upp återigen. Folk förväntar sig att rörmokare ska bli hjärnkirurger. Ner med huvudet i sanden och skyll på otur! "Vår historia reder ut saker och ting."

Lyssna på matcherna. Idioterna buar så fort spelarna förlorar en tekning. För att inte tala om en spelare väljer att slå en passning i powerplay istället för att skjuta så fort man är över blå. Snorungar som sett svartvita stillbilder på Rolle Stoltz i toppluva. Folk är inte ödmjuka för fem öre! Folk har på fullaste allvar topp tre i sikte. Det ser du även härinne: "Måste fortsätta vinna nu om vi ska komma topp 3" är ett ungefärligt citat från gårdagen/förrgår.

DIF Hockey behöver lugn och ro, och det kommer vi inte få så länge folk förväntar sig att vi ska ta guld nästa säsong...

Hela skiten luktar unket och Hardy har 110% rätt.
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-30 13:45:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

"Detta hade han inte en aning om. Summorna stannad emellan Otto och DIF Hockey. "

Ärligt talat så har du ingen aning om det. Det läcker ut allt möjligt info om Djurgården FRÅN Djurgården hela tiden. Vilket är ett bevis på att den här föreningen är väldigt misskött just nu.

En journalist går inte ut med så specifika siffror som "44.000 kr plus insamlingen" om det inte är en 100%-ig källa. I det här fallet så förvånar det mig inte om det var DIF själva som läckte till Ros för att sätta press på Otto via media som ett förhandlingsknep.

Vad jag vet har väl knappast någon dementerat uppgifterna heller? Hallman som alla tog så jävla mycket på allvar just när detta hände sa ju att det stämde också. Men att det inte var något konstigt med det. DIF la ett bud och Otto kom med ett motbud. Det är väl inga konstigheter i det? Och vart kommer smutskastningen in i bilden?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag håller också med honom i kritiken han lägger mot lagbygget ifjol. Hoppas bara att han också ser sin egen del i det här misslyckandet. Jag har aldrig hört någon supporter säga "vi är mesta mästarna, klart vi vinner" dock.... Jag tycker Hardy ska ge fan i att gnälla på publiken som betalat hans lön.
Läs på forumet bara. Folk säger att vi har ett bra material istället för att bedömma prestationer. Det här materialet suger, så enkelt är det. Tabeller och resultat ljuger inte. Vår backsida är katastrof. Herregud förra säsongen spelas upp återigen. Folk förväntar sig att rörmokare ska bli hjärnkirurger. Ner med huvudet i sanden och skyll på otur! "Vår historia reder ut saker och ting."

Lyssna på matcherna. Idioterna buar så fort spelarna förlorar en tekning. För att inte tala om en spelare väljer att slå en passning i powerplay istället för att skjuta så fort man är över blå. Snorungar som sett svartvita stillbilder på Rolle Stoltz i toppluva. Folk är inte ödmjuka för fem öre! Folk har på fullaste allvar topp tre i sikte. Det ser du även härinne: "Måste fortsätta vinna nu om vi ska komma topp 3" är ett ungefärligt citat från gårdagen/förrgår.

DIF Hockey behöver lugn och ro, och det kommer vi inte få så länge folk förväntar sig att vi ska ta guld nästa säsong...
Frågan är vad det är som gör materialet skit? Det är ju någonting i föreningen. Du kan tycka vad du vill om Landeskog men faktum är att han är en NHLs mest hypade spelare och fullständigt dominerade första matcherna här innan han sjönk som en sten. Varför sker det med alla som kommer hit?! För det är ju spelarna som presterat bra tidigare.

Citat "Folk förväntar sig att rörmokare ska bli hjärnkirurger." tycker jag inte riktigt landar då det är material som ska klara av detta enligt mig. Men vad är som gör att en hel drös med spelare sjunker i DIF vettefan... David Lidström behövde ju också bara ett 10-tal matcher för att tappa all stabilitet han tidigare hade utstrålat.

Sedan måste jag väl påpeka att det är EXTREMT få som på riktigt tror på topp tre. Det måste du väl ha läst här. Men det är väl klart att det fortfarande ska vara MÅLET. Alltså ambitionen. Att vi ska nå dit.

Vad menar du med "Idioterna buar så fort spelarna förlorar en tekning." ? Du själv har ju sagt att buandet inte räcker. Att folk borde ta till betydligt mer kraftigare saker. Även om detta är saker du skriver direkt efter match är det ju ord du får stå för.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: Frågan är vad det är som gör materialet skit? Det är ju någonting i föreningen. Du kan tycka vad du vill om Landeskog men faktum är att han är en NHLs mest hypade spelare och fullständigt dominerade första matcherna här innan han sjönk som en sten. Varför sker det med alla som kommer hit?! För det är ju spelarna som presterat bra tidigare.

Citat "Folk förväntar sig att rörmokare ska bli hjärnkirurger." tycker jag inte riktigt landar då det är material som ska klara av detta enligt mig. Men vad är som gör att en hel drös med spelare sjunker i DIF vettefan... David Lidström behövde ju också bara ett 10-tal matcher för att tappa all stabilitet han tidigare hade utstrålat.

Sedan måste jag väl påpeka att det är EXTREMT få som på riktigt tror på topp tre. Det måste du väl ha läst här. Men det är väl klart att det fortfarande ska vara MÅLET. Alltså ambitionen. Att vi ska nå dit.

Vad menar du med "Idioterna buar så fort spelarna förlorar en tekning." ? Du själv har ju sagt att buandet inte räcker. Att folk borde ta till betydligt mer kraftigare saker. Även om detta är saker du skriver direkt efter match är det ju ord du får stå för.
Men snälla nån, nog för att det ska vara press att spela i DIF men bua under spelets gång har jag aldrig förespråkat. Detta har ENBART negativ effekt! Efter en riktig rumprullning är jag dock den första som vill markera när spelarna larvar runt framför de upprörda fansen. Det är seriöst inte konstigt att vårt powerlay är så horribelt. Fan jag skulle inte vilja vara på isen med den sinnessjuka negativa stämningen publiken utsöndrar. Powerplay är mycket tålamod, vänta på rätt tillfälle, trötta ut motståndarna och det är inte på något sätt möjligt att göra med hybrisgrabbarna på läktaren.

Varför är materialet dåligt? Jaa kan man fråga sig, kan ju börja med att vi inte har någon back som kan leda försvaret. Som Zabel va inne på, Murray styrde och ställde hela backlinjen såväl på isen som på bänken. Vem gör det nu? Timmy? Haha grabben må vara stabil i gott sällskap men att spela med dessa nervvrak gör inte en människa klok. Gustafsson, Holm och Lennhammer är väldigt begränsade hockeyspelare och fick jag välja så skulle jag inte vilja ha någon av dem i Nyköpings Hockey ens. Lidströms haveri förklaras dock enkelt, han pallade inte trycket. Ett misstag på Hovet och du är liksom Klubertanz, Lassen och många fler märkt för livet. Dessa är allihopa duktiga hockeyspelare som i vårt lag förvandlades till nervvrak. Att Lidström dessutom blev bänkad efter första misstaget(när exempelvis Gustafsson gjort ett tiotal och kommit undan), det får Challe ta på sig.

Det är inget snack om att folk härinne fortfarande tror på topp 3. Efter en förlust lägger det sig snabbt men låt oss säga att vi slår Asplöven imorgon. Då ber jag dig hålla ögonen öppna efter första inlägget som är riktat åt det hållet. Jag har flertalet ggr hållit på att riva av mig håret på grund av detta, speciellt efter våra senaste segrar, så det kan inte ens du blunda för. Om nu alla dessa individer skulle vara ironiska så ber jag om ursäkt, men det känns inte särskilt troligt då ironin inte ens skulle göra inlägget kul.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev: Frågan är vad det är som gör materialet skit? Det är ju någonting i föreningen. Du kan tycka vad du vill om Landeskog men faktum är att han är en NHLs mest hypade spelare och fullständigt dominerade första matcherna här innan han sjönk som en sten. Varför sker det med alla som kommer hit?! För det är ju spelarna som presterat bra tidigare.

Men snälla nån, nog för att det ska vara press att spela i DIF men bua under spelets gång har jag aldrig förespråkat. Detta har ENBART negativ effekt! Efter en riktig rumprullning är jag dock den första som vill markera när spelarna larvar runt framför de upprörda fansen. Det är seriöst inte konstigt att vårt powerlay är så horribelt. Fan jag skulle inte vilja vara på isen med den sinnessjuka negativa stämningen publiken utsöndrar. Powerplay är mycket tålamod, vänta på rätt tillfälle, trötta ut motståndarna och det är inte på något sätt möjligt att göra med hybrisgrabbarna på läktaren.

Varför är materialet dåligt? Jaa kan man fråga sig, kan ju börja med att vi inte har någon back som kan leda försvaret. Som Zabel va inne på, Murray styrde och ställde hela backlinjen såväl på isen som på bänken. Vem gör det nu? Timmy? Haha grabben må vara stabil i gott sällskap men att spela med dessa nervvrak gör inte en människa klok. Gustafsson, Holm och Lennhammer är väldigt begränsade hockeyspelare och fick jag välja så skulle jag inte vilja ha någon av dem i Nyköpings Hockey ens. Lidströms haveri förklaras dock enkelt, han pallade inte trycket. Ett misstag på Hovet och du är liksom Klubertanz, Lassen och många fler märkt för livet. Dessa är allihopa duktiga hockeyspelare som i vårt lag förvandlades till nervvrak. Att Lidström dessutom blev bänkad efter första misstaget(när exempelvis Gustafsson gjort ett tiotal och kommit undan), det får Challe ta på sig.

Det är inget snack om att folk härinne fortfarande tror på topp 3. Efter en förlust lägger det sig snabbt men låt oss säga att vi slår Asplöven imorgon. Då ber jag dig hålla ögonen öppna efter första inlägget som är riktat åt det hållet. Jag har flertalet ggr hållit på att riva av mig håret på grund av detta, speciellt efter våra senaste segrar, så det kan inte ens du blunda för. Om nu alla dessa individer skulle vara ironiska så ber jag om ursäkt, men det känns inte särskilt troligt då ironin inte ens skulle göra inlägget kul.
Jag håller med dig till punkt och pricka i de första två styckena. Även om jag utan att ha större insyn i Nyköpings Hockey vill bestämt hävda att våra backar skulle platsa där.

Jag har nog bara sett en skribent som sagt att han tror på topp tre, alltså Minalman. Men utöver det har jag inte sett någon som bestämt hävdar att han tror att vi kommer landa topp tre. Men det är väl rätt naturligt att det diskuteras hur många poäng det är upp dit, samt hur många matcher det är kvar, etc. För det är ju ändå målet att vi ska dit. Även om det blir oerhört svårt.

Du får gärna visa mig ett endaste inlägg där någon forumit hävdar att han tror på topp tre. Jag tror helt enkelt du förväxlar diskussionerna om hur vi ska nå topp tre med att folk genuint skulle tro att vi kommer komma där.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Det jag reagerade på i aftonf*ttans artikel var att Hardy sade redan i December till Micke J att detta lag aldrig klarar en kvalserie. Hade man redan då givit upp hoppet? Vid den tidpunkten fanns ju all tid i världen att få "skutan" på rätt köl igen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: Jag håller med dig till punkt och pricka i de första två styckena. Även om jag utan att ha större insyn i Nyköpings Hockey vill bestämt hävda att våra backar skulle platsa där.

Jag har nog bara sett en skribent som sagt att han tror på topp tre, alltså Minalman. Men utöver det har jag inte sett någon som bestämt hävdar att han tror att vi kommer landa topp tre. Men det är väl rätt naturligt att det diskuteras hur många poäng det är upp dit, samt hur många matcher det är kvar, etc. För det är ju ändå målet att vi ska dit. Även om det blir oerhört svårt.

Du får gärna visa mig ett endaste inlägg där någon forumit hävdar att han tror på topp tre. Jag tror helt enkelt du förväxlar diskussionerna om hur vi ska nå topp tre med att folk genuint skulle tro att vi kommer komma där.
Säga vad man vill om Nyköpings backar, men garanterar dig att ingen av dem skulle försöka sig på en snurrfint in framför eget mål...

Då jag av ren lathet inte vill gå igenom gamla inlägg, så får jag passa på just den aktivitetet. Har lite andra ärenden, men som sagt, ber dig håll ögonen öppna om vi nu skulle lyckas med en vinstsvit igen. För mig finns inte topp tre, först och främst ska vi klara oss kvar. Sen kan man om vi skulle lyckas stånga oss kvar där vid sträcket när det är några matcher kvar, drömma om en playoff plats. En bonus!

För andra året i lag är laget felbyggt. En jävla massa junisar ihop med gubbar. Var är 26-åringarna? Var är de som ska bära laget? Det finns inga. Sen har vi ingen målvakt som vinner matcher åt oss heller...

Saknar finalåret då vi ständigt slog ur underläge. Varje jävla mål vi gjorde var en bonus, och jag har då aldrig mått så bra på en Djurgårdsläktare. Även när vi torskade finalen, så var det karnevalstämning. Den energin kommer vi inte uppleva på många år så länge folk inte vaknar upp ur sina bubblor. Inklusive spelare och ledare!
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-30 14:20:49, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Buford skrev:Det jag reagerade på i aftonf*ttans artikel var att Hardy sade redan i December till Micke J att detta lag aldrig klarar en kvalserie. Hade man redan då givit upp hoppet? Vid den tidpunkten fanns ju all tid i världen att få "skutan" på rätt köl igen.
Han hade ju rätt? DET laget har inte en chans i en kvalserie. Får de inte in bättre spelare så finns det inte en chans. Herregud gubben kan inte trolla med armbågarna! Han kunde inte lösa situationen just då.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev:Det jag reagerade på i aftonf*ttans artikel var att Hardy sade redan i December till Micke J att detta lag aldrig klarar en kvalserie. Hade man redan då givit upp hoppet? Vid den tidpunkten fanns ju all tid i världen att få "skutan" på rätt köl igen.
Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man ger upp. Kan ju lika gärna betyda att man "inser allvaret" och att något måste göras.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:
Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man ger upp. Kan ju lika gärna betyda att man "inser allvaret" och att något måste göras.
Nu hände ju inte mycket och när de reagerade så var det alldeles för lite och försent.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Manijock skrev:

Du har en poäng i det mesta, men att Lassen är en duktig hockeyspelare kan du inte mena... :lol:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Reagerade också lite över Hardys uttalanden, men Aftonbladet har aldrig varit något annat än sensationsartiklar och skvallerpress, så vi borde lugna ner oss lite tills något läst boken.

Dessutom är det ju intressant att höra hans åsikt. Jag menar Hardy är ju ingen dålig tränare trots allt.

Tidningar har ju en förmåga att ta saker ur sitt sammanhang för att sälja lösnummer.
Skriv svar