Kall-El skrev:Då måste du ta med i beräkningen att viaplay sänder hela PL, hela CL samt rubbet från NHL.
Kort sagt ser du till vad du får kontra vad du betalar för anser nog jag att viaplay är helt överlägsna, men då skall det också tilläggas att jag dyrkar Pl och är helt ointresserad av spanska liga liksom den holländska.
Dessutom vill jag nog mena att Viaplays kringarrangemang runt matcherna och studisnack mm faktiskt väldigt ofta är skarpare än Cmores diton.
Nu tänkte jag mest på hockeyn då fotboll inte intresserar mig nämnvärt. Men ska vi se till alla sporter så har ju Cmore ATP bl.a.
Vad det gäller själva hockeyn så kör ju Cmore sina elitserie-huvudsändningar i HD. Det saknar Viasat helt vad det gäller AS. Ser vi till NHL så är det få matcher som ens har studio/kommentatorer. Men nu sänds iaf alla matcher (om man har parabol) och bevakningen lär väl bli bättre så småningom.
-daniel- skrev:
Personligen tycker jag det är ungefär som på isen; Cmore med deras sändningar osar kvalité (framförallt lördagsstudion. Varje produktion där Tommy Åström medverkar är klass) medan Viasat har några intressanta inslag men överlag är hästlängder sämre. Ungefär som Elitserien vs Hockeyallsvenskan. En är klass och en är en riktig pajasliga med allt vad det innebär i form av pinsamma domarnivåer, tråkiga bonnlag, sunkiga ishallar med 1.40 i takhöjd...
daniel uttrycker det bra. I kvalserien så var jag positiv till Viasat men det var lite av nyhetens behag. De spelar inte i samma liga som Cmore, tyvärr. Känns rent förjävligt att iaf för tillfället höra hemma i denna sunkligan. Särskilt då man har drygt 50mil till Hovet och inte kan se så många matcher live. Som bosatt i GBG har man dessutom klart längre till bortamatcherna nu jmf med hur det var i Elitserien.
Håller verkligen alla tummar som går för att lockouten håller i sig hela sässen och att vi iaf får en chans att gå upp igen - till dit vi hör hemma.