Lockout 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
Utan NHL-förstärkningar under hösten hade vi haft en annan tränare sedan länge och börjat resa oss igen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Re: Lockout 2012
Äh, vi blir ju som sämst fyra. Eller?minalman skrev:Utan NHL-förstärkningar under hösten hade vi haft en annan tränare sedan länge och börjat resa oss igen.

Expert.
- minalman
Lockout 2012
Börjar bli rädd att det inte längre kan avgöras tack vare min optimism, utan att det måste ske på isenSirDIFalot skrev:Äh, vi blir ju som sämst fyra. Eller?minalman skrev:Utan NHL-förstärkningar under hösten hade vi haft en annan tränare sedan länge och börjat resa oss igen.

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Fast jag tror "Leksand" kan ha en poäng; vi har liksom flytt, eller åtminstone skjutit de verkliga problemen på framtiden genom att "dopa" laget med stjärnspelare. Blir vi av med dem kommer det garanterat på kort sikt vara riktigt illa, men samtidigt kanske man får ledningen till att förstå att något måste ske nu och inte sen.SirDIFalot skrev:Jag tror inte de sportsliga resultaten kommer bli bättre av att vi blir av med våra tre bästa spelare.Leksand skrev:Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Det är dock så mycket som är fel i den här föreningen att jag knappt tror ett tränarbyte ger någon större effekt som det är just nu.
- SirDIFalot
Ja vi skulle ju ha agerat under uppehållet. Nu känns det bara hopplöst. För sent. Men det måste fan kunna ge effekt. Vi har ju ett bra spelarmaterial och en ny tränare måste kunna lyfta det här laget. Det måste ju kunna gå... Challe har ett poängsnitt på 1.33p per match. Det kan ju inte bli sämre?-daniel- skrev:Fast jag tror "Leksand" kan ha en poäng; vi har liksom flytt, eller åtminstone skjutit de verkliga problemen på framtiden genom att "dopa" laget med stjärnspelare. Blir vi av med dem kommer det garanterat på kort sikt vara riktigt illa, men samtidigt kanske man får ledningen till att förstå att något måste ske nu och inte sen.SirDIFalot skrev:Jag tror inte de sportsliga resultaten kommer bli bättre av att vi blir av med våra tre bästa spelare.Leksand skrev:Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Det är dock så mycket som är fel i den här föreningen att jag knappt tror ett tränarbyte ger någon större effekt som det är just nu.
Expert.
På sikt tror jag det. Dels för att man nu skjuter på de riktiga problemet istället för att hantera dem, dels för att de tar upp tre platser för spelare som hade kunnat vara med och utvecklas.SirDIFalot skrev:Jag tror inte de sportsliga resultaten kommer bli bättre av att vi blir av med våra tre bästa spelare.Leksand skrev:Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Men all is well that ends well. Går ni upp i ES i år så kommer ingen ifrågasätta vad som var bäst, men som det ser ut nu känns det väldigt likt hur mitt Leksand gick från att vara en anrik förening till vad vi är nu (vad det nu är, men något bra är det definitivt inte om man jämför med för tio år sedan).
Tror som Leksand säger att det stör lagbygget att få in NHL-spelare, det kan till och med störa mer än tillföra. Framför allt när det blir så som det verkar blivit hos oss att alla andra åker runt och väntar på att NHL-lirarna skall blixtra till. Ekonomin är en annan fråga, kommer ihåg förra lockouten då fick vi kämpa att komma i balans ekonomiskt, vad jag minns.Leksand skrev:På sikt tror jag det. Dels för att man nu skjuter på de riktiga problemet istället för att hantera dem, dels för att de tar upp tre platser för spelare som hade kunnat vara med och utvecklas.SirDIFalot skrev:Jag tror inte de sportsliga resultaten kommer bli bättre av att vi blir av med våra tre bästa spelare.Leksand skrev:Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Men all is well that ends well. Går ni upp i ES i år så kommer ingen ifrågasätta vad som var bäst, men som det ser ut nu känns det väldigt likt hur mitt Leksand gick från att vara en anrik förening till vad vi är nu (vad det nu är, men något bra är det definitivt inte om man jämför med för tio år sedan).
Såg att Grossman och någon till tjomme var klara för Söttälje förresten... Hoppas de inte levererar (heller)...
- John Terry
- Djurgården Hockey
Det beror nog på hur lagbygget ser ut innan. Kommer det in någon enstaka NHL-spelare i en redan fungerande grupp så kan det bara vara till vinst tycker jag.baate skrev:Tror som Leksand säger att det stör lagbygget att få in NHL-spelare, det kan till och med störa mer än tillföra. Framför allt när det blir så som det verkar blivit hos oss att alla andra åker runt och väntar på att NHL-lirarna skall blixtra till. Ekonomin är en annan fråga, kommer ihåg förra lockouten då fick vi kämpa att komma i balans ekonomiskt, vad jag minns.Leksand skrev:På sikt tror jag det. Dels för att man nu skjuter på de riktiga problemet istället för att hantera dem, dels för att de tar upp tre platser för spelare som hade kunnat vara med och utvecklas.SirDIFalot skrev:Jag tror inte de sportsliga resultaten kommer bli bättre av att vi blir av med våra tre bästa spelare.Leksand skrev:Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Såg att Grossman och någon till tjomme var klara för Söttälje förresten... Hoppas de inte levererar (heller)...
-
Jäkla oklart vad som händer på andra sidan Atlanten. Först får man höra från flera att det ser bra ut och en start i December är mycket möjlig. Nu har Bill Daly gått ut och sagt att det inte alls ser bra ut.
Vad händer?
Vad händer?
-
Frågade Per Bjurman som är insatt i detta. Detta var svaret jag fick
"nu är det mycket surt, NHL vill inte prata mer. Båda sidor skämmer ut sig"
-
Men kan dom inte ge sig snart. Visst det är grymt kul att se NHL spelarna i Djurgården men skaffade viasat och viaplay för att kunna se just allsvenskan och NHL.VäsbyMental skrev:Frågade Per Bjurman som är insatt i detta. Detta var svaret jag fick
- ANTECKNINGSBLOCK
Din äckliga jävla hobbysupporter.Benjamin L. Willard skrev:Men kan dom inte ge sig snart. Visst det är grymt kul att se NHL spelarna i Djurgården men skaffade viasat och viaplay för att kunna se just allsvenskan och NHL.VäsbyMental skrev:Frågade Per Bjurman som är insatt i detta. Detta var svaret jag fick
Gissar att du kollade på Sverige - England ist för DIF också.
Banna idioten tack.
-
Ska han bannas för att han vill ser NHL? Har du vaknat på fel sida eller?
Sv: Re: Lockout 2012
Haha pajas.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Din äckliga jävla hobbysupporter.Benjamin L. Willard skrev:Men kan dom inte ge sig snart. Visst det är grymt kul att se NHL spelarna i Djurgården men skaffade viasat och viaplay för att kunna se just allsvenskan och NHL.VäsbyMental skrev:Frågade Per Bjurman som är insatt i detta. Detta var svaret jag fick
Banna idioten tack.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
-
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Din äckliga jävla hobbysupporter.Benjamin L. Willard skrev:Men kan dom inte ge sig snart. Visst det är grymt kul att se NHL spelarna i Djurgården men skaffade viasat och viaplay för att kunna se just allsvenskan och NHL.VäsbyMental skrev:Frågade Per Bjurman som är insatt i detta. Detta var svaret jag fick
Banna idioten tack.
Haha nej jag såg inte på Sverige - England , jag så Djurgården spela mot Karlskoga. Eftersom jag är väldigt hockeyintresserad tycker jag det är grymt kul att sitta uppe på nätterna och kolla NHL också.
Förstår inte riktigt vad ditt problem är?