Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Lockout 2012

Inlägg av JohanPez »

Rocky3000 skrev:
Kungen skrev:Jag vet inte riktigt vad som gäller. Kan inte du Rocky3000 slänga in en bild som förklarar läget?
Bild
Antingen är du helt körd eller ett fullkomligt geni, jag är inne på det sistnämnda!

Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Användarvisningsbild
dutti

Re: Lockout 2012

Inlägg av dutti »

Hahaha jag älskar er.. Även om jag sällan orkar ta del av diskussionerna så brukar jag följa dem. Målvakternas EKG värmer ju i hjärtat.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Pierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
NHL-NHLPA meeting with mediators over. Told no progress
@KatieStrangESPN
#CBA Can confirm meeting is over for the day. No progress. Sounds like that's it for mediation process entirely. Two sides too far apart
@Real_ESPNLeBrun
Should be getting statements from both sides within the hour. This is easily the low point of the lockout.
Nu tror jag att NHL-säsongen är förlorad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Trist att det inte blir någon stanley cup i så fall. Men hoppet tänds att Murray kommer tillbaks för resten av säsongen..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
JohanPez

Lockout 2012

Inlägg av JohanPez »

sensei skrev:Trist att det inte blir någon stanley cup i så fall. Men hoppet tänds att Murray kommer tillbaks för resten av säsongen..
Om han nu är sugen på att dra på sig oket igen...

Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sam Carchidi ?@BroadStBull
Look for more #NHL cancellations at BOG meeting Wed. Entire season could go in early Jan. Happy holidays, fans!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jim Morrison skrev:

Sam Carchidi ?@BroadStBull
Look for more #NHL cancellations at BOG meeting Wed. Entire season could go in early Jan. Happy holidays, fans!
Fan kan dem inte bara ställa in allt nu och sen satsa på att lösa det till nästa säsong, detta hattande är bara löjligt
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Är det bara DIF-lockout spelare som åker på en skattesmäll? Finns ju en drös svenskar andra lag men har ej läst att nån av dem skulle sluta pga skatt medans ALLA våra spelare är berörda.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

BaronVonDif skrev:Är det bara DIF-lockout spelare som åker på en skattesmäll? Finns ju en drös svenskar andra lag men har ej läst att nån av dem skulle sluta pga skatt medans ALLA våra spelare är berörda.
Tror bara vi har otur, spelarna har helt enkelt varigt för länge i Sverige i år, vet att Hörnqvist är hemma i Sollentuna väldigt mycket när det inte är säsong och att Landeskog verkar ha varigt väldigt mycket med sina svenska polare här hemma i Sverige i sommar.

Medans Steen i MoD'oh allt som oftast vistas över pölen.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Sudden skrev:
BaronVonDif skrev:Är det bara DIF-lockout spelare som åker på en skattesmäll? Finns ju en drös svenskar andra lag men har ej läst att nån av dem skulle sluta pga skatt medans ALLA våra spelare är berörda.
Tror bara vi har otur, spelarna har helt enkelt varigt för länge i Sverige i år, vet att Hörnqvist är hemma i Sollentuna väldigt mycket när det inte är säsong och att Landeskog verkar ha varigt väldigt mycket med sina svenska polare här hemma i Sverige i sommar.

Douglas var också mycket hemma i somras, läste jag.
Västerås verkar chansa. Läste någon annanstans att deras skattejurister ser annorlunda på saker och ting. Källa? Jag minns inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

minalman skrev:
Sudden skrev:

Västerås verkar chansa. Läste någon annanstans att deras skattejurister ser annorlunda på saker och ting. Källa? Jag minns inte.
Om det är så och det visar sig att de har fel. Kommer detta drabba Västerås också eller är det bara spelarna som kommer drabbas?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av pulverapa »

Benjamin L. Willard skrev:
minalman skrev:
Sudden skrev:

Om det är så och det visar sig att de har fel. Kommer detta drabba Västerås också eller är det bara spelarna som kommer drabbas?
Spelaren drabbas skattemässigt. Det är inte emot reglerna.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Har vi egentligen några realistiska alternativ kvar? Kronwall känns inte så rimligt med tanke på de (skyhöga?) försäkringen han har
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:Har vi egentligen några realistiska alternativ kvar? Kronwall känns inte så rimligt med tanke på de (skyhöga?) försäkringen han har
Jag gick igenom hela NHL och hittade tre namn som vi i teorin kan värva. Cory Sarich, Alexander Edler och Anton Strålman.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Alexander skrev:Har vi egentligen några realistiska alternativ kvar? Kronwall känns inte så rimligt med tanke på de (skyhöga?) försäkringen han har
Jag gick igenom hela NHL och hittade tre namn som vi i teorin kan värva. Cory Sarich, Alexander Edler och Anton Strålman.
Har inte Edler ett rätt saftigt kontrakt?
Skriv svar