VäsbyMental skrev:Försäkringen var redan löst. problem var som sagt att han redan hade varit för mycket i sverige.
Har för mig att man bara får vara i sverige typ 180 dagar på ett år annars blir du sköntaxerad på din inkomst från USA
Så dom räknar nog dagar för att se när det är safe för honom att stanna. Efter nyår börjar man räkna om så då kan han köra utan problem
Det där stämmer inte, beräkningen är väldigt märklig och individuell. Läste någon artikel om det häromveckan.
Så det finns ingenting som säger att det är efter nyår Bengan kan spela. Kan lika gärna aldrig bli möjligt, eller direkt efter Karjala.
EDIT: Det jag menar artikeln hävdade är att det inte är så enkelt som att säga att det alltid är ett nytt år som är brytpunkten.
Om jag fårstått det hela rätt sker bedömningen om man är obegränsat skattskyldig i sverige bland annat av vart du vistats det senaste året, alltså inte kalenderår utan 12 månadersperiod...
VäsbyMental skrev:Då kan man ju undra vad det var för plan som Challe och Hörnqvist hade.
Var planen att han INTE kommer spela med DIF????
Planen var att precis som under matcherna få upp våra förväntningar för att sen stenhårt dra undan mattan så vi slår huvudet i golvet så hårt som möjligt .
Jag tror vi kan få se Hörnqvist i DIF efter nyår om skattedelarna/försäkringen löser sig. Vi behöver en sniper av rang och det har vi behövt hela säsongen..
Jim Morrison skrev:Nu är Hörnqvist också skadad, så det spelar väl ingen roll. Landeskog+Hörnqvist skadade. Fan, i dessa tider är det så jävla skönt att älska DIF.
Jim Morrison skrev:Nu är Hörnqvist också skadad, så det spelar väl ingen roll. Landeskog+Hörnqvist skadade. Fan, i dessa tider är det så jävla skönt att älska DIF.
Nu verkar väl ändå en lösning vara ganska nära förestående? Man har väl knappast så här täta sammanträden under en förhandlingsprocess utan en positiv anda? Vidare har ju Bettman gått från att låta som en obstinat femåring till att faktiskt framstå som ganska lättad och, förlåt för det töntiga uttrycket, uppsluppen.
Rudi skrev:Nu verkar väl ändå en lösning vara ganska nära förestående? Man har väl knappast så här täta sammanträden under en förhandlingsprocess utan en positiv anda? Vidare har ju Bettman gått från att låta som en obstinat femåring till att faktiskt framstå som ganska lättad och, förlåt för det töntiga uttrycket, uppsluppen.
Kevin McGran ?@kevin_mcgran
so I am told players are looking at $590 million to be made whole, league offering $211 million. That puts us $379 million apart. ...
NHL is very frustrated by Fehr...they are going after him. The gloves are off now.
adater ?@adater
Talked to NHL management person who says Fehr wants 100% of 2012-13 salaries even in shortened season. If true, that's out of line.
@FriedgeHNIC: This is going to be a mess tonight. Accusation that Fehr withheld NHL's offer from PA is very serious. Would expect that to be addressed..
Talks have ended in NYC and Bettman will speak. Can tell you from one source, there is alot of anger, frustration around the NHL right now
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.