Spelarbetyg efter 19 omgångar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Spelarbetyg efter 19 omgångar

Inlägg av JohanPez »

Caveman skrev:
JohanPez skrev:
Caveman skrev:
JohanPez skrev:
Caveman skrev:5 - FANTASTISK!
4 - Mycket bra
3 - Bra
2 - Godkänd
1 - Icke godkänd
0 - Carlsson/Lassen-dålig.

Adam Reideborn 3
Chet Pickard 3

----------------
Douglas Murray 4
Elias Granath 1
Linus Arnesson 2
Kim Lennhammer 2
Timmy Pettersson 1
Philip Holm 2
Alexander Falk 2
David Lidström 1
Erik Gustafsson 2

------------------
Kristoffer Ottosson 4
Alexander Wennberg 4
Henrik Eriksson 1
Michael Holmqvist 1
Jimmie Ölvestad 3
Christian Eklund 1
Ludwig Blomstrand 1
Fredrik Bremberg 0
Tim Eriksson 2
Pontus Åberg 3
Markus Ljungh 3
Markus Sörensen 2
Dustin Johner 2
Gabriel Landeskog 4
Vad är det Fimpen och Honken gjort/inte gjort för att komma upp i förväntad nivå enligt dig?
Dom har inte gjort någonting.... Fimpen kan vara helt Ok i BP, men sedan så är det inte mycket mer, han blir bara sämre & sämre. Mycket snack på honom, men lite verkstad.
Honken, det han gör kan vilken junior som helst göra, men vi i DIF gillar våra äldre spelare & vägrar att inse att det räcker nu.
Vad är det med folk eller det jag som är tokig?
Honken har smartness och nära inpå hundra procent vet han när han ska släppa efter eller gasa på. De poäng han gör skulle en duktig junis också kunna göra men ett lag kan inte bara bestå av poänggörare.
Jag har inte pratat om några poäng, jag ser inte Honken som en poängspelare. Men i detta läge så hade jag hellre haft en poängspelare i laget, det finns alldeles för många spelare för 3-4:e linorna i DIF.

Nu så får väl inte Honken så mycket i lön, han själv sa att man får inte mer än vad man är värd, det är bra att han insett detta själv, så efter dessa 19 omgångar antar jag att han snarare betalar än får ut någon lön från DIF.

Sedan så var detta min betygsättning jag lär inte ändra på mig för att du eller någon annan tycker annorlunda. Jag tycker att Honken är en meningslös spelare.
Nej, du har inte motiverat alls, därför gissade jag. Givetvis får du tycka som du vill men jag efterfrågar en motivering då jag anser att betyget är oförtjänt.
Micke är en spelare som du säger för 3:e eller 4:e linan, vi har spelare som ska göra poäng och att de inte gör det bör väl knappast han lastas för. Med andra ord är det ju snarare Åberg, Linkan, Johner mfl som i så fall borde ersättas med riktiga poängspelare eller komma upp i nivå. Man måste ha en sjyst blandning i ett lag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Spelarbetyg efter 19 omgångar

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Reideborn 3
Pickard 3

Murray 3
Gustafsson 2
Holm 2
Lennhammer 1
Pettersson 2
Granath 2
Lidström 2

Bremberg 1
Åberg 2
Landeskog 3
Johner 2
Tim Eriksson 2
Henrik Eriksson 0
Holmqvist 2
Sörensen 1
Ljungh 1
Ölvestad 2
Ottosson 4
Blomstrand 0
Eklund 2
Vad tycker du om Wennberg?
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mäklaren skrev:
android skrev:
Mäklaren skrev:
android skrev:Kan man läsa motiveringarna för Lennhammer och Lidström?
Lennhammer - Stor och klumpig. Tar dåliga beslut på blålinjen som leder till kontring. Slarvig i passningsspelet.

Lidström - Också han slarvig, men har en bra placeringsförmåga och en mer respektingivande kroppshållning på isen än exempelvis Lennhammer.
Tack.
Får jag be om en kommentar till mina utlåtanden? :wink:
Man ser ju och värdesätter olika egenskaper (annars hade ju en tråd likt den här blivit rätt trist).

Lennhammer började uselt men har spelat upp sig mer och mer. Han har totalt varit inne på fyra mål bakåt, varav två av dessa har varit i i boxplay eller med tom bur. Lidström började okej men har spelat ner sig och ofta varit riktigt dålig med matchavgörande misstag. Han har varit inne på 16 baklängesmål varav 13 i spel fem mot fem. Nu finns det ingen statistik med istid och helt klart hade han en del istid i början av säsongen men jag tycker inte att det försvarar skillnaden.

Lennhammer skulle nog tjäna på att hitta en lägre tyngdpunkt men det blir nog svårt att ändra nu. Jag har faktiskt inte noterat att han drällt med pucken på blålinjen och skapat kontringar mot oss mer än någon annan spelare, men det kanske är så. Däremot är han den enda backen som ibland kan stoppa pucken på blå när motståndarna rensar. Han spelar nästan aldrig fast sig i egen zon heller utan slår hellre en icing. Jag tycker även att han använder sin räckvidd bra.

Lidström är allt som oftast svag vid sargerna i egen zon, använder inte sin skridskoåkning och har ett ganska dåligt positionsspel. Vidare så tar han ofta felbeslut i 50-50 situationer både med och utan puck vilket har lett fram till målchanser för motståndarna. Jag tycker att han ofta drar ner pucktempot i PP också.

Båda två skjuter mycket (Lennhammer 40 skott Lidström 35) men båda två skjuter rätt dåliga skott.

Sedan baserar jag mina betyg på förväntningar också. Lidström värvades antagligen för topp-4 och Lennhammer för topp-6 och har löner därefter.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Reideborn 3
Pickard 3

Murray 3
Gustafsson 2
Holm 2
Lennhammer 1
Pettersson 2
Granath 2
Lidström 2

Bremberg 1
Åberg 2
Landeskog 3
Johner 2
Tim Eriksson 2
Henrik Eriksson 0
Holmqvist 2
Sörensen 1
Ljungh 1
Ölvestad 2
Ottosson 4
Blomstrand 0
Eklund 2
Vad tycker du om Wennberg?
Wennberg 3
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

5 - Så Ja!
4 - Lite mer bra än bara bra
3 - Bra
2 - Godkänd (knappt)
1 - Mindre bra människa
0 - Anus

Adam Reideborn 3
Chet Pickard 3
----------------
Douglas Murray 3
Elias Granath 1
Linus Arnesson 2
Kim Lennhammer 1
Timmy Pettersson 1
Philip Holm 2
Alexander Falk 2
David Lidström 1
Erik Gustafsson 1
------------------
Kristoffer Ottosson 4
Alexander Wennberg 3
Henrik Eriksson 1
Michael Holmqvist 2
Jimmie Ölvestad 2
Christian Eklund 2
Ludwig Blomstrand 0
Fredrik Bremberg 0
Tim Eriksson 2
Pontus Åberg 3
Markus Ljungh 3
Markus Sörensen 1
Dustin Johner 2
Gabriel Landeskog 3

.....& så undrar en del hur fan vi kan ligga 9:a i HA.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker man måste bedöma utifrån förväntan. Alltså inte ett relativt betyg.

Ö = Över förväntan
F = Förväntat
U = Under förväntan

Adam Reideborn Ö
Chet Pickard F

----------------
Douglas Murray F
Elias Granath F
Linus Arnesson Ö
Kim Lennhammer F
Timmy Pettersson U
Philip Holm F
Alexander Falk Ö
David Lidström U
Erik Gustafsson F

------------------
Kristoffer Ottosson F
Alexander Wennberg Ö
Henrik Eriksson U
Michael Holmqvist F
Jimmie Ölvestad U
Christian Eklund F
Ludwig Blomstrand U
Fredrik Bremberg U
Tim Eriksson F
Pontus Åberg U
Markus Ljungh U
Markus Sörensen U
Dustin Johner U
Gabriel Landeskog F

Summering:

4 spelare som spelat bättre än jag trodde de skulle göra
11 spelare som gjort det de ska
10 som varit sämre än väntat

Slutsats:

Klart som fan att vi ligger illa till.
Särskilt när 3 av spelarna som presterat bättre än väntat knappt fått någon speltid.
(Säger inte att de skulle haft mer speltid, men just att det är mestadels bänkspelarna som gjort sitt och lite till är illavarslande)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BomBom
Skulle man kunna få en motivering på:
Åberg
Tim
Johner

Alla är nog överrens om att Pontus inledde väldigt svagt. Trots detta är han tvåa i våran poängliga och har väl varit helt okej sista tio matcherna? Hade du inte förväntat dig att Tim skulle bidra mer i Allsvenskan? Johner håller jag med dig om men vill bara se honom som en måttstock mot dom andra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:BomBom
Åberg
Tim
Johner

Alla är nog överrens om att Pontus inledde väldigt svagt. Trots detta är han tvåa i våran poängliga och har väl varit helt okej sista tio matcherna? Hade du inte förväntat dig att Tim skulle bidra mer i Allsvenskan? Johner håller jag med dig om men vill bara se honom som en måttstock mot dom andra.
Åberg:
9 poäng på 19 matcher är inte mer än väntat. Hade hoppats på lite fler mål då han spelat en hel del pp.
Men han kan väl få godkänt på antal poäng.
Det han gör mer och bättre detta år är sina frånvändningar av motståndare, bra på att skapa sig nya ytor. Skridskoåkningen också bättre.
I spelet visar han upp briljanta nummer och dragningar. Tyvärr slutar 90% av dessa bravader med ingenting, ibland till och med i en farlig spelvändning för motståndarna. Har inte alls visat förmågan att släppa iväg pucken vid rätt tillfälle. Vill göra det mesta på egen hand utan större framgång. Visat prov på dålig spelförståelse.
Den förväntan jag hade var att han skulle utvecklat sitt målsinne till detta år. Dessutom nu i en lägre division.
Han har producerat 3 mål. Antal missade lägen är ett flertal.
Han bidrar alltså mindre än jag förväntat mig.

Tim: En av våra bästa forwards i laget denna säsong. Det hade jag förväntat mig. En av få som under kontroll tar in pucken i anfallszon. Med sin fina teknik klarar han sig från meningslösa dumpar. Drar på sig utvisningar och skapar ytor.
Precis vad jag förväntade mig. Särskilt med tanke på Tims fina spel i kvalserien.

Johner:
Hade förväntat mig en spelare som skulle höja vårt pp. Trodde också han skulle vara mer skicklig på att bära puck över banan.
Inte på något sätt dålig, men jag trodde mer om honom. Jag tror och hoppas fortfarande han kan bättre. Alltså, under mina förväntningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:BomBom
Åberg
Tim
Johner

Åberg:
9 poäng på 19 matcher är inte mer än väntat. Hade hoppats på lite fler mål då han spelat en hel del pp.
Men han kan väl få godkänt på antal poäng.
Det han gör mer och bättre detta år är sina frånvändningar av motståndare, bra på att skapa sig nya ytor. Skridskoåkningen också bättre.
I spelet visar han upp briljanta nummer och dragningar. Tyvärr slutar 90% av dessa bravader med ingenting, ibland till och med i en farlig spelvändning för motståndarna. Har inte alls visat förmågan att släppa iväg pucken vid rätt tillfälle. Vill göra det mesta på egen hand utan större framgång. Visat prov på dålig spelförståelse.
Den förväntan jag hade var att han skulle utvecklat sitt målsinne till detta år. Dessutom nu i en lägre division.
Han har producerat 3 mål. Antal missade lägen är ett flertal.
Han bidrar alltså mindre än jag förväntat mig.

Tim: En av våra bästa forwards i laget denna säsong. Det hade jag förväntat mig. En av få som under kontroll tar in pucken i anfallszon. Med sin fina teknik klarar han sig från meningslösa dumpar. Drar på sig utvisningar och skapar ytor.
Precis vad jag förväntade mig. Särskilt med tanke på Tims fina spel i kvalserien.

Johner:
Hade förväntat mig en spelare som skulle höja vårt pp. Trodde också han skulle vara mer skicklig på att bära puck över banan.
Inte på något sätt dålig, men jag trodde mer om honom. Jag tror och hoppas fortfarande han kan bättre. Alltså, under mina förväntningar.
Tack!
Född till sportchef.
Skriv svar