Douglas Murray på stureplan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Simon1891
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Simon1891 »

Douglas Murray har varit ute på Hellskitchen på stureplan kl 03:00 igår natt efter matchen mot Karlskrona. Vad i he*vte gör han där? Är man professionell hockey spelare i DIF beter man sig inte så. Vad ger det för signaler till övriga truppen, speciellt ungdomarna? Jag är livstidsmedlem i DIF och donerar pengar samt varit med och bidragit till Ottosson men nu undrar jag om allt står rätt till i klubben?

Några bilder ner i denna länk syns han klart och tydligt...
http://stureplan.se/bilder/nattklubb/he ... 2012/10/18
Användarvisningsbild

Re: Douglas Murray på stureplan

Inlägg av #87 »

Landeskog var även han ute sent igår, https://pbs.twimg.com/media/A5hy70jCIAEivku.jpg la han upp på twitter runt 2-snåret igår natt.

Förmodligen har laget en ledig dag idag och bestämde sig för att fira segern eller något i den stilen..
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av zetterberg_88 »

Bara så ni vet är det vanligt i NHL att grabbarna går ut efter en vinst.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Såg att massa spelare var och besökte att sjukhus förut. Vad FAN gör dom där? Vet dom inte hur mycket sjukdomar det finns på ett sjukhus? Ska dom knalla runt där och krama ungar och sedan dra med sig alla bakterier till omklädningsrummet?

Jag har haft säsongskort i många år nu, men nu undrar jag, står allt rätt till i föreningen?

Lite seriösare svar.

Alkoholfrågan kommer ju upp då och då. När det går dåligt för laget är den känsligare än när det går bra. Douglas ser städad ut på bilden och lär ju inte ha druckit några större mängder (även om mindra mängder också slår negativt på kroppen). Jag tror inte att det påverkar hans prestation negativt. Tvärtom. Särskilt då dom lär ha träningsledigt idag.

Jag tycker att Douglas är ett föredöme för ungdomarna. Se alla intervjuer med honom och se hans backspel på isen. Dit kommer du inte utan hårt jobb, vilket är tränarnas uppgift att få spelarna att förstå, inte Douglas.

Men som sagt, hade vi förlorat mot KHK igår hade man ju blivit lite sne av den där bilden.
Född till sportchef.
litto

Inlägg av litto »

De såg nyktra ut. Så länge de sköter sig på och utanför isen så är det ok att ha lite kul efter en seger.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Fyfan vad löjligt, trådskrivare avgå.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Presterar man är man värd att gå ut och fira någon gång ibland. Givetvis inte dagen innan match men i övrigt ska folk ge fan i vad de gör på sin fritid. Kolla winter classics från förra året där NY Rangers tränare dagen före match säger nåt i stil med att spelarna ska ta det lugnt med drickat. Kan man i världens bästa liga dricka/partaja måttligt så kan man det i Sveriges andraliga.
Man måste få blow a little steam ibland.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Som seriös A-lagare kräver jag en nykter publik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Herregud hur har de mage att gå på Stureplan. Fyfan man ser ju att Murray inte ens kan stå på sin bild utan han hänger ju bokstavligt talat på Steber och Schenken där! Ögonen fladdrar som ett skott från Hank Eriksson.....

Asså en del trådar tar fan priset! Vi har inga Conny Strömbergare i vårt lag. Speciellt inte våra NHL-lirare som har professionalitet enda ut i lilltå-naglarna.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Vår nästa match är på söndag, troligen ledigt idag så varför ska dem inte få ut och roa sig lite?

AVGÅ
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är generellt emot att idrottsproffs skall få dricka alkohol under pågående säsong, prestationen påverkas tämligen negativt även om det är små doser. Tycker helt enkelt fullblodsproffs borde hålla sig borta från det, även om man heter Murray eller Landeskog.

I det här fallet är alla så jävla löjliga här dock; hade vi förlorat matchen SAMT att det var typ Erik Gustafsson som stod och poserade på de där bilderna hade ju motorsågarna haglat...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Jag är generellt emot att idrottsproffs skall få dricka alkohol under pågående säsong, prestationen påverkas tämligen negativt även om det är små doser. Tycker helt enkelt fullblodsproffs borde hålla sig borta från det, även om man heter Murray eller Landeskog.

I det här fallet är alla så jävla löjliga här dock; hade vi förlorat matchen SAMT att det var typ Erik Gustafsson som stod och poserade på de där bilderna hade ju motorsågarna haglat...
Alltså fungerar saker och ting som de ska. Vinner du och är bra, så får du friheter. Ingen bryr sig vad en vinnare gör. Är du en underpresterande förlorare, så är läget annorlunda.

Allt fungerar med andra ord perfekt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:Jag är generellt emot att idrottsproffs skall få dricka alkohol under pågående säsong, prestationen påverkas tämligen negativt även om det är små doser. Tycker helt enkelt fullblodsproffs borde hålla sig borta från det, även om man heter Murray eller Landeskog.

Fråga, vart ser du drickan? Jag ser två NHL-proffs som poserar framför kameran med lite fans/vänner. Finns inte en bild på att de ens dricker lättöl!(även om jag ger blanka fan i om de dricker varsin bira för att socialdricka lite) Hade det varit en bild på Murray halsandes en whiskyflaska hade du fått läsa dina motorsågarinlägg iaf från undertecknad.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:

Fråga, vart ser du drickan? Jag ser två NHL-proffs som poserar framför kameran med lite fans/vänner. Finns inte en bild på att de ens dricker lättöl!(även om jag ger blanka fan i om de dricker varsin bira för att socialdricka lite) Hade det varit en bild på Murray halsandes en whiskyflaska hade du fått läsa dina motorsågarinlägg iaf från undertecknad.
Har jag sagt att jag ser alkoholen? Jag klagar på folks inkonsekventa beteende.

Hade det varit förlustmatch och framförallt en annan spelare hade folk gnällt ÄVEN om ingen alkohol syntes. Det kan du knappast förneka.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev: Har jag sagt att jag ser alkoholen? Jag klagar på folks inkonsekventa beteende.
Ska man reta sig på att folk är inkonsekventa har man nog gjort det svårt för sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst