Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alexandre Daigle vore något för DIF att värva..
Han spelar i Davos nu..mycket bra center
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Ja du, om du får fram pengar till en utav Europas mest avlönade spelare så är han ett välkommet tillskott.
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Önska får man ju alltid göra..
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jo, men även önskningar bör vara rimliga. ;)

Men nåja, då vill jag se Sidney Crosby, Evgeni Malkin & Alexander Ovechkin som ny förstakedja nästa säsong.
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

inga dåliga spelare det där..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag hoppas att Nisse Ekman vänder hem. Han har haft det lite si och så borta i NHL och jag tror han saknar tiden då han var i strålkastarljuset när han lirade i DIF. I Penguins står han i skuggan av Crosby, Malkin, Gonchar... I DIF var han "stjärnan", och vi vet ju alla att han är lite självbelåten av sig... :P Näe, jag hoppas han vänder hem. Önsketanke, men vem vet.

Marcus Nilson är inne på sitt sista kontraktår, vi får se vad som händer...

Sudden har 1 år kvar på sitt kontrakt med Toronto, och de vill skriva på ett nytt tvåårskontrakt, men Sudden tvekar. Han kanske funderar på att ta't lite lungt ett tag o lira i DIF. Vi får hoppas...

Annars om vi tar ned mig på dessa små rosa moln jag tillsynes svävar omkring på, så hoppas jag verkligen att vi kan knipa Ahrlbrant. som jag tror verkligen längtar efter att få lira i ES. Vilken målvakt vi har nästa år mer än Larsson spelar ingen roll, jag tror nämligen att han blir Sveriges näste stormålvakt, Gistedt hit och Gistedt dit...
Säg den glädje som varar
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

DIF_Soldier skrev:Jag hoppas att Nisse Ekman vänder hem. Han har haft det lite si och så borta i NHL och jag tror han saknar tiden då han var i strålkastarljuset när han lirade i DIF. I Penguins står han i skuggan av Crosby, Malkin, Gonchar... I DIF var han "stjärnan", och vi vet ju alla att han är lite självbelåten av sig... :P Näe, jag hoppas han vänder hem. Önsketanke, men vem vet.

Sudden har 1 år kvar på sitt kontrakt med Toronto, och de vill skriva på ett nytt tvåårskontrakt, men Sudden tvekar. Han kanske funderar på att ta't lite lungt ett tag o lira i DIF. Vi får hoppas...

Annars om vi tar ned mig på dessa små rosa moln jag tillsynes svävar omkring på, så hoppas jag verkligen att vi kan knipa Ahrlbrant. som jag tror verkligen längtar efter att få lira i ES. Vilken målvakt vi har nästa år mer än Larsson spelar ingen roll, jag tror nämligen att han blir Sveriges näste stormålvakt, Gistedt hit och Gistedt dit...

Sudden är feg, jag gillar varken han eller toronto. Sudden kom inte till DIF till lockouten och jag har min egna teori om varför han inte kom. Han var rädd att han inte skulle få något nytt kontrakt med toronto om han inte hade visat sig överlägsen i Elitserien och valde då att inte visa sig. Sudden kommer inte vända hem, han är alldeles för girig för det.

Nisse kommer att vända hem, en spelare med hjärta helt enkelt...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jo, det ligger nåt i det du säger, tyvärr. Men jag hoppas att han känner att han svek oss, och kanske vill gottgöra det. Fast, ska man kolla lite mer realistiskt på saken så tror jag att Mats vänder hem den dagen han tappar så dant i spelet, att han sätts i en tredjekedja. Då kommer han krypande hem med svansen mellan benen, om han nu inte väljer att lägga grillorna på hyllan istället.
Säg den glädje som varar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

oswä0216 skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag hoppas att Nisse Ekman vänder hem. Han har haft det lite si och så borta i NHL och jag tror han saknar tiden då han var i strålkastarljuset när han lirade i DIF. I Penguins står han i skuggan av Crosby, Malkin, Gonchar... I DIF var han "stjärnan", och vi vet ju alla att han är lite självbelåten av sig... :P Näe, jag hoppas han vänder hem. Önsketanke, men vem vet.

Sudden är feg, jag gillar varken han eller toronto. Sudden kom inte till DIF till lockouten och jag har min egna teori om varför han inte kom. Han var rädd att han inte skulle få något nytt kontrakt med toronto om han inte hade visat sig överlägsen i Elitserien och valde då att inte visa sig. Sudden kommer inte vända hem, han är alldeles för girig för det.

Nisse kommer att vända hem, en spelare med hjärta helt enkelt...
Den som lever får se :wink: ....
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

oswä0216 skrev: Sudden är feg, jag gillar varken han eller toronto. Sudden kom inte till DIF till lockouten och jag har min egna teori om varför han inte kom. Han var rädd att han inte skulle få något nytt kontrakt med toronto om han inte hade visat sig överlägsen i Elitserien och valde då att inte visa sig. Sudden kommer inte vända hem, han är alldeles för girig för det.
Du är ute och cyklar. Suddens kontrakt började två år innan lockouten och slutar två år efter (dvs efter denna säsong).
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

hardrocker35 skrev:Önska får man ju alltid göra..

Mikael Tellqvist

Johan Åkerman Daniel Tjärnqvist

Marcus Nilsson Nils Ekman Patrik Thoresen

Inte helt fel om man kunde fixa dessa sex lirare :wink:
KLACK??

Inlägg av KLACK?? »

Bremberg klar för AIK

=Senaste nytt / Aftonbladet
VAR ÄR KLACKEN GUBBAR ?
KLACK??

Inlägg av KLACK?? »

Larsson till NHL nästa vecka :o
VAR ÄR KLACKEN GUBBAR ?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lägg ned, för fan! :evil: Skriv nåt vettigt eller lämna forumet.
Säg den glädje som varar
Affse

Inlägg av Affse »

Var det någon som hörde va Challe sa innan Luleå matchen? Tyckte han nämnde att två juniorer med en Marcus Nilsson liknande spel stil skulle gå in i laget eller hörde jag fel??. Detta tillsammans med den märkliga värvningen av Sjögren innebär i varje fall att vi kanske får se lite mer forchecking en tidigare.
Skriv svar