Vi (Djurgården) är lika litet värda i Torontos ögon som exempelvis Nacka är i våra.android skrev:Antagligen ser NHL på oss på ett liknande sätt.minalman skrev:Ska vi vara ärliga är det väl ofta lag som Huddinge, Järfälla, Väsby, Lidingö, SDE m.fl. som stått för grundarbetet. Alla Djurgårdare i NHL har inte DIF som moderklubb. Men jag håller med dig i princip.Liljegren skrev: Med dem spelarna vi har utbildat under alla år borde vi haft mycket bättre betalt.
Lockout 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Lockout 2012
Samtidigt så är ju inte DIF rädda för att ge moderklubbarna uppskattning. I matchprogrammen förra året så lyftes moderklubbarna upp rätt rejält på sidan där "matchens junior" presenterades.minalman skrev:Vi (Djurgården) är lika litet värda i Torontos ögon som exempelvis Nacka är i våra.android skrev:Antagligen ser NHL på oss på ett liknande sätt.minalman skrev:Ska vi vara ärliga är det väl ofta lag som Huddinge, Järfälla, Väsby, Lidingö, SDE m.fl. som stått för grundarbetet. Alla Djurgårdare i NHL har inte DIF som moderklubb. Men jag håller med dig i princip.Liljegren skrev: Med dem spelarna vi har utbildat under alla år borde vi haft mycket bättre betalt.
Född till sportchef.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
Skulle vi få rejäl ersättning från NHL för "våra" juniorer så skulle det bli ett djävla hallå ute i distriktet. Egentligen skulle Stockholms hockeydistrikt, som är mest framgångsrikt i landet, se över sin inbördes hackordning. Acceptera att DIF och ajk är elitklubbar och övriga är plantskolor och farmarklubbar typ AHL. Då skulle ersättningarna bli enklare att hantera. Det skulle kanske bli pengar till en varsin arena till oss och ajk också med plats för respektive farmarlag och juniorer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nähä, ingen Hörnqvist heller? Eller skriver han på för bara nån månad med en ny klubb i Schweiz?
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... ska-klubb/
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... ska-klubb/
Lockout 2012
Nu vet jag inte hur giriga/givmilda elitklubbarna är i Sverige men om vi fick mer pengar från NHL-klubbarna finns ju åtminstone möjligheten att ge mer till Tyresö, Nacka, Huddinge osv.
Någon som vet hur Hörnqvist har tänkt sig att göra nu efter att han inte förlängt med den schweiziska klubben? Har dif råd? Har vistelsen i Schweiz gjort att han undviker skattesmäll? Känns som att han skulle behövas just nu.
Lockout 2012
Att han hoppar runt på korttidskontrakt kan ju mycket väl vara ett tecken på att han vill hem till Sverige när tidsfristen för skattefrågorna gått ut men om det är DIF, landslaget eller båda som ligger i hans tankar är ju svårt att sia om.thuna86 skrev:Någon som vet hur Hörnqvist har tänkt sig att göra nu efter att han inte förlängt med den schweiziska klubben? Har dif råd? Har vistelsen i Schweiz gjort att han undviker skattesmäll? Känns som att han skulle behövas just nu.
Tror bengan vill lira i DIF, men det blir nog aktuellt först efter nyår, då det blir ett nytt taxeringsår.
- BaronVonDif
Sv: Lockout 2012
När går Landeskog's kontrakt ut med DIF? Var det i början eller mitten av november?
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Har för mig att det är i slutet av November. Han skrev väl på för 2 månader i början av Oktober?BaronVonDif skrev:När går Landeskog's kontrakt ut med DIF? Var det i början eller mitten av november?
Vill inte ens tänka på ovanstående. Usch..
- Jim Morrison
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... re-kronor/
Angående Hörnqvist
Angående Hörnqvist
Bådar gott för oss.Han uppvaktas av Fribourg-Gottéron i den schweiziska högstaligan. Men sedan Hörnqvist blivit sjuk och missat den sista matchen med Red Ice vill Fribourg-Gottéron avvakta tills efter landslagsuppehållet i mitten av november innan det kan bli aktuellt med ett lockoutkontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
LHC ska snabbt hitta en ersättare åt Christan Engstrand och Expressens hockeykrönikör skriver att "New Jerseys stjärnmålvakt Martin Brodeur, som så smått har börjat kika efter en klubb för att spela under lockouten." kan bli det LHC letar efter. Visst det är ett long shoot. Men om det skulle vara så att självaste Martin Brodeur skulle tänka sig spela i Sverige, varför kan vi inte då locka han att spela för oss istället för LHC? Tänker lite på vad Leksand lyckades göra med att signa åt sig Ed Belfour! Allt går! Tänk er Martin Brodeur som första keeper och Chet vaktar dörr, vilken underbar värld!
Brodeur har förvisso gjort någon balja under karriären, men att han märkbart skulle höja vårat målsnitt anser jag föga troligt. Då är det nog bättre att lägga pengarna på Hörnqvist i stället? Eller?
Haha är du allvarlig?Rocky3000 skrev:LHC ska snabbt hitta en ersättare åt Christan Engstrand och Expressens hockeykrönikör skriver att "New Jerseys stjärnmålvakt Martin Brodeur, som så smått har börjat kika efter en klubb för att spela under lockouten." kan bli det LHC letar efter. Visst det är ett long shoot. Men om det skulle vara så att självaste Martin Brodeur skulle tänka sig spela i Sverige, varför kan vi inte då locka han att spela för oss istället för LHC? Tänker lite på vad Leksand lyckades göra med att signa åt sig Ed Belfour! Allt går! Tänk er Martin Brodeur som första keeper och Chet vaktar dörr, vilken underbar värld!
- Vi har knappt några pengar alls.
- Vi har redan två transatlanter i laget.
- Chet har förvisso gjort en del tavlor, men målvaktssidan är nog det minsta problemet i dagens DIF.
- Om Lhc vill ha honom, vad ska vi då sätta emot? Att vi har högre publiksnitt?
- Om vi ska värva en målvakt från NHL, varför siktar vi inte in oss på något bättre och billigare alternativ? Bland toppmålvakterna med korta och billiga kontrakt finns isåfall Mike Smith, Jaroslav Halak och Brian Elliot. Dessa är både troligare och bättre.
Avgå Jocke.