Lockout 2012
Re: Lockout 2012
Den där Bettman verkar vara en skön kille. Ser lika resonabel ut som en tegelvägg.
Jag har också sagt att Kronwall är för dyr och känns ganska orealistiskt, men med tanke på hans utspel i media om att spela i Djurgården undrar jag ändå inte om det fanns en tanke bakom det han sa. Han borde ju känna till hur ekonomin ser ut och att det saknas resurser.
Hursomhelst hoppas jag det löser sig med Murray nu när lockouten verkar gå mot att det inte blir någon säsong som det ser ut just nu.
Jag har också sagt att Kronwall är för dyr och känns ganska orealistiskt, men med tanke på hans utspel i media om att spela i Djurgården undrar jag ändå inte om det fanns en tanke bakom det han sa. Han borde ju känna till hur ekonomin ser ut och att det saknas resurser.
Hursomhelst hoppas jag det löser sig med Murray nu när lockouten verkar gå mot att det inte blir någon säsong som det ser ut just nu.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag anser att man bör gambla om NHL ställs in helt. Kronwall, Boyle, you name it.
No way i helvete att laget som det ser ut idag tar klivet upp.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Är väl lite off topic men vi kan inte ta in fler Icke-EU.DIF_Soldier skrev:Jag anser att man bör gambla om NHL ställs in helt. Kronwall, Boyle, you name it.
Expert.
nån som vet hur det funkar det här med att NHL lirarna får skatta så jäkla mycket? spelar man gratis som vissa verkar göra (bengan?) finns det väl inga pengar att skatta på?
Du skattar på det du tjänat i NHL. Skyll på sossarna.m0ng00se skrev:nån som vet hur det funkar det här med att NHL lirarna får skatta så jäkla mycket? spelar man gratis som vissa verkar göra (bengan?) finns det väl inga pengar att skatta på?
ahh oki...så efter en visst antal dar i sverige så anser skatteverket att man typ är bosatt här och därmed ska skatta här?
vilka pengar är det dom skattar på då är det dom pengarna dom tjänade i år innan lockouten som ska skattas för?
vilka pengar är det dom skattar på då är det dom pengarna dom tjänade i år innan lockouten som ska skattas för?
- minalman
Sv: Re: Lockout 2012
Det är en löpande tolvmånadersperiod som skattmasen själv avgör. Som med Murray. Han har varit i Sverige i snart sex månader. Stannar han längre får han skatta i Sverige för perioden maj12-maj 13. Även för NHL-pengar som han eventuellt tjänar om NHL startar trots allt. Kronwall däremot lär inte behöva skatta i Sverige om han kommer vid nyår och åker tillbaka efter KS. Då kan han även hälsa på härhemma några veckor i sommar.m0ng00se skrev:ahh oki...så efter en visst antal dar i sverige så anser skatteverket att man typ är bosatt här och därmed ska skatta här?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Om det nu stämmer måste ju det innebära att om hela NHL blir inställt kan Landeskog och Murray återvända utan strul. Sas det inte att NHL måste komma igång senast i januari för att det skall bli något denna säsong?
Då kan det ju innebära att Murray, Landeskog och grabbarna eventuellt kan lira med oss igen när det verkligen börjar hetta till.
Dock tror jag vi kan glömma Kronwall med tanke på vad han skulle kosta att försäkra.
VIKs två importer måste väl sticka nu också då för övrigt om inte de skall drabbas av extra skatter och samma visa måste väl gälla för Kopitar oxå rimligtvis.
Då kan det ju innebära att Murray, Landeskog och grabbarna eventuellt kan lira med oss igen när det verkligen börjar hetta till.
Dock tror jag vi kan glömma Kronwall med tanke på vad han skulle kosta att försäkra.
VIKs två importer måste väl sticka nu också då för övrigt om inte de skall drabbas av extra skatter och samma visa måste väl gälla för Kopitar oxå rimligtvis.
Kopitar lär knappast riskera en skattesmäll här. Det har ju med antalet dagar du varit i Sverige under en 12-månadersperiod att göra.
-
Om Kronwall kommer, hoppas han kan få med sig några Detroit-kollegor. Typ Bertuzzi, Daniel Cleary m.fl. Det skulle vi behöva.
Sv: Re: Lockout 2012
Du betalar?1962FenderStrat skrev:Om Kronwall kommer, hoppas han kan få med sig några Detroit-kollegor. Typ Bertuzzi, Daniel Cleary m.fl. Det skulle vi behöva.

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
-
1962FenderStrat skrev:Om Kronwall kommer, hoppas han kan få med sig några Detroit-kollegor. Typ Bertuzzi, Daniel Cleary m.fl. Det skulle vi behöva.
Vi kan inte ha flera spelare med "icke EU-pass" Så Cleary, Bertuzzi, Boyle och de övriga kan inte komma på tal OM det inte är så att vi gör plats för dem genom att sparka ut Chet eller Johner.
-
Dessutom får vi fortfarande inte bryta vår icke-EU-kvot ...1962FenderStrat skrev:Om Kronwall kommer, hoppas han kan få med sig några Detroit-kollegor. Typ Bertuzzi, Daniel Cleary m.fl. Det skulle vi behöva.
- Sudden
Ang. Dustin Johner, hur länge måste vi dras med honom innan kontraktet går ut? Killen kan ju bara skjuta... och bli utvisad.Stavhoppet skrev:1962FenderStrat skrev:Om Kronwall kommer, hoppas han kan få med sig några Detroit-kollegor. Typ Bertuzzi, Daniel Cleary m.fl. Det skulle vi behöva.
Vi kan inte ha flera spelare med "icke EU-pass" Så Cleary, Bertuzzi, Boyle och de övriga kan inte komma på tal OM det inte är så att vi gör plats för dem genom att sparka ut Chet eller Johner.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Han är vår bästa målskytt än så länge. Nuff' said.