Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Challe Berglund

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev: Han är bannad nu.
Bra, jävla idiot.
Varsågod då, muppjävel.

;)
Tack, skratt är inget som kommer på löpande band these days ;)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Madhawk har ett DIF rykte men ligger lågt, tänker väl på hans eget rykte i våra kretsar. Står på hans sida, pallar inte länka i mobilen.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:Madhawk har ett DIF rykte men ligger lågt, tänker väl på hans eget rykte i våra kretsar. Står på hans sida, pallar inte länka i mobilen.

Är nog lika bra eftersom det blev fel förra gången.

Kämpa tokhöken!
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Re: Sv: Challe Berglund

Inlägg av Alexander »

SirDIFalot skrev:
BaronVonDif skrev:Madhawk har ett DIF rykte men ligger lågt, tänker väl på hans eget rykte i våra kretsar. Står på hans sida, pallar inte länka i mobilen.

Är nog lika bra eftersom det blev fel förra gången.

Kämpa tokhöken!
Frågan är vad det handlar om... Kommentarsfältet spekulerar ju i allt som går att spekulera i
macin

Re: Challe Berglund

Inlägg av macin »

Är det bara jag som anser att huvudtränaren generellt sätt får för mycket skit? Jag försvarar absolut inte de svaga resultaten, men att kicka tränare hit och dit har aldrig varit en hit för oss, varken i hockeyn eller i fotbollen. Challe tog på pappret Elitseriens sämsta lag (Timrå) till slutspel 2 år i rad, för att sedan fallera brutalt med Modo sett till spelarmaterial. Parallellen är väl att Challe inte tidigare bevisat hur det är att spela bra hockey och vinna hockeymatcher med ett på pappret bra lag.

Men om laget inte såg så jävla bajsnödigt ut när dom kommer ut, och nästintill känner sig mordhotade när det står 0-0, 1-1, 2-2 med 5 minuter kvar av tredje så skulle det vara en jävla skillnad. Mental coach eller liknande tror jag absolut är rätt medicin, för det sitter knappast i kunnandet utan i skallen.

Det var många som ville ha bort Hardy när resultaten uteblev, men hur många minns att han lyckades bra som svensk förbundskapten samt även med DIF ett par år tidigare? Det jag försöker få fram är att om samtliga spelare i truppen kände harmoni, och att gå ut totalt orädda oavsett motstånd i varje match, så skulle man kunna ha en cementstaty som coach med det material vi har. Och ni som vill ha bort Challe som tränare men ha kvar honom som Sportchef - ni säger emot er själva. Sportchefen skall avgå/sparkas om resultaten uteblir, så tänk på det.

Mitt recept på verkan inom 3 matcher:

1. In med mentala coacher
2. Åk på spa-läger 2 dagar och finn självförtroendet
3. Kolla på Gladiator / Sju samurajerna / Braveheart eller liknande
4. Vinn
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Timrå var långt i från elitseriens sämsta lag när Challe tog över... Läs på. Dom hade kommit 5:a året innan han var där exempelvis. Däremot tog han dom till slutspel tre år i rad. Vilket han såklart ska ha cred för. Men å andra sidan kan man ju också säga att Timrå blev sämre och sämre under hans tid där.
Expert.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

macin skrev:Är det bara jag som anser att huvudtränaren generellt sätt får för mycket skit? Jag försvarar absolut inte de svaga resultaten, men att kicka tränare hit och dit har aldrig varit en hit för oss, varken i hockeyn eller i fotbollen. Challe tog på pappret Elitseriens sämsta lag (Timrå) till slutspel 2 år i rad, för att sedan fallera brutalt med Modo sett till spelarmaterial. Parallellen är väl att Challe inte tidigare bevisat hur det är att spela bra hockey och vinna hockeymatcher med ett på pappret bra lag.

Men om laget inte såg så jävla bajsnödigt ut när dom kommer ut, och nästintill känner sig mordhotade när det står 0-0, 1-1, 2-2 med 5 minuter kvar av tredje så skulle det vara en jävla skillnad. Mental coach eller liknande tror jag absolut är rätt medicin, för det sitter knappast i kunnandet utan i skallen.

Det var många som ville ha bort Hardy när resultaten uteblev, men hur många minns att han lyckades bra som svensk förbundskapten samt även med DIF ett par år tidigare? Det jag försöker få fram är att om samtliga spelare i truppen kände harmoni, och att gå ut totalt orädda oavsett motstånd i varje match, så skulle man kunna ha en cementstaty som coach med det material vi har. Och ni som vill ha bort Challe som tränare men ha kvar honom som Sportchef - ni säger emot er själva. Sportchefen skall avgå/sparkas om resultaten uteblir, så tänk på det.

Mitt recept på verkan inom 3 matcher:

1. In med mentala coacher
2. Åk på spa-läger 2 dagar och finn självförtroendet
3. Kolla på Gladiator / Sju samurajerna / Braveheart eller liknande
4. Vinn

+ 5 timmars film med bara hockey mål så att dom ser att det går att näta
macin

Inlägg av macin »

SirDIFalot skrev:Timrå var långt i från elitseriens sämsta lag när Challe tog över... Läs på. Dom hade kommit 5:a året innan han var där exempelvis. Däremot tog han dom till slutspel tre år i rad. Vilket han såklart ska ha cred för. Men å andra sidan kan man ju också säga att Timrå blev sämre och sämre under hans tid där.
Kan vara att jag har fel på ett årtal, men jag anser fortfarande att deras lag absolut inte höll garanterad slutspelsplats. Men det jag ville få fram var inte ren och skär statistik på vad han gjort bra och dåligt, utan att huvudtränaren ofta får för mycket skit. Vi blir i princip aldrig bättre av tränarbyten mitt under en säsong, inte så långt jag kan minnas i alla fall.
macin

Inlägg av macin »

johan_80 skrev:
+ 5 timmars film med bara hockey mål så att dom ser att det går att näta
Som sagt, kunnandet finns för att göra mål. Tror bara inte att hiva tränare hit och dit är lösningen.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Ja, mina tankegångar är helt klart påverkade av att vår coach heter Challe Berglund och inte Nisse i Hökarängen. Med det sagt så håller jag fast vid att Challe bör få denna säsong hur fan det än går. Vill verkligen se om han kan skapa magi och vill inte se honom sparkad för att för evigt undra: Tänk om?

Är vi en spillra vid säsongsslut så har chansen dock förbrukats. Tills dess är jag Challe tjurskallig.

OT: Har dock tröttnat rejält på ramsan Challe Berglunds Järnkaminer som alltid ska dras igång från nedre AS.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

macin skrev:
SirDIFalot skrev:Timrå var långt i från elitseriens sämsta lag när Challe tog över... Läs på. Dom hade kommit 5:a året innan han var där exempelvis. Däremot tog han dom till slutspel tre år i rad. Vilket han såklart ska ha cred för. Men å andra sidan kan man ju också säga att Timrå blev sämre och sämre under hans tid där.
Kan vara att jag har fel på ett årtal, men jag anser fortfarande att deras lag absolut inte höll garanterad slutspelsplats. Men det jag ville få fram var inte ren och skär statistik på vad han gjort bra och dåligt, utan att huvudtränaren ofta får för mycket skit. Vi blir i princip aldrig bättre av tränarbyten mitt under en säsong, inte så långt jag kan minnas i alla fall.
Vi har ju bara bytt under en säsong EN gång. Och då bytte vi alldeles för sent. Det är läxan. Att det var för sent. Inte att det inte fick önskad effekt.
Expert.
johanmelin

Inlägg av johanmelin »

[quote="SirDIFalot"]Kan vi inte göra en trade med Viasat? ;)

Lückner mot Challe?

Haha,vilken ide Challe kanske passar bättre som expert och gamla Harald verkar juh kunna en del. :D
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Läste en kommentar på MrMadhawks blogg att Wikegård var på Djurgårdens träning idag, vet inte om det är nån större grej dock.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Klaudius21 skrev:Läste en kommentar på MrMadhawks blogg att Wikegård var på Djurgårdens träning idag, vet inte om det är nån större grej dock.
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT????
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klaudius21 skrev:Läste en kommentar på MrMadhawks blogg att Wikegård var på Djurgårdens träning idag, vet inte om det är nån större grej dock.
Nu kanske han var det. Men satan vad det hittas på skit bland hans kommentarer alltså.
Expert.
Skriv svar