SirDIFalot skrev:
Frågan är vad det är som gör materialet skit? Det är ju någonting i föreningen. Du kan tycka vad du vill om Landeskog men faktum är att han är en NHLs mest hypade spelare och fullständigt dominerade första matcherna här innan han sjönk som en sten. Varför sker det med alla som kommer hit?! För det är ju spelarna som presterat bra tidigare.
Citat "Folk förväntar sig att rörmokare ska bli hjärnkirurger." tycker jag inte riktigt landar då det är material som ska klara av detta enligt mig. Men vad är som gör att en hel drös med spelare sjunker i DIF vettefan... David Lidström behövde ju också bara ett 10-tal matcher för att tappa all stabilitet han tidigare hade utstrålat.
Sedan måste jag väl påpeka att det är EXTREMT få som på riktigt tror på topp tre. Det måste du väl ha läst här. Men det är väl klart att det fortfarande ska vara MÅLET. Alltså ambitionen. Att vi ska nå dit.
Vad menar du med "Idioterna buar så fort spelarna förlorar en tekning." ? Du själv har ju sagt att buandet inte räcker. Att folk borde ta till betydligt mer kraftigare saker. Även om detta är saker du skriver direkt efter match är det ju ord du får stå för.
Men snälla nån, nog för att det ska vara press att spela i DIF men bua under spelets gång har jag aldrig förespråkat. Detta har ENBART negativ effekt! Efter en riktig rumprullning är jag dock den första som vill markera när spelarna larvar runt framför de upprörda fansen. Det är seriöst inte konstigt att vårt powerlay är så horribelt. Fan jag skulle inte vilja vara på isen med den sinnessjuka negativa stämningen publiken utsöndrar. Powerplay är mycket tålamod, vänta på rätt tillfälle, trötta ut motståndarna och det är inte på något sätt möjligt att göra med hybrisgrabbarna på läktaren.
Varför är materialet dåligt? Jaa kan man fråga sig, kan ju börja med att vi inte har någon back som kan leda försvaret. Som Zabel va inne på, Murray styrde och ställde hela backlinjen såväl på isen som på bänken. Vem gör det nu? Timmy? Haha grabben må vara stabil i gott sällskap men att spela med dessa nervvrak gör inte en människa klok. Gustafsson, Holm och Lennhammer är väldigt begränsade hockeyspelare och fick jag välja så skulle jag inte vilja ha någon av dem i Nyköpings Hockey ens. Lidströms haveri förklaras dock enkelt, han pallade inte trycket. Ett misstag på Hovet och du är liksom Klubertanz, Lassen och många fler märkt för livet. Dessa är allihopa duktiga hockeyspelare som i vårt lag förvandlades till nervvrak. Att Lidström dessutom blev bänkad efter första misstaget(när exempelvis Gustafsson gjort ett tiotal och kommit undan), det får Challe ta på sig.
Det är inget snack om att folk härinne fortfarande tror på topp 3. Efter en förlust lägger det sig snabbt men låt oss säga att vi slår Asplöven imorgon. Då ber jag dig hålla ögonen öppna efter första inlägget som är riktat åt det hållet. Jag har flertalet ggr hållit på att riva av mig håret på grund av detta, speciellt efter våra senaste segrar, så det kan inte ens du blunda för. Om nu alla dessa individer skulle vara ironiska så ber jag om ursäkt, men det känns inte särskilt troligt då ironin inte ens skulle göra inlägget kul.