Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av Kall-El »

Henkos skrev:Oj, 400 är ju en del men så får man alla matcher och en del bra produktioner. Ingen bindningstid gör det till en ok deal. Ännu mer frustrerande att vi håller till i denna sunkligan med alla värdelösa sändningar.
Då måste du ta med i beräkningen att viaplay sänder hela PL, hela CL samt rubbet från NHL.

Kort sagt ser du till vad du får kontra vad du betalar för anser nog jag att viaplay är helt överlägsna, men då skall det också tilläggas att jag dyrkar Pl och är helt ointresserad av spanska liga liksom den holländska.

Dessutom vill jag nog mena att Viaplays kringarrangemang runt matcherna och studisnack mm faktiskt väldigt ofta är skarpare än Cmores diton.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av -daniel- »

Personligen tycker jag det är ungefär som på isen; Cmore med deras sändningar osar kvalité (framförallt lördagsstudion. Varje produktion där Tommy Åström medverkar är klass) medan Viasat har några intressanta inslag men överlag är hästlängder sämre. Ungefär som Elitserien vs Hockeyallsvenskan. En är klass och en är en riktig pajasliga med allt vad det innebär i form av pinsamma domarnivåer, tråkiga bonnlag, sunkiga ishallar med 1.40 i takhöjd...
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av Baggso »

Appropå cmore så är man ju så jäkla trött på gubbarna i studion som bara älskar hv, fbk och luleå.. hade de fått välja hade dessa lag bildat en egen liga, kanske Linköping med där på ett hörn också, lite extra plast är aldrig fel. Viaplay är grymt för övrigt

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Vilken kommentator pratar bra om Djurgården? Har du inte märkt att alla är emot oss? Även fast DIF dominerade i stora delar av matchen mot örebro så fick örebro beröm inte djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

zetterberg_88 skrev:Vilken kommentator pratar bra om Djurgården? Har du inte märkt att alla är emot oss? Även fast DIF dominerade i stora delar av matchen mot örebro så fick örebro beröm inte djurgården.
Va? Det tycker jag inte.

Har svårt att förstå mig på dom som alltid inbillar sig att kommentatorn och expertern sitter och hejar på motståndarlaget.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

SirDIFalot skrev:
zetterberg_88 skrev:Vilken kommentator pratar bra om Djurgården? Har du inte märkt att alla är emot oss? Även fast DIF dominerade i stora delar av matchen mot örebro så fick örebro beröm inte djurgården.
Va? Det tycker jag inte.

Har svårt att förstå mig på dom som alltid inbillar sig att kommentatorn och expertern sitter och hejar på motståndarlaget.
Just i matchen mot Örebro håller jag med om att Leif Strömberg eller vad han heter konstant berömde Örebro för deras spel.

I övrigt så stör jag mig inte så mycket på kommentatorerna. Jag har dock ganska svårt för Harald Lückner, men det beror mest på hans dialekt. :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Så är det säkert man blir ganska enögd! Däremot har jag hört från flera håll att örebro fick överdrivet mycket medhåll senaste matchen, själv var jag på hovet.

Kom igen nu DIF idag spöar vi bönderna!!! Börjar tagga till ordentligt nu.

när får vi sådant igen?
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Hmm... synd att dom splittra första kedjan.. Vad tror ni om fjärde kedjan?

Målvakter
37. Chet Pickard
(39. Adam Reideborn)

Förstafemman
46. Pontus Åberg - 92. Gabriel Landeskog - 23. Fredrik Bremberg
56. Erik Gustafsson - 28. Kim Lennhammer

Andrafemman
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 10. Alexander Wennberg
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson

Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 20. Christian Eklund - 17. Henrik Eriksson
3. Douglas Murray - 4. Elias Granath

Fjärdekedjan
21. Ludwig Blomstrand - 61. Markus Ljungh - 18. Michael Holmqvist

Extraspelare
41. Alexander Falk
66. Marcus Sörensen
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Läge för Linkan att leverera idag. 3 assist och ett mål?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kraftigt ogilla att Landeskog är center.

Hoppas man kan lösa så att Åberg och Landeskog ligger högst i forecheckingen.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hoppas förstalinan får spelet att stämma, då kanske målkrampen släpper för hela laget?

In med Falk!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tre bra spelare i vår första lina. Landeskog är förmodligen vår bästa center. Men han har aldrig spelat det och vi får hoppas att han inte behöver lång anpassningsperiod.
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av Henkos »

Kall-El skrev:Då måste du ta med i beräkningen att viaplay sänder hela PL, hela CL samt rubbet från NHL.

Kort sagt ser du till vad du får kontra vad du betalar för anser nog jag att viaplay är helt överlägsna, men då skall det också tilläggas att jag dyrkar Pl och är helt ointresserad av spanska liga liksom den holländska.

Dessutom vill jag nog mena att Viaplays kringarrangemang runt matcherna och studisnack mm faktiskt väldigt ofta är skarpare än Cmores diton.
Nu tänkte jag mest på hockeyn då fotboll inte intresserar mig nämnvärt. Men ska vi se till alla sporter så har ju Cmore ATP bl.a.
Vad det gäller själva hockeyn så kör ju Cmore sina elitserie-huvudsändningar i HD. Det saknar Viasat helt vad det gäller AS. Ser vi till NHL så är det få matcher som ens har studio/kommentatorer. Men nu sänds iaf alla matcher (om man har parabol) och bevakningen lär väl bli bättre så småningom.
-daniel- skrev: Personligen tycker jag det är ungefär som på isen; Cmore med deras sändningar osar kvalité (framförallt lördagsstudion. Varje produktion där Tommy Åström medverkar är klass) medan Viasat har några intressanta inslag men överlag är hästlängder sämre. Ungefär som Elitserien vs Hockeyallsvenskan. En är klass och en är en riktig pajasliga med allt vad det innebär i form av pinsamma domarnivåer, tråkiga bonnlag, sunkiga ishallar med 1.40 i takhöjd...
daniel uttrycker det bra. I kvalserien så var jag positiv till Viasat men det var lite av nyhetens behag. De spelar inte i samma liga som Cmore, tyvärr. Känns rent förjävligt att iaf för tillfället höra hemma i denna sunkligan. Särskilt då man har drygt 50mil till Hovet och inte kan se så många matcher live. Som bosatt i GBG har man dessutom klart längre till bortamatcherna nu jmf med hur det var i Elitserien.

Håller verkligen alla tummar som går för att lockouten håller i sig hela sässen och att vi iaf får en chans att gå upp igen - till dit vi hör hemma.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lite upp till bevis nu för Linkan. Ska han vara med på riktigt eller bara vara ha en mindre roll i pp?

Som vanligt blir det kittlar det lite extra inför att se våra NHL-spelare i DIF-tröjan. Jag kommer dock se matchen från en solig balkong i miami på s24, det blir säkert bra det med.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
oskais

Inlägg av oskais »

SirDIFalot skrev:Kraftigt ogilla att Landeskog är center.

Hoppas man kan lösa så att Åberg och Landeskog ligger högst i forecheckingen.
Ställer mig också ganska tveksam till förstakedjan. Poängen är väl att man inte ska behöva en center utan att Linkan ska servera mackor åt de andra.
Skriv svar