Silly season
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- DIF_Soldier
Jag hoppas att Nisse Ekman vänder hem. Han har haft det lite si och så borta i NHL och jag tror han saknar tiden då han var i strålkastarljuset när han lirade i DIF. I Penguins står han i skuggan av Crosby, Malkin, Gonchar... I DIF var han "stjärnan", och vi vet ju alla att han är lite självbelåten av sig...
Näe, jag hoppas han vänder hem. Önsketanke, men vem vet.
Marcus Nilson är inne på sitt sista kontraktår, vi får se vad som händer...
Sudden har 1 år kvar på sitt kontrakt med Toronto, och de vill skriva på ett nytt tvåårskontrakt, men Sudden tvekar. Han kanske funderar på att ta't lite lungt ett tag o lira i DIF. Vi får hoppas...
Annars om vi tar ned mig på dessa små rosa moln jag tillsynes svävar omkring på, så hoppas jag verkligen att vi kan knipa Ahrlbrant. som jag tror verkligen längtar efter att få lira i ES. Vilken målvakt vi har nästa år mer än Larsson spelar ingen roll, jag tror nämligen att han blir Sveriges näste stormålvakt, Gistedt hit och Gistedt dit...

Sudden har 1 år kvar på sitt kontrakt med Toronto, och de vill skriva på ett nytt tvåårskontrakt, men Sudden tvekar. Han kanske funderar på att ta't lite lungt ett tag o lira i DIF. Vi får hoppas...
Annars om vi tar ned mig på dessa små rosa moln jag tillsynes svävar omkring på, så hoppas jag verkligen att vi kan knipa Ahrlbrant. som jag tror verkligen längtar efter att få lira i ES. Vilken målvakt vi har nästa år mer än Larsson spelar ingen roll, jag tror nämligen att han blir Sveriges näste stormålvakt, Gistedt hit och Gistedt dit...
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev:Jag hoppas att Nisse Ekman vänder hem. Han har haft det lite si och så borta i NHL och jag tror han saknar tiden då han var i strålkastarljuset när han lirade i DIF. I Penguins står han i skuggan av Crosby, Malkin, Gonchar... I DIF var han "stjärnan", och vi vet ju alla att han är lite självbelåten av sig...Näe, jag hoppas han vänder hem. Önsketanke, men vem vet.
Sudden är feg, jag gillar varken han eller toronto. Sudden kom inte till DIF till lockouten och jag har min egna teori om varför han inte kom. Han var rädd att han inte skulle få något nytt kontrakt med toronto om han inte hade visat sig överlägsen i Elitserien och valde då att inte visa sig. Sudden kommer inte vända hem, han är alldeles för girig för det.
Nisse kommer att vända hem, en spelare med hjärta helt enkelt...
- DIF_Soldier
Jo, det ligger nåt i det du säger, tyvärr. Men jag hoppas att han känner att han svek oss, och kanske vill gottgöra det. Fast, ska man kolla lite mer realistiskt på saken så tror jag att Mats vänder hem den dagen han tappar så dant i spelet, att han sätts i en tredjekedja. Då kommer han krypande hem med svansen mellan benen, om han nu inte väljer att lägga grillorna på hyllan istället.
Säg den glädje som varar
Den som lever får seoswä0216 skrev:DIF_Soldier skrev:Jag hoppas att Nisse Ekman vänder hem. Han har haft det lite si och så borta i NHL och jag tror han saknar tiden då han var i strålkastarljuset när han lirade i DIF. I Penguins står han i skuggan av Crosby, Malkin, Gonchar... I DIF var han "stjärnan", och vi vet ju alla att han är lite självbelåten av sig...Näe, jag hoppas han vänder hem. Önsketanke, men vem vet.
Sudden är feg, jag gillar varken han eller toronto. Sudden kom inte till DIF till lockouten och jag har min egna teori om varför han inte kom. Han var rädd att han inte skulle få något nytt kontrakt med toronto om han inte hade visat sig överlägsen i Elitserien och valde då att inte visa sig. Sudden kommer inte vända hem, han är alldeles för girig för det.
Nisse kommer att vända hem, en spelare med hjärta helt enkelt...

- Ritterwand
Du är ute och cyklar. Suddens kontrakt började två år innan lockouten och slutar två år efter (dvs efter denna säsong).oswä0216 skrev: Sudden är feg, jag gillar varken han eller toronto. Sudden kom inte till DIF till lockouten och jag har min egna teori om varför han inte kom. Han var rädd att han inte skulle få något nytt kontrakt med toronto om han inte hade visat sig överlägsen i Elitserien och valde då att inte visa sig. Sudden kommer inte vända hem, han är alldeles för girig för det.
-
- DIF_Soldier
Var det någon som hörde va Challe sa innan Luleå matchen? Tyckte han nämnde att två juniorer med en Marcus Nilsson liknande spel stil skulle gå in i laget eller hörde jag fel??. Detta tillsammans med den märkliga värvningen av Sjögren innebär i varje fall att vi kanske får se lite mer forchecking en tidigare.