-daniel- skrev:Jag är generellt emot att idrottsproffs skall få dricka alkohol under pågående säsong, prestationen påverkas tämligen negativt även om det är små doser. Tycker helt enkelt fullblodsproffs borde hålla sig borta från det, även om man heter Murray eller Landeskog.
I det här fallet är alla så jävla löjliga här dock; hade vi förlorat matchen SAMT att det var typ Erik Gustafsson som stod och poserade på de där bilderna hade ju motorsågarna haglat...
Fråga, vart ser du drickan? Jag ser två NHL-proffs som poserar framför kameran med lite fans/vänner. Finns inte en bild på att de ens dricker lättöl!(även om jag ger blanka fan i om de dricker varsin bira för att socialdricka lite) Hade det varit en bild på Murray halsandes en whiskyflaska hade du fått läsa dina motorsågarinlägg iaf från undertecknad.
Har jag sagt att jag ser alkoholen? Jag klagar på folks inkonsekventa beteende.
Hade det varit förlustmatch och framförallt en annan spelare hade folk gnällt ÄVEN om ingen alkohol syntes. Det kan du knappast förneka.
Jag kan bara svara för mig själv.
Man kan behöva lätta på trycket efter förlust såväl som vinst. Händer det någon gång (när de har ledigt) och spelaren ifråga presterar gnäller jag inte. Om det däremot en spelare som ofta hittas på krogar och dessutom att det märks av i spelet är jag den förste att poängtera att agerandet från spelaren är fel.
-daniel- skrev:Jag är generellt emot att idrottsproffs skall få dricka alkohol under pågående säsong, prestationen påverkas tämligen negativt även om det är små doser. Tycker helt enkelt fullblodsproffs borde hålla sig borta från det, även om man heter Murray eller Landeskog.
I det här fallet är alla så jävla löjliga här dock; hade vi förlorat matchen SAMT att det var typ Erik Gustafsson som stod och poserade på de där bilderna hade ju motorsågarna haglat...
Fråga, vart ser du drickan? Jag ser två NHL-proffs som poserar framför kameran med lite fans/vänner. Finns inte en bild på att de ens dricker lättöl!(även om jag ger blanka fan i om de dricker varsin bira för att socialdricka lite) Hade det varit en bild på Murray halsandes en whiskyflaska hade du fått läsa dina motorsågarinlägg iaf från undertecknad.
Hade det varit förlustmatch och framförallt en annan spelare hade folk gnällt ÄVEN om ingen alkohol syntes. Det kan du knappast förneka.
Haha men är du seriös? Det är klart att det är skillnad på att vara ute på Stureplan klockan tre på morgonen om de hade förlorat bara några timmar innan.
Sen är det bara löjligt att tycka att spelare inte ska få dricka alkohol eller ha kul under säsongen. Du borde kanske inte heller få gå ut och ta en öl efter jobbet när du inte har semester. Tro det eller ej, de flesta spelare har ett liv utanför isen och finns inte till för att göra dig lycklig.
I somras såg jag Hörnqvist dricka drinkar på Eken, sedan såg jag Gustafsson kronfull på Collage. Helt sjukt att dom får dricka under försäsongen. Galet!
Idioti. Vi har pratat om det här många gånger och varje gång splittras forumiterna. Att gå ut är inte detsamma som att supa sig redlös, behöver inte ens vara att ens ta en drink. Låt individerna bestämma själv och tränarna därefter.
ps. Den översta raden är sann, men det var under deras fria två veckor.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Nu är detta iofs allsvenskan men vill man ha en hög nivå internt ser ja inte att man ska upmana sina spelare att vara ute och fira en seger mot seriens bottenlag. Va är gubbarnas problem här genom att upmuntra utekvällar? Kolla djurgården fotboll när de va nere på villagen var och varannan vecka, gick ju bra... Skräpning nu, dags att ställa krav på våra spelare! Sen va de gör under deras lediga tid skiter jag fullständigt i men nu är de seriespel! Om ni vill se DIF harva runt i allsvenskan så får de stå för er men ja vill se ett övertaggat DIF som tar sig tillbaks till elitserien!! De gör man inte genom att fira en solklarseger hemma på hovet
Hoppas nästan TS är oseriös, för du kan ju inte mena allvar att spelarna inte får gå ut en kväll.
Jag brukar själv gå ut ibland och bara ta en bira, även på Stureplan. Man behöver ju inte supa ner sig själv varje gång man är ute. Jag tror Murray kan hantera det, han är inte 18 direkt.
Har sprungit på både Kruger och Josefsson flera gånger ute, och dom har knappast varit ostädade. Men även om dom hade, så är det väl deras privatliv och varför ska vi lägga oss i det?
Håller med om att man ibland ska fira och speciellt bra vinster. Men att fira direkt efter att man vunnit mot ett bottengäng i Allsvenskan? Trodde att laget och vi supportrar hade högre förväntningar...
#87 skrev:Jag kan ju lägga till att även Henke Lundqvist var ute med Murray och Landeskog, och alla vet ju hur oproffsig den mannen är..
om du tycker plats 7 i allsvenskan är ok får de står för dig. Jag skulle hellre vilja se en vilja att gubbarna kanske tränar lite extra på sin lediga tid (lugnt ispass). De är bara inse faktum att vi måste lägga in en högre växel här om vi ska ta oss tillbaks!
med din syn på när man när man ska fira kommer vi nog harva kvar några år till i allsvenskan...
Låt gubbarna fira ORDENTLGIT istället när allt är klart!
Du behöver inte oroa dig de kommer få nog med ledighet i sommar!
Haha men är du seriös? Det är klart att det är skillnad på att vara ute på Stureplan klockan tre på morgonen om de hade förlorat bara några timmar innan.
Sen är det bara löjligt att tycka att spelare inte ska få dricka alkohol eller ha kul under säsongen. Du borde kanske inte heller få gå ut och ta en öl efter jobbet när du inte har semester. Tro det eller ej, de flesta spelare har ett liv utanför isen och finns inte till för att göra dig lycklig.
Jag tycker det hela är jävligt enkelt, det är bevisat i så väldigt många studier att alkohol påverkar din fysiska prestationsförmåga. När du utövar en idrott där du förväntas ligga på topp hela tiden så känns det som ren idioti att dricka. En spelare har så ofantligt många förmåner jämfört med oss alla andra att jag tycker det är något de borde kunna ge avkall på.
Säger inte att min åsikt är den rätta, men det är helt enkelt så jag tycker.
Sen så irriterar jag mig än mer på den här tråden när jag vet hur det har låtit tidigare. Allt ifrån rena påhopp som att "John Norman röker på" (och halva forumet hänger på) till andra mer eller mindre löshängda rykten om Stureplanskrök. Då har det inte direkt varit lika glada miner som det verkar vara nu.
Nej fan vi bygger om Hovet till ett kloster och alla som ska spela för oss aldrig dricka och vara i säng vid 8 på kvällen.
Vem har sagt att dem firande, låt dem ta en öl om dem har en ledig dag, det är inte så att dem presterat dåligt, och ska vi börja säga spelarna får och inte får göra på fritiden så lär vi ine ha många spelare kvar.
Den här diskunionen blir bara pinsam.
Spelarna har eget ansvar och skulle det visa sig att man missköter detta kommer klubben garanterat att ta tag i detta.
Trådar som denna kommer upp titt som tätt.
Så tips på trådar som ni som vill köra med aftonbladet,expressen journalistik kan skapa.
Ska våra spelare verkligen var uppe efter kl 22.00 på en vardag?
Äter de en ordentlig frukost? de verkar lite slöa på kvällskvisten.
Borstar de tänderna morgon o kväll? får man hål kan det äventyra hur de presterar.
Tvättar de händerna efter toa besöket? måste tänka på hygienen.
Får de i sig tillräckligt med vätska under träning o match?
Frågorna kan bli många som vi kan bolla mellan varandra o tycka till om.
Men till sist är det helt o hållet upp till spelaren att ta eget ansvar.
Tror att 99% av våra spelare vet vad som krävs av dem för att lyckas.
n397490 skrev:
om du tycker plats 7 i allsvenskan är ok får de står för dig. Jag skulle hellre vilja se en vilja att gubbarna kanske tränar lite extra på sin lediga tid (lugnt ispass).
Då kan jag lugna herrn med att Gabriel Landeskog traskade direkt till Hovets gym efter matchen igår, med en proteindrink i hand, för att köra ett extra träningspass.